پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1398 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 58348

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خبر داد:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای محور گَره ای ، چاسخوار – طسوج در شهرستان چرام

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه ، برای محور گَره ای ، چاسخوار تا طسوج در شهرستان چرام خبرداد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور ،استاندار و هیئت همراه ، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه بهمئی ، چرام و لنده ، نماینده باشت وگچساران درمجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل استان ، به منظور بررسی برخی مشکلات ، به شهرستان چرام سفر کردند.

به گزارش صدای جنوب،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ، با اشاره به اینکه ، یکی از رسالت های مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور توجه به مناطق روستایی و مناطق محروم و دورافتاده تر در نقاط مختلف کشورهست گفت : مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای شروع کارِ محور گَره ای ، چاسخوار تا طسوج در شهرستان چرام اختصاص داده شده که به زودی زیرسازی و آسفالت مناسب در این محور انجام خواهد شد.

محمد اُمید افزود : بهره برداری از این طرح باعث رونق اقتصادی منطقه ، توسعه گردشگری و اتصال این شهرستان با دیگر شهرها خواهد شد.

وی همچنین عملکرد نظام جمهوری اسلامی را در مناطق مختلف بویژه روستاها مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه ، ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از زیرساخت‌های اصلی توسعه برخوردار هستند گفت : سال گذشته ، با فراهم آوردن امکانات لازم ، پرداخت تسهیلات جهت بازگشت روستائیان به مناطق خود ، ایجاد زمینه اشتغال در روستاها و مهیا نمودن اُمور زیربنایی در مناطق روستایی شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستاها در نقاط مختلف کشور بوده ایم و در این مدت مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش داشته است ، تا جایی که در سال گذشته طرح های اشتغال روستایی، در روستاهای کشور ۲۵ درصد در سهم اشتغال افزایش داشته است.

محمد امید با اشاره به اینکه ، ۲۶ درصد جمعیت کشور معادل ۲۱ میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند و در این زمینه ، دولت دوازدهم توجه خوبی به اشتغال و توسعه روستاها داشته است افزود : براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در روستاهایِ کشور کاهش محسوسی داشته است و سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ، شهرستان چرام را دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی برای توسعه ذکر کرد و گفت : این منطقه دارای پتانسیل های مطلوب از لحاظ وجود آب ، خاک و نیروهای انسانی است که می توان با همدلی و همکاری عموم مردم ، توسعه و پیشرفت شهرستان چرام را در آینده ، رقم زد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده هم با اشاره به اینکه توسعه راهها و رفع موانع موجود در بهبود کیفیت زندگی مردم این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت از آغاز عملیات این محور با حضور کارشناسان و متخصصان خبر داد و گفت : مراحل مختلف اجرای این طرح را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شهرستان چُرام و حومه و برخورداری مردم این منطقه از محور ارتباطی مناسب ، با جدیت پیگیری خواهد کرد.

هاشمی پور از تخصیص و تصویبِ مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع عملیات محور گَره ای ، چاسخوار تا طسوج در شهرستان چرام و صدور مجوز اجرای این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و افزود : بهره برداری از این طرح ، گام مهمی است و نقش عمده ای در خدمت رسانی به روستاها و مناطق عشایز نشین و شکوفا شدن دیگر زمینه ها در شهرستان چرام دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت