پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1398 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 58344

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

در سال جاری۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های روستایی کشور اختصاص یافت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه برق ، آب،برق،گاز،راه و دیگر زیرساخت های رفاهی روستاهای کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم به دهیاریهای کشور کمک شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه برق ، آب،برق،گاز،راه و دیگر زیرساخت های رفاهی روستاهای کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم به دهیاریهای کشور کمک شده است.

به گزارش صدای جنوب،محمد امید در نشست بررسی مشکلات روستاهای گچساران و باشت افزود: مجموع اعتبار کمک شده برای توسعه روستاهای کشور در تاریخ دهیاری ها از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است که این آمار نشان می دهد بخش عمده ای از توسعه روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۶ هزار دهیاری در روستاهای کشور وجود دارد و بخش عمده ای از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای زیرساخت های اصلی مانند آب،برق،گاز،راه، بهداشت و آموزش هستند.

امید ابراز داشت: ۶۲ هزار روستا و آبادی زیر ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که بیشتر آنان دارای زیرساخت های اولیه هستند.

وی عنوان کرد: امسال نیز ۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های اولیه زندگی روستایی کشور در نظر گرفته شده است.

امید با یادآوری نقش دهیارها در توسعه روستاها و مشکلات اشتغال پایدار آنان گفت: طرح بیمه دهیاران و احتساب سوابق شغلی آنان در دولت و مجلس در دست اقدام است که می تواند پاسخگوی بخشی از دغدغه های اشتغال آنان باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: با توجه به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۶۵درصد جمعیت کشور روستایی بود و به دلیل مهاجرت جمعیت روستاهای کشور به ۲۶درصد رسید طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایر از سال در دولت دوازدهم تصویب و در سال ۱۳۹۷ اجرایی شد که باعث ترویج مهاجرت معکوس در برخی روستاهای کشور شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: با طرحی که در مجلس مطرح، در دولت حمایت و با الطاف مقام معظم رهبری اجرایی شد ۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاهای کشور اختصاص یافت.

امید گفت:با اجرای این طرح ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از سال گذشته تاکنون برای روستاییان کشور ایجاد شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری توضیح داد: بخشی از اعتبارات اشتغال روستایی به صورت متمرکز به طرح های با ماهیت ملی در هر منطقه مانند شهرک دام،گلخانه های یکپارچه و آموزش صنایع دستی اختصاص یافته که مسئولان استان ها می توانند طرح های از این دست را در مناطق شناسایی و زمینه بهره مندی از این ظرفیت در آن را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی در کشور پرداخت شده است.

امید اظهار داشت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال روستایی در مرحله انعقاد تفاهم نامه است که تا پایان آذر ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با تحقق همه اعتبارات این تسهیلات در مناطق روستایی سه درصد کاهش می یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال روستایی در بخش های مختلف پرداخت شده گفت: با پرداخت این تسهیلات تعداد واحدهای بوم گردی روستاهای کشور از ۲۳۰ مورد به یکهزار و ۸۵۰ واحد رسیده است.

امید تصریح کرد: این میزان تسهیلات با سود چهار برای مناطق مرزی تا ۶ درصد با بازپرداخت هشت ساله در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

امید بیان کرد: هم اکنون ۲۱ میلیون نفر در روستاهای ایران ساکن هستند.

وی در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اکنون ۶۰۱ دهیاری در این استان وجود دارد که کارگروهی از استان دعوت کردیم تا برای توسعه اشتغال و زیرساخت های روستایی این استان برنامه ریزی کنند.

امید گفت: این سفر و بازدید از محروم ترین مناطق استان از دستاوردهای تلاش این کارگروه است.

در این نشست دهیاران شهرستان های گچساران و باشت مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.

شهرستان های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت