پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 شهریور 1395 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 5871

گزارش کامل/

نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون عمرانی وزیر کشور

دولت به شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد توجه کند و بدون شک با اصلاحیه بودجه ۹۵ دولت نگاه ویژه‌ای به شهرداران داشته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور هوشنگ خندان دل معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، استاندار، زارعی نماینده بویراحمد و دنا و نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،در این نشست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد شهرنشینی یاسوج اشاره کرد و گفت: در یک بازه زمانی کوتاه چند ساله شهرنشینی در یاسوج به شدت افزایش یافت.

 در ادامه تخشا شهردار دهدشت با بیان بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان این شهر تحت نهادهای حمایتی هستند، اظهار کرد: شهرداری دهدشت با کمبود اعتبار مواجه و گرفتن عوارض از مردم کار سختی است و از طرفی گرفتن عوارض از افرادتحت نهادهای حمایتی چون بهزیستی ،کمیته امداد،ایثارگران و خانواده معظم شهدا طبق قانون باتخفیف ومحدودیت هایی روبروست و حتی دولت بدهی ۹میلیاردتومانی خود را دراین زمینه پرداخت نکرده است.

وی به پدیده مهاجرت پرداخت وگفت:دردهدشت به جای ساخت و ساز مردم مهاجرت میکنند واکر جلوی مهاجرت بی رویه گرفته شود بخشی از نیازهای شهرداری برطرف میشود.

شهرداردهدشت  در ادامه به وضعیت بد شهرداری دهدشت اشاره کرد و تاکیدکرد: شهرداری دهدشت بیش از ۲۳۸ نیروی انسانی دارد که ۱۴۸ نیروی ان مازاد است و هر ماه ۱۵۸ میلیون تومان  هزینه در این زمینه پرداخت شود.IMG-20160901-WA0017

تخشا تعرفه بالای نظام مهندسی و پرداخت نشدن وام مسکن را ازدیگردلایل رکودوتامین نشدن اعتبارات شهرداری دهدشت ذکرکرد و گفت :بیمه کارگران ساختمانی سد دیگریست که ساخت وسازرادردهدشت کندنموده است.

تخشا افزود: انتظار می‌رود دولت به شهرداری‌های مانند شهرداری دهدشت توجه بیشتری کند.

وی اظهارداشت:تمامی تلاش دراینست که درپایان ماه شرمنده کارگران وپرسنل نباشیم اما تامین هزینه حقوق سخت است و شرمنده انهاهستیم.

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا نیز در این نشست گفت: شهر یاسوج بزرگترین شهر و پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یک انتظار بی‌حدی مواجه است.

زارعی با بیان اینکه مهاجرت به یاسوج تشدید شده است، اظهار کرد: این مهاجرت‌ها تبعات اجتماعی زیادی را بوجود اورده است.

نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد: بالاترین نرخ رشد جمعیت را در شهر یاسوج نسبت به سایر شهرهای دیگر استان داریم و امید می‌رود یک توسعه متوازن بین حاشیه‌ شهرها و متن شهر بوجود بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: دولت به شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد توجه کند و بدون شک با اصلاحیه بودجه ۹۵ دولت نگاه ویژه‌ای به شهرداران داشته است.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد جدیدالتاسیس است، گفت: منابع و سرمایه‌گذاری در این شهرها بسیار ضعیف است و شهرداری‌ها از لحاظ مالی با مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کند.

 سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت مالی شهرداری‌های این استان، اظهار کرد: گاهاً حقوق و دستمزد شهرداران استان را که می‌بینم، شرمنده می‎شوم.

خادمی با بیان اینکه کار در شهرداری‎ها بسیار سخت است، ادامه داد: یکی از مشکلات کار شهرداران کار کردن با شوراهای چندین نفری است زیرا دیدگاه‌های مختلفی حاکم است.

وی گفت: وضعیت شهرداران بسیار نامناسب بود که در حال حاضر نسبت به سال ۹۲ وضعیت بهتری پیدا کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده پروژه‌های شهری ما از محل اعتبارات ۱۸۰ است که متاسفانه تاکنون تخصیص و نقدینگی در این حوزه‌ها نداشتیم.

هوشنگ خندان دل معاون وزیرکشور به ضرورت اصلاح جذب نیروی مازاد در شهرداری ها تاکید کرد وگفت:امیدواریم بتوانیم به شهرداری های استان کمک نماییم‌.

با بیان اینکه امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص یافت، اظهار داشت: از این میزان، ۲۵ تا ۳۵ درصد معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان، تاکنون حدود یک‌هزار میلیاردتومان به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده است، افزود: ارتقاء زیرساخت های خدمات دهی و رفاهی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته بخش بزرگی از منابع تخصیص نیافت، تصریح کرد: تلاش کردیم اعتبارات تخصیص یافته را به‌گونه‌ای توزیع کنیم که شهرهای کوچک‌تر بیشتر بهره‌مند شوند.

خندان‌دل عنوان کرد: با وجود این، فاصله زیاد بین پیش‌بینی‌های انجام شده و تخصیص‌ها مانع از دستیابی به برخی از اهداف ما شد. اعتباراتی که در ۴ ماه اول امسال توزیع کردیم در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شده که امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: در این مورد نیز اولویت با استان‌های کوچک‌تر و کمتر توسعه یافته و استان‌هایی است که با وجود پتانسیل‌های فراوان هنوز از توسعه نیافتگی رنج می‌برند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت