پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مرداد 1398 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 58673

مشروح خطبه های نماز جمعه امروز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برکزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مشروح خطبه های نماز جمعه امروز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد:

 حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی با تسلیت سالروز وفات امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: آن حضرت بعد از حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) یکی از پیام‌آوران نهضت عاشورا بود.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: آن حضرت مبدع دانشگاه اسلامی و تربیت کننده تعداد بسیار زیادی دانشمندان اسلامی بود که در ترویج دین و علوم اسلامی اثرگذاری بسیاری داشتند و دوران آن حضرت اوج شکوه علوم و دانش اسلامی بود.

حکمتی‌نیک با تبریک عید قربان و عید غدیر از این اعیاد به عنوان اعیاد بزرگ اسلامی نام برد که باید به بهترین وجه و با شکوه بسیار در استان گرامی داشته شوند.

وی در بخش سیاسی خطبه‌های نماز جمعه امروز به موضوع بازدارندگی و اهمیت آن از منظر اسلام اشاره کرد که دین اسلام بازدارندگی در مقابل دشمن را اصل مهمی می‌داند و اهرمی مهم برای صیانت جامعه اسلامی است.

این خطیب جمعه علت ترس و واهمه آمریکا از ایران اسلامی را در همین قدرت بازدارندگی دانست که با همه توان در مقابل استکبار جهانی به خصوص آمریکا مقاومت می‌کند و به همین خاطر شاهد دشمنی‌های امریکا هستیم و هرگز از این دشمنی دست برنخواهد داشت.

وی به برخی نقاط قوت و ضعف کشور در زمینه بازدارندگی مقابل دشمن اشاره کرد که در حوزه سیاسی و نظامی اکنون در مرز بازدارندگی کامل مقابل دشمن هستیم اما در عرصه فرهنگی و اقتصادی هنوز به بازدارندگی لازم مقابل دشمن نرسیده‌ایم.

خطیب جمعه شهر یاسوج با بیان این که دشمن اکنون در عرصه نظامی جرأت هیچ کاری علیه ایران اسلامی را ندارد دلیل آن را قدرت بازدارندگی در این عرصه دانست که نمونه آن ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته دشمن بود و رژیم آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور واکنشی در قبال آن نداشتند.

وی استراتژی فشار و براندازی نظام را راهبرد آمریکا مقابل ایران ذکر کرد که از سوی دیگر مزورانه درخواست مذاکره هم می‌کند در حالی که امری غیر ممکن و محال است.

 

——–

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمن برای تسلط بر ممالک اسلامی قبح زدایی از عفت و حیا در بین زنان و مردان است، اظهار کرد: همان کاری را که در اندلس کردند و موفق شدند، دشمنان اسلام و انقلاب در این چهل سال در جنگ نظامی و محاصر اقتصادی شکست خوردند و حال به دنبال استحاله نرم و حیا زدایی از جامعه هستند.

امام جمعه چرام ابراز کرد: در بحث پوشش بانوان در بعض شهرها وضعیت مناسب یک زن مسلمان نیست، وقتی تذکر میدهی یکی از علت های اصلی را نبود مانتو و لباس مناسب در  مغازه ها ذکر می‌کنند.

وی افزود: اینها دختران و خواهران ما هستند معتقد به نقش دین در جامعه هستند، امور صنفی و اتحادیه پوشاک در شهرستان کهگیلویه و چرام در این زمینه چه اقدام پیشگیرانه ای در مغازه ها کرده اند؟ اثر اقدام نهادهای نظارتی بر بازار که حقوق از بیت المال مسلمین ارتزاق می‌کنند، مثل امور صنفی، اماکن نیروی انتظامی ،اتحادیه های مربوطه در بحث لباس های هنجار شکن چیست؟ مانتوهای شیشه‌ای از کجا آمدند؟.

وی گفت: چرا سازمان های مربوطه، جلوی توزیع این شبه لباس های زننده و ناهنجار را نمی گیرند؟ چرا اجازه می‌دهند در ویترین مغازها به نمایش گذاشته شوند؟چرا به آرایشگاه‌های زنان با تصاویر نامناسب در شهر دهدشت مجوز می‌دهند.؟ چرا  مردم و نهادهای انقلابی، پیگیر تهاجم فرهنگی در شهرشان نیستند؟.

حجت الاسلام افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به وضعیت قطعی برق تصریح کرد: این وضعیت باعث خسارت به لوازم برقی مردم شده است، ما هم مراتب ناراحتی مردم را به مسؤولان مربوطه رسانده‌ایم، بخشی را باید شرکت  توزیع  و اداره برق تدبیری کنند، لامپ های بعضی بلوارها و خیابان های  شهر در ساعت اوج مصرف در شب‌ها، خاموش شود.

وی گفت: بخشی را ما باید رعایت کنیم  بخاطر اینکه تعرفه هزینه برق در شهرستان ارزان شده است.

افشار ادامه داد: مصرف بسیار بالا رفته است، در ساعات اوج مصرف مثل ساعت دوازده تا چهار عصر و شب از ساعت هشت تا یازده از لوازم پر مصرف برقی استفاده نکنیم، تقاضای از مسؤولان و مردم این است که با برنامه ریزی صحیح جلوی این وضعیت و آسیب به وسایل برقی منازل مردم گرفته شود.

………………………..

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: فرهنگ کار در شهرستان باید از پشت‌میز نشینی  تغییر کند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: زیر ساخت‌های خوبی در این حوزه فراهم است اما متأسفانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

حسینی افزود: جوانان باید به سمت آموزش مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند تا بعد از مهارت‌آموزی در بازار کار مشغول شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از فارغ التحصیلی مدرک به دست و بیکار می‌شوند تصریح کرد: باید فرزندان با به سمت رشته‌های فنی ترغیب کنیم.

حسینی گفت: استان ما در گذشته عشایری بود و مردم همه مایحتاج خود را به دست خود تولید می‌کردند فرهنگ خوبی بود مردم متکی به دولت نبودند امروز اما این فرهنگ کم‌رنگ شده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در برابر مشکلات باید صبر کرد گفت: ملت ایران سالهاست در برابر توطئه‌های دشمنان صبر دارد و این شکیبایی منجر به عزت، عظمت و شکوه این ملت و نظام و سرافکندگی دشمنان شده است.


…………..

حجت لاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به مناسبت های پیش رو در این هفته گفت:رعایت تقوای الهی باعث گشایش رحمت در زندگی انسان خواهدشد.

وی افزود:مبارزه با چالش های فقهی و عقیدتی و دورشدن از اسلام حقیقی از مهمترین اسیب های دوران امامت امام محمدباقر(ع)بود که این امام با بصیرت افزایی و بیان صریح احادیث و راه اندازی جنبش علمی و دینی توانست تفکرات انحرافی دشمنان را خنثی و دین را به اوج خود برساند.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:رصد وشناسائی استعداد های جوانان و سیراب کردن انان از چشمه جوشان معرفتی ائمه اطهار انان را بهره مند کرد که هرکدام یک سفیر و دانشمند برای تعالی دین شدند.

وی افزود:امروز جمهوری اسلامی منادی دین اسلام در شرایطی است که توطئه های دشمنان روز به روز برعلیه اسلام است که به لطف الهی این رسالت با هدایت و رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)در مسیر خود در حال حرکت است.

محمودی اصل تاکیدکرد:حمایت از جوانان به خصوص تیم والیبال کشور قابل تقدیر است که باید نسبت به جوانان در حوزه های مختلف به انان توجه کنیم و این اعتماد باعث پیشرفت خواهدشد.

خطیب جمعه لنده تاکیدکرد:رسالت اصلی پیشرفت کشور به دوش جوانان است که باید همه ما با همکاری با این نسل پویا نسبت به رفع موانع شده راه انان گام های اساسی برداشت.

وی در ادامه گفت: در عرصه اقتصادی باید امیدواریم باشیم چرا که این شرایط در جهت بهبود است که نیازمند همراهی مسئولان است که گام های عملی را وزرات خانه ها در حال برداشتن هستند و نشانه های از بهبود وضعیت اقتصاد است که افق اقتصاد را روشن کرده است.

محمودی اصل با اشاره به مسائل مختلف جامعه گفت:شرایط اقتصادی نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها است به شرط اینکه مسئولان بپذیرند که اقتصادما محتاج غرب نیست که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید روزانه ۵۷هزارمیلیون لیتر تولید می کندمه شاهکار مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم انبیا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده خاطرنشان کرد:خودکفایی در تولید بنزین وصادرات ان گام مهمی در جهت پیشرفت کشور است.

وی گفت:روز عرفه، روز فرصت زیارت امام حسین(ع)در عرفه است که در این روز باید نیازهای اساسی خودمان را با ارتباط با خداوند در این روز تقویت کنیم.

محمودی اصل تاکیدکرد:عید قربان، عید قربانی کردن خواسته های نفس است که ضمن شرکت در این نماز قربانیان خود را نیز بین فقرا توزیع کنند.

………

امام جمعه شهر سوق ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت محمد باقرعلیه السلام گفت : این روز را به عاشقان امامت و ولایت تسلیت عرض می کنم. روز یکشنبه نیز روز عرفه  و دعا کردن در این روز از مهمترین اعمال به حساب می آید که مردم می توانند جهت جلا دادن روح خود مناجات در این مراسم معنوی شرکت کنند که از سوی ائمه اطهار نیز بسیار توصیه به خواندن دعای مخصوص در این روز کرده اند.
وی با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود و سه عامل موجب پیروزی حزب الله بود که یکی از آن ها استفاده از توان و ظرفیت نظامی و جوانان غیور حزب الله بود.از دیگر عوامل وجود رهبری سیاسی، نظامی ، کارآمد و توانمند مثل سید حسن نصرالله ،و همچنین نظام ولایی و خدایی که بر تقوا استوار بود.
البته جنگ ۳۳ روزه پیامد های خوبی برای حزب الله داشت و آن هم اینکه حزب الله  به عنوان یک نیروی توانمند در منطقه شناخته شد. از دیگر دستاوردهای آن این بود که قدرت حزب الله  به جهانیان اینگونه معرفی شد  که تنها راه پیروزی مقاومت ونهراسیدن از دشمنان است.
وی افزود: این روز ها در منطقه تحولات یمن امیدوار کننده است. در این هفته حملات یمن به متجاوزان سعودی صورت گرفت و این حملات نشان از قدرت سامانه موشکی انصارالله یمن داشت و عبور این سامانه موشکی از سامانه های پدافندی سعودی ها نشان از قدرت انصارالله دارد. همچنین فاصله گرفت روز به روز امارات از جنگ اعتلاف سعودی با یمن ضعف سعودی ها را بیش از پیش نمایان کرد.
حجت الاسلام کیانی اصل با اشاره به اتفاقات اخیر و کشتار چندتن از شهروندان سیاه پوست آمریکایی گفت : در حالی که آمریکا از آزادی و دموکراسی و عدم نژادپرستی دم میزنند اما در عمل جان شهروندان سیاه پوست را به راحتی و‌بدون ادله محکمه پسند میگیرند. در آمریکا  شرایط به حدی رسیده که حدود ۶۰ درصد مردم و‌مخصوصا جوانان آمریکا برای حفظ جان خود اسلحه حمل می کند و این موضوع خود موجب دردسرهای فراوانی شده است.
امام جمعه شهر سوق با اشاره به بهره برداری سال گذشته از پالایشگاه خلیج فارس گفت: مرداد ماه سال گذشته بود که در اوج تحریم ها که قرار بر تحریم بنزین بود و باز هم  سپاه وارد صحنه شد و با بهره بررداری از پالایشگاه خلیج فارس نه تنها در تولید بنزین خود کفا بلکه توانستیم در صادرات آن نیز فعال شویم و این موضوع نشان داد هر گاه به جوانان مومن و حزب اللهی اعتماد کردیم موفق بودیم.
وی گفت : رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان توصیه هایی داشتند و نخبگان نیز به خاطر کارشکنی ها برخی از مسئولین گلایه هایی داشتند که رهبر معظم انقلاب آنان  را به استقامت و تلاش و‌عدم ناامیدی توصیه کردند چرا که ناامیدی سمی است که مانع پیشرفت می شود و‌جوانان باید مسیر های پیشرفت را ادامه دهند و‌در این راه خسته نشوند.
رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه نیز فرمودند که شرکت های دانش بنیان قبل از تحریم ها  مسیولین  را جهت اعتماد به آن ها التماس میکردند اما با شدت گرفتن تحریم ها همین مسیولین در جستجوی این جوانان هستند و این میتواند امید بخش باشد و با  و با اعتماد به جوانان مطمئنا پیشرفت های چشمگیری حاصل خواهد شد.



این خبر درحال تکمیل است…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت