پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1398 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 58243

آیین تکریم و معارفه فرماندار کهگیلویه برگزار شد/بدرقه باشکوه نیکبخت و استقبال گرم از اتابک

آیین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید کهگیلویه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دکتر جعفر نیکبخت در آیین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید کهگیلویه اظهار داشت: قصد صحبت کردن و سخنرانی ندارم، تنها می‌خواهم از همه مردم نجیب شهرستان بابت همه قصورها و کمبودهایی که در این یک‌سال وجود داشت عذرخواهی کنم.

وی با اشاره به تصور خود از جایگاه فرمانداری و نقش آن تصریح کرد: تصور بنده از جایگاه فرمانداری، یک جایگاه دیکتاتوری بود اما در عمل چنین نبوده است.

نیکبخت عنوان کرد: برای جایگاه فرمانداری ابزار مالی لازم و ضروری است اما فرمانداری کهگیلویه از نظر مالی در مضیقه است چنان که برای برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف ناچار بودیم از ادارات پول بگیریم که چنین چیزی برای مدیران ادارات کار سختی بود.

وی به حوزه اختیارات فرماندار و نیز استقلال فرماندار یک شهرستان اشاره کرد و افزود: فرماندار باید از آزادی، عمل و اختیار برخوردار باشد اما چنین اختیاری از ما سلب شده بود چنانچه حتی اختیار عزل و نصب نیز نداشتیم.

نیکبخت گفت: حضرت امام(ره) با حق کاپیتولاسیون مبارزه کرد و حتی باعث تبعیدش شد اما حوزه استانداری این حق را برای خود حفظ کرده و از آن استفاده می‌کنند و چنین چیزی باعث شد که مدیران خیلی روی فرماندار و دستوراتش حساب نکنند.

فرماندار سابق کهگیلویه به نامهربانی‌ها در کهگیلویه اشاره کرد و ادامه داد: از لحظه ورودم به کهگیلویه و از همان روز معارفه، نامهربانی‌ها شروع شد و هنوز که هنوز است بسیاری از همکاران با بنده نامهربانی می‌کنند اما با اینهمه ما مدیریت کردیم و این نامهربانی‌ها در حوزه سیاسی استانداری تا حدی بود که باعث شد به‌صورت لفظی بحث کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: فرم اطلاعاتی ما تا ۶ ماه از سوی استانداری ارسال نشد و فشار نماینده کهگیلویه بزرگ باعث شد تا فرم اطلاعاتی ما را ارسال کنند.

وی بیان کرد: نامهربانی در حوزه کهگیلویه تا جایی پیش رفت که حتی نماینده شهرستان هم نامهربانی‌هایش با ما شروع شد و بنده این مدیریت را مدیریت نامهربانی نام گذاشتم.

نیکبخت با اشاره به اولین بار استعفای خود گفت: نامهربانی‌ها ادامه داشت تا در بهمن‌ماه گذشته بنده استعفاء دادم چون معتقد بودم که این مردم هستند که بیشترین ضرر را می‌کنند و بنا داشتم تا ۱۵ اسفندماه بمانم اما بارش‌های الهی و مشکلات بروز سیل در منطقه باعث شد که همچنان بمانم و ادامه بدهم.

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری برای دومین بار استعفاء داده و استعفای خود را به استاندار اعلام کردم اما در آن زمان صلاح دیده نشد.

نیکبخت تصریح کرد: با آمدن استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به استان، بر ادامه کار بنده اصرار داشتند و از ما حمایت کردند تا جایی که بحث انتقال ما از دانشگاه علوم پزشکی به وزارت کشور نیز مطرح شد اما در نهایت بنده دوست داشتم به استادی و معلمی خود در دانشگاه ادامه دهم و کرسی خود را حفظ کنم.

فرماندار سابق کهگیلویه به توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: برای توسعه شهرستان به توسعه زیرساخت‌ها نیاز است که باید کارشناسی شود، از زمان ورودم به این شهرستان تصمیم داشتم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنم و حتی ۳ سرمایه‌گذار هم به شهرستان آوردم اما برای سرمایه‌گذاری موافقت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: برای مشکلات بیکاری در این شهرستان، دولت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری بکند و می‌طلبد بخش خصوصی به موضوع ورود کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در مدت یک‌سال اخیر به‌شدت از سوی مدیران و سیاسیون تحت فشار و هجمه بودم اما فرماندار سابق کهگیلویه به‌شایستگی از عهده این مسئولیت برآمدند.

سید‌علی پرواز با بیان اینکه من مدیر دولت هستم و اجازه ندارم خارج از خط‌مشی‌های دولت کاری بکنم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در این مسئولیت مدیر هستم خارج از خط‌مشی‌های دولت کاری نمی‌کنم.

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سخنانی  اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه یکی از مهمترین شهرستان‌های این استان بوده که ظرفیت‌های بالقوه و توانمندی‌های بسیاری دارد و چنانچه ما مدیران لیاقت داشته باشیم می‌توانیم این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.وی عنوان کرد: کهگیلویه منابع طبیعی و انسانی بسیار خوبی در سطح استان و حتی کشور دارد که بااستفاده از این ظرفیت‌ها کهگیلویه می‌تواند یک شهرستان تاریخی شود، بهتر است حاشیه‌ها را کنار گذاشته تا بتوانیم این منطقه را آباد کنیم.

 

فیلی تصریح کرد: مهمترین پروژه این شهرستان که یک پروژه ملی نیز به‌شمار می‌رود، جاده پاتاوه به دهدشت است که تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد و در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری به‌بهره‌برداری برسد.وی به مبلمان ضعیف شهر دهدشت اشاره کرد و افزود: دهدشت شاکله بسیار خوبی دارد اما به‌لحاظ مبلمان شهری هنوز جای کار بسیاری دارد که باید در طرح بازنگری شهری نسبت به این مهم توجه کرد و فرماندار جدید برای کارهایش برنامه‌ریزی داشته باشد و بداند می‌خواهد چه‌کار کند.معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فرماندار جدید به سه‌معیار مهم اشاره کرد و افزود: فرماندار جدید کهگیلویه باید سه معیار تدبیر، اقتدار و همدلی را در دستور کار خود قرار دهد و نیاز است که مدیران، سیاسیون و همه اقشار مختلف مردم، فرماندار جدید را همراهی کنند.
فرماندار جدید کهگیلویه با اشاره به ورود به دیار رنجور خود گفت: خوشحال و خرسندم که به دیار خویش کهگیلویه رنجوری آمدم که دیگر تحمل دوگانگی، اختلاف و تشتت را ندارد و برای همدلی، حمایت و همراهی همه جریان‌های سیاسی آمدم.

علیرضا اتابک افزود: کهگیلویه انسان‌های شایسته و قدرتمندی دارد، ما نیامده‌ایم مرزبندی کنیم، امروز به کهگیلویه آمدن در واقع روی میدان مین رفتن است و ما هم سابقه روی مین رفتن را داریم، پس دیگر نباید در حق کهگیلویه جفا شود.

وی با اشاره به رعایت حق و حقوق مردم تصریح کرد: کسی مسئول است که حق و حقوق مردم را رعایت کند، اگر شعاری می‌دهیم باید بگوییم مردم و به مردم توجه کنیم، مسئول وظیفه دارد عدالت را رعایت کند.

اتابک در ادامه افزود: ما آمده‌ایم که حق را به حقدار برسانیم و در تمام زندگیم همواره از نهج‌البلاغه درس گرفته و آثار آن در زندگیم جاری است.

فرماندار جدید کهگیلویه با اشاره به خطوط قرمز خود گفت: در زندگی فردی، اداری و سیاسی خود همواره خطوط‌قرمزی دارم، اینجا آمدم که انتخابات را برگزار کنم، انتخابات فرآیند مشکلی است آمدم فضا را باز کنم تا حق کسی ضایع نشود.

وی گفت: حفظ کرامت و شأن مردم و امید به مردم وظیفه دولت است و به‌عنوان مجری باید آن را اجرا کنیم.

اتابک با اشاره به همکاری و همراهی تمام جناح‌های سیاسی عنوان کرد: با یک دل پاک و خالص آمدم، فرمانداری کهگیلویه جایگاه همه جناح‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم است و این مهمترین سیاست کاری من است.

وی خاطرنشان کرد: مدیری توانمند است که بتواند از ظرفیت نماینده در جهت توسعه شهرستان استفاده کرده و نباید تقابلی برخورد کند.

حاشیه نگاری صدای جنوب//

سالن شهیدزاده فرمانداری مملو از افراد عادی بود که حتی تا ردیف دوم نشسته بودند و در حین سخنان فیلی معاون استاتدار یکی از آنها نسبت به موضوع واگذاری زمین اعتراض کرد ومتاسفانه بی نظمی دراین جلسه مشهود بود.

مدیرانی که از سایرشهرستان ها امده بودند به دلیل نبود جا ایستاده در سالن به سخنان سخنرانان گوش دادند.

طیف های مختلف سیاسی در این جلسه حضور حداکثری داشتند.

رییس دفترنمایتده کهگیلویه درمجلس شورای اسلامی در سالن حضورداشت.

محمودمنطقیان و برخی از حامیانش نیز در این آیین شرکت داشتند.

از حامیان لاهوتی نیز صدوقی وکامرانی وبرخی دیگر از چهره های این طیف حضورداشتند.

استقبال قابل توجهی ار اتابک شد و سخنان وی همواره با دست زدن مردم درسالن مورد تاییدقرار میگرفت.

شاید در سالیان گذشته چنین تکریمی در این سالن اتفاق انجام نشده واگرچه آمدن نیکبخت درفرمانداری غریبانه بود اما امروز نیکبخت چنان مورد توجه همگان قرار گرفت وبازار روبوسی و عکس با وی شلوغ بود که تا سالها فراموش نخواهد کرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت