پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1398 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 58874

گزارش صدای جنوب از جلسه شورای اداری کهگیلویه/اتابک:رسالت ما مدیران تزریق امید به مردم با کار و تلاش است

نسخه های توسعه کهگیلویه اینبار از سوی علیرضا اتابک فارغ از مسایل قومی وقبیله وباندی نوشته میشود و سخنان صریح وی در نشست شورای اداری اگر مورد توجه عموم قرار گیرد میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه صبح امروز با مدیریت علی رضا اتابک فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری  برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در این جلسه اظهار داشت: تریبون نماز جمعه در اختیار مدیران برای ارائه خدمات نظام و اقدامات دستگاه و نهادها است.

امام جمعه سوق گفت: اینکه مدیران استقبال نمی‌کنند یا نمی‌خواهند به مردم بگویند چه کارهایی انجام شده یا خدای ناکرده این القا می‌شود که خدمت و عملکردی ندارند که ارائه دهند.

وی تصریح کرد: هر مدیری عملکرد دارد باید به مردم بگوید چه خدماتی انجام شده است.

کیانی‌اصل با بیان اینکه انتقادها ناشی از بی‌اطلاعی از خدمات مدیران است، ادامه داد: ضعف از مدیر است که خدمات را نمی‌گوید.

وی گفت: در این شرایط ایجاد یاس و نا امیدی مردم را بی‌اعتماد می‌کند
سال انتخابات است نیاز به حضور مردم در صحنه داریم این حضور امنیت و اقتدار نظام را نشان می‌دهد.

امام جمعه سوق ایجاد فشار مدیران بر زیردستان برای حمایت از کاندیدا را حق‌الناس دانست و تأکید کرد: مردم انتظار دارند از مقام خود به نفع شخص خاص بهره‌برداری نکنیم هر کسی یک رای شخصی دارد و قابل کتمان نیست ولی رای نباید در فضای اداری برای ایجاد فشار بر مجموعه اداری باشد.

وی گفت: حضور مسؤولان در بین مردم و مدیریت جهادی دلگرم کننده است در چند ماه مانده به انتخابات کاروان اداری در بخش‌ها و روستا درددل مردم را بشنوند زمینه امیدواری مردم به مسئولان بیشتر می‌شود.

کیانی‌اصل با اشاره به دهه ولایت خواستار همکاری ادارات و شهرداری‌ها رد برگزاری جشن عید غدیر شد و افزود: مشکل اساسی کشورهای گرفتار جنگ و خونریزی به خاطر فراموشی غدیر است.

در ادامه ۳ نفر از مدیران به ارایه عملکرد ،پیشنهاد و درخواست های خود پرداختند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه گفت:پلیس راهور در حوزه شهری عملکرد دارد اما در این حوزه  برخی از مدیران دستگاه ها  در زمینه زیرساخت ها و فرهنگ سازی درراستای بهبهود شرایط امنیت ترافیکی عملکرد خوبی ندارند.

شهباز پورنگ ادامه داد:اقدامات انجام شده نه تنها مشکلات برای شهروندان را برطرف نمی کند بلکه مشاهده میشود بر گرفتاری انها می افزایدد.

وی گفت:در حوزه زیرساخت ها مدیران بی تفاوت هستند و در انجام وظیه و امور عمرانی یا پیمانکاران گلایه مندند و یا به نوعی کارانجام نمیشود.

پورنگ افزود:برخی دستگاهخ ها در رابطه بانصب علایم وظایف خودراانجام نمیدهند و سبب تصادفاتی شده است.

این مسوول ادامه داد:درراستای سیاست نیروی انتطامی برای کاهش تصادفات در سال جاری و در حوزه تصادفات منجربه فوت مهارشده و  در حوزه تصادفات منجر به جرح خوشبختانه  ۳۷درصد کاهش داشتیم .

وی گفت:باتلاش فرمانده انتظامی شهرستان بارمالی راازدوش شهرداری بردارشتیم و با مهیای ساختمانی در شان نیروی انتظامی و پلیس راهور  نقل مکان نماییم.

شهباز پورنگ تصریح کرد:ضروری است که در زمینه ارتقاء فرهنگ خوب رانندگی ایمه جمعه  از تریبون مقدس امام جمعه همکاری کنند.

وی ادامه داد: در مورد عابرپیاده استان ما استان معین درحوزه کشته های عابرپیاده است وباید برای کودکان و افراد کهنسال فرهنگ سازی کنیم و پلیس راهور بیشترسعی میکند که شهروندان راهنمایی شوند و نیازی به اعمال قانون خشن نباشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه از همکاری علی پورک پوردر زمینه آموزش دانش اموزان قدردانی کرد.

در ادامه مهرداد متقی در تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: طی سه سال اخیر طرح هادی در ۵۸ روستای واجد شرایط شهرستان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه گفت: از اعتبارات ارزش افزوده یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان برای اجرای کارهای طرح هادی در ۴۱ روستای اقماری هزینه شد.

متقی در ادامه تصریح کرد: یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان سال ۹۸ برای تکمیل طرح هادی این تعداد روستا در نظر گرفته شده که تا سه ماه آینده پروژه تکمیل خواهد شد.

وی اجرای آسفالت معابر روستایی در۳۳ روستا با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان را از دیگر خدمات بنیاد مسکن در روستاها عنوان کرد و افزود: با پیگیری نماینده مردم در مجلس قیر جذب شده برای اجرای این طرح دو برابر شد.

این مسؤول بهسازی و بازسازی مسکن روستایی را از دیگر وظایف بنیاد مسکن برشمرد و گفت: طی مدت سه سال تسهیلات ارزان قیمت و نرخ کارمزد پایین برای بهسازی ۸۳۰ واحد مسکونی پرداخت شد.

مدیر اداره راه و شهرسازی کهگیلویه نیز اظهارداشت:پیگیری ورودی های شهر دهدشت در اولویت کاری است و در محور دهدشت چرام یزودی ۳ کیلومتر اسفالت انجام میشود.

اردشیر قاسمی گفت:اسفالت لایه اول جاده سوق انجام شده و بزودی لایه دوم ان نیز تعیین تکلیف میشود و محور طولیان در هفته اینده تعیین تکلیف و به مناقصه گذاشته خواهد شد.

قاسمی با قدردانی از مدیر اداره ثبت کهگیلویه گفت:۲۸۲ سند تک برگ منازل مسکونی صادر شده که از مطالبات اصلی مردم بود.

وی افزود:در کمیته برنامه ریزی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نتوانستیم به همه پروزه های در دست اقدام  اعتبار اختصاص دهیم و تنها به پروژه های مهمتر و  دارای اولویت توجه شد و در زمینه مسکن مهر بصورت علی الحساب ازمتقاضیان ۷میلیون تومان بصوزت علی الحساب  در سال۸۸ اخذ و هم اکنون از متقاضیان ۱۸ میلیون تومان گرفته میشود که باتوجه به تورم قابل دفاع است.

====

رییس ستادعتبات عالیات نیز بعنوان دیگر سخنرانان نشست شورای اداری پشت تریبون قرار گرفت و تاکید کرد:ما هرچه داریم از ایمه اطهار است و شرکت در ساخت عتبات عالیات باید مورد توجه قرار گیرد.

پیل ارام گفت:شهدای ما در مکتب امام حسین رشد کردند و به شهادت رسیدند.

وی افزود:کسانی که به ساخت عتبات عالیات معترضند به یکتاپرستی اعتقادی ندارند.

=====

فرماندار کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه دولت برای اجرای پروژه‌ها پول در نظر می‌گیرد و باید پیگیری شوند، اظهار داشت:  مشکلات شهرستان به خاطر اعتبار و نبود پروژه نیست بلکه ناشی از ضعف‌های مدیریتی است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه یکی از ضعف‌های دولت روحانی اطلاع‌رسانی است، گفت: چون ما به عنوان مدیر نتوانستیم بگوییم دولت چه کارهایی را انجام داده است از آن طرف دولت مورد هجمه قرار می‌گیرد، مدیر باید در خطبه نماز جمعه گزارش دهد دولت نظام جمهوری اسلامی چکار کرده است، پروژه‌ها را به مردم گزارش دهد.

اتابک تصریح کرد: امام‌جمعه و مردم اطلاع ندارند کار دارد انجام می‌شود اگر انتقادی از تریبون نماز جمعه می‌شود به خاطر ضعف مدیری است که کارها را نمی‌گوید و ضعف اطلاع‌رسانی مدیران دولت اینجا نمود پیدا می‌کند.

رئیس شورای اداری کهگیلویه خطاب به مدیران گفت: در بین مردم حضور پیدا کنید حضور شما به مردم اعتماد می‌دهد.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم کارایی ما مدیران و بی‌صداقتی اعتماد در بین مردم از بین رفته است، اظهار داشت: مردم به شعارها اعتماد ندارند اعتماد را بین مردم زنده کنید گزارش کار دهید.

اتابک درباره پروژه‌های عمرانی شهرستان از مدیران خواست روند اجرای عملیات را با بازدیدهای مکرر زیر نظر داشته باشند و اجازه تأخیر به پروژه ندهند.

وی تأکید کرد: با مدیران کل ملاحظه نداشته باشید از پتانسیل مدیرکل استفاده کنید مدیر کل را به شهرستان بیاورید حتما نباید شهرستان گل و بلبل باشد که مدیرکل بیاید یا در سفر استاندار را همراهی کند.

بروکراسی بیمار در کهگیلویه!

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر گرفتار بروکراسی بیمار در شهرستان بودم، ادامه داد: در این شهرستان ساز و کار مدیریتی طوری شده که پیمانکار برای رئیس اداره تعیین تکلیف می‌کند! این چه ساز وکارمدیریتی است؟ چه شهرستانی است؟چرا باید فریاد “انا فقیر و انا مظلوم” برای شهرستان سر دهیم؟

اتابک تصریح کرد: از هیچ مسؤول اداره‌ای سؤوال سیاسی نمی‌کنم نمی‌پرسم حزب و جناحت کیست، خط قرمز بنده در سیستم اداری کار کردن است.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای که اعتبار دارد نباید تعطیل شود، گفت: اگر پیمانکار گردن کلفت است راه قانونی برای خلع ید وجود دارد چرا با مردم‌ معاشات می‌کنید؟

فرماندار کهگیلویه در تحلیل اوضاع کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی و دولت در یک اتحاد برای مقابله با توطئه‌های استکبار ایستادند گردن‌کشی آمریکا را پاسخ دادند و امریکا حقیرانه عقب‌نشینی کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در همه بحث‌هایی که اتحاد و وحدت ملی را تقویت می‌کند نقش‌آفرینی کنیم تا در بزنگاه‌های تاریخی نلنگیم، ادامه داد: همه دیدیم که سپاه،نیروهای نظامی و مردمی در تحرکات خلیج فارس درسی داد که در معادلات آمریکا تغییر استراتژیک ایجاد کرد و باعث شد کشورهای حوزه خلیج فارس در روابطشان خواستار مذاکره با جمهوری اسلامی شوند.

حضور مردم در صحنه پیروزی درخشان به همراه دارد

وی با اشاره به اینکه ثابت کردیم هر جا وحدت داشتیم پیروز شدیم و ملت ثمره آن را دید، نقش مشارکت مردم و حضور در صحنه را یادآور شد و گفت: این حضور همیشه پیروزی درخشان به ارمغان می‌آورد.

اتابک تصریح کرد: در مسایل اقتصادی نیز دشمنان با حیله و تحریم‌ها دنبال این هستند که از روزنه مشکلات اقتصادی به مردم ضربه بزنند رسالت ما مدیران تزریق امید به مردم با کار و تلاش است تا از این گردنه سخت عبور کنیم.

وی تشویق به تسهیل در ازدواج را منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: بالا بودن آمار طلاق و یا سن ازدواج به خاطر این است که
رسالت‌های دینی ما مغفول مانده است و چون ما به رسالت دینی اخلاقی نپرداختیم.

واگذاری سالن رایگان برای ازدواج جوانان

اتابک با بیان اینکه از دل تجملات و سخت‌گیری ازدواج معضلات اجتماعی شکل می‌گیرد تصریح کرد: دستگاه‌های اداری سالن‌ها را مجانی در اختیار زوج‌ها برای ازدواج قرار دهند.

 وی همچنین خطاب به مدیران گفت: گام دوم انقلاب را در حوزه کاری جدی بگیرید با دستگاه‌های فرهنگی که رسالت تقویت این گام را بر عهده دارند همکاری کنید.

وی بااشاره به موفقیت های تیم هندبال فرازبام در کشور تاکید کرد:امروز فرازبام دهدشت نمادی برای استان در کشور است و از انجا که همه دستگاه ها دارای اعتبار ورزشی هستند برای نشاط بیشتر باید به این تیم کمک نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت