پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1398 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 58357

آیاتاثیرگذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کهگیلویه معطل یک ساختمان است؟

نخستین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در سال جدید امروز در حالی برگزار شد که از نشست قبلی این ستاد ۶ ماه سپری شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نخستین نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در سال جدید امروز در حالی برگزار شد که از نشست قبلی این ستاد ۶ ماه سپری شده است.

علاوه بر تاخیر ۶ ماهه در برگزاری، ضعف این ستاد از آنجا مشهود بود که بدون تعیین دستور کار مشخص سعی داشت همه معضلات فرهنگی و آسیب‌هایی از قبیل بدحجابی، موسیقی،خودکشی، کنسرت، نمایش و نیز مشکلات ترافیکی را در یک دورهمی مطرح و بررسی کند.

عملی نشدن مصوبه‌های گذشته نیز حکایت از نداشتن ضمانت اجرایی برنامه‌ها داشت؛ از جمله مصوبه استقرار ستاد در میدان مرکزی برای عملیاتی شدن برنامه‌ها بود که شکل عملی به خود نگرفته و وقت زیادی از جلسه حول این موضوع گذشت.

حجت‌الاسلام رسالتی در این نشست از ساماندهی ۱۳ گروه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان گفت و اینکه از این تعداد ۹ گروه از قشر بانوان هستند. با این وجود اما خروجی فعالیت‌های گروه در سطح شهر نمود عینی ندارد و باید مشخص شود دقیقا این گروه‌ها در زمینه حجاب و عفاف چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی از اجرای طرح‌ شهید بهنام محمدی در مدارس خبر داد و گفت که این طرح زیر ساخت خوبی برای امر به معروف و نهی از منکر است.

رسالتی همچنین اقدامات میدانی در موضوعات مختلف از قبیل احتکار، مفاسد اخلاقی، مواد مخدر و حجاب و عفاف را نمونه‌هایی از طرح‌های طلایه‌داران عنوان کرد.

نماینده نیروی انتظامی در این نشست از کنسرت‌ها به عامل ایجاد اختلاط زن و مرد و زمینه فساد نام برد؛وی برگزاری کنسرت‌های غربگرا را باعث ضربه زدن به فرهنگ دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اما با رد این ادعا گفت: کنسرت در همه جای کشور مرسوم است و به عنوان یک آیتم در ارزیابی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کاربرد دارد.

سید ایرج کاظمی‌جو در جواب جانشین فرمانده انتظامی افزود: اینکه کنسرت عامل فسق و فجور در جامعه است نظر شخصی شما است.

در حالی که از شهرداری و شورای شهر کسی در جلسه حضور نداشت واگذاری یکی از ساختمان‌های شهرداری بحث اصلی ستاد بود.این ساختمان معروف که اداره ارشاد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حوزه علمیه و راهور متقاضی تصاحب آن برای انجام کار فرهنگی هستند موقتا در اختیار پلیس راهور است.

ساختمان شیشه‌ای شهرداری در پارک دهدشت که معمولا چاشنی بسیاری از جلسات است این بار به موضوع اصلی تبدیل شد؛ این ساختمان که هم اکنون پایگاه درون شهری راهور است طبق مصوبه‌ای می‌بایست برای استقرار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این نهاد واگذار شود؛ این در حالی است که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید در زمان فرمانداران پیشین ساختمان شیشه‌ای به این اداره واگذار شده بود.

رئیس پلیس راهور نیز با بیان اینکه تا پایان خدمت یک ماه زمان دارم، تصریح کرد: یکسری واقعیاتی در شهرستان وجود دارد که برخی نمی‌خواهند بپذیرند.

 

شهباز پورنگ افزود: ساختمان شیشه‌ای مکانی است که ماهیت چندگانه در مالکیت دارد؛ اما واقعیت این است که شهرداری آن را در اختیار هیچ کدام نمی‌گذارد و پلیس هم تا زمان تعیین مکان جدید از سوی شهرداری کلید آن را نمی‌دهد.

وی با اشاره به برخی مشکلات ناشی از عدم روشنایی در سطح شهر و بهانه نبود اعتبار برای رفع این مشکل گفت: می‌توانیم با ضمانت قانون در تصادفات جرحی شهرداری را از این وضع که هست فقیرتر کنیم.

پورنگ شیشه‌های دودی خودروها را از مظاهر علنی فساد دانست و گفت: پلیس روزانه با این موارد برخورد می‌کند.وی همچنین کلاس‌های مختلط آموزش رانندگی را متذکر شد و افزود: در این کلاس‌ها قبح منکرات شکسته شده است در حالی که مربی خانم برای آموزش وجود دارد برخی بانوان اصرار دارند با آقایان آموزش ببینند.

حقانی نماینده آموزش و پرورش نیز در این نشست نسبت به حرکات تشنج‌آفرین ناشی از تعصبات ایلی و قبیله‌ای در شهر هشدار داد و خواستار ورود شورای تأمین به این موضوع شد.

فرشید روشندل با تشریح مواردی از قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این بندهای قانونی باید در جلسات آتی ستاد مطرح شوند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه گفت: یکسری موارد باید از ستاد استان یا کشور ارسال شود راهکار نشان دهند و سیاست‌ها در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف تعیین شود.

وی تقویت پایگاه‌های مساجد و هیأت‌های مذهبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی و برپایی نمایشگاهی متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: عید غدیر به عنوان یک مسئله مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسؤول گفت:زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی در دهدشت باید گسترش داده شود، تنوع و سرگرمی رفاه و تفریح سالم در شهر وجود ندارد و به همین علت مردم به سرگرمی‌های آسیب‌زا روی می‌آورند.

امام جمعه دهدشت نیز دوچرخه‌سواری مختلط را یک تهدید دانست و گفت: این کار سازماندهی شده است باید از جولان بانوان دوچرخه‌سوار در شهر جلوگیری شود.

همچنین علیرضا اتابک از عزم خود برای ساماندهی جلسات شهرستان گفت و اینکه دستور کار و خروجی جلسات باید مشخص باشد.وی افزود: برنامه ما این است که جلسه بی‌محتوا نباشد و مصوباتی که شکل می‌گیرد اجرا شوند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نشاط اجتماعی و امید در جامعه لازم است گفت: ذهنیت سیاه‌نمایی آسیب‌ها را از کهگیلویه دور کنیم.

وی تصریح کرد: اگر آسیب‌ها کاهش پیدا کند منکر به وجود نخواهد امد.

شهردار دهدشت که برای پیگیری اعتبارات حوادث شهرداری به یاسوج سفر کرده و عدم حضور او مورد انتقاد اعضای نشست بود توانست امروز با رایزنی اعتبارات این حوزه را با افزایش ۵۰ درصدی به یک میلیارد و نیم برساند؛ با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اندازه درصدی از اعتبارات جذب شده شهرداری خروجی قابل قبولی خواهد داشت؟

این نشست در حالی به پایان رسید که تکلیف ساختمان شیشه‌ای شهرداری تعیین نشد و قرار است در نشست دیگری این موضوع بررسی شود.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت