پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مرداد 1398 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 58975

پیام تسلیت شخصیت های مختلف درپی ارتحال حضرت آیت الله آمیراحمد تقوی

درپی ارتحال حضرت آیت الله آمیراحمد تقوی شخصیت های مختلف این ضایعه راتسلیت گفتتد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

درپی ارتحال حضرت آیت الله آمیراحمد تقوی شخصیت های مختلف این ضایعه راتسلیت گفتتد.

متن پیام مدیرعامل  شرکت آب منطقه ای استان خطاب به بیت مکرم این فقید سعید بدین شرح است:

خبر ارتحال آیت الله امیر احمد تقوی (رضوان الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به بیت معظم ایشان، حوزه علمیه ی استان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

علی داودی مهر
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد

////

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت میراحمد تقوی

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه

ارتحال عالم ربانی ، روحانی وارسته ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان گردید .

ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .

این فقیه وارسته ، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام ، آموزه های دینی و اسلامی ، مکتب اهل بیت ( علیهم السلام) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند نمود.

اینجانب ، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، بیت معظم ایشان ، حوزه های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه ، شاگردان، مریدان ، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده ، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی ، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد
سرتیپ دوم پاسدار مهدی انصاری

////

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر،فقیه عالی مقام حضرت حجه الاسلام والمسلمین آ سیداحمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه موجب تاسف و تاثر گردید.

آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد گذراند، حب به وطن، ساده زیستی و طهارت نفس ایشان زبانزده عام و خاص بود و باید الگویی برای همگان باشد.

این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد، خاندان آن مرحوم به ویژه سادات معظم و شاگردان ایشان تسلیت گفته، و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

سعادت صالحی نیا
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد

////

هوالباقی

اذا مات العالم مات العالم
رحلت باتقوی مجاهدی نستوه،استاد بزرگ ،پدری دلسوزومهربان،مردی ازجنس و همدردمردم ،سیدی ازسلاله جلیل القدرزهرای مرضیه سلام الله علیهاحضرت حجه الاسلام والمسلیمن آمیراحمدتقوی (رضوان الله تعالی علیه) رامحضرصاحب الزمان (عجل الله تعالی)وهمه مردم استان کهگیلویه وبویراحمدخصوصافرزندان وبیت شریف آن عالم ربانی وسادات بزرگوارسیدمحمود تسلیت عرض می نمایم.
ازخداوندمنان غفران ورحمت الهی رابرای آن عالم ربانی وصبرجزیل برای بازماندگان خواهانم.

.  علی رضا سیاهپور؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس

////

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

((إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمه، لا یسدها شیء إلى یوم القیامه ))
با کمال تاسف و تاثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یاردیرین امام وانقلاب و رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند، به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) ومکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه
در سپاه فتح استان کهگلویه و بویراحمد
حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک
۱۳۹۸/۰۵/۲۴

////

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی، معلم اخلاق، عارف جلیل القدر و مجاهد عظیم الشأن مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی» را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان و بالاخص مردم شریف و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می نمایم.

بدون تردید فقدان این شخصیت ممتاز که منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بوده اند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی استان است که امیدواریم شاگردان آن عالم ربانی راه این بزرگ را تداوم بخشند.

از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن عالم وارسته و صبر و اجر برای همه بازماندگان و وابستگان ایشان را خواستارم.

جبار کیانی پور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج

/////

انالله و اناالیه راجعون»
رحلت عالم ربانی و مجاهد خستگی‌ناپذیرحضرت حجت الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی(ره) که عمر گران‌بهای‌ خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود، موجب تأسف و تأثر وافر گردید، ایشان عالمی ساده‌زیست، نیک‌اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگرهای متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی و احقاق حقوق حقه مردم ولایتمدار شهرستان گهگیلویه خدمات فراوانی عرضه داشتند.
اینجانب این ضایعه را به جامعه روحانیت، مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم را مسألت می نمایم.
بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد

////////

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در گذشت آمیراحمد تقوی را در پیامی به خانواده ایشان تسلیت گفتند:
مطلع شدم عالم وارسته، روحانی زاهد، فخر سادات، سیدخوش سخن، متقی ساده زیست کسی که خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم کهگیلویه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی دارفانی را وداع گفت. مصیبت وارده را به سادات جلیل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گرامیشان تسلیت عرض میکنم.

///////

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم فقید و مجاهد، روحانی نامی و ساده زیست کهگیلویه و بویراحمد حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی موجب تألم و اندوه فراوان اینجانب شد.

تلاش و مجاهدت آن روحانی فقید چه در عرصه های جهاد و مبارزه در اوایل شکل گیری انقلاب و چه پس از آن در تربیت نیروهای آگاه و متدین، از وی چهره ای شاخص و ممتاز در میان طلاب و روحانیون استان و کشور ساخته بود.

اینجانب این ضایعه را به بیت معظم آن مرحوم، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان ایشان تسلیت عرض می نمایم.

روحشان قرین رحمت باد.

خداداد غریب پور؛ معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو

 

///

پیام تسلیت  مدیرکل نوسازی مدارس استان در پی درگذشت آمیر احمد تقوی

قال رسول الله(ص):
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
درگذشت عالم مجاهد ونستوه عالی‌قدر آمیر احمد تقوی را به پیشگاه جد مطهرش ، مردم شریف استان خاصه سادات رضا توفیق ،بیت معظم و مکرم ایشان،دانش اموختگان،طلاب حوزه های علمیه استان،مردم قدرشناس و خونگرم شهرستان کهگیلویه بویژه اهالی محترم سوق تسلیت عرض نموده، برای روح پاک ،منور و مطهر ایشان علو درجات و برای بازماندگان آن فقید وسعید صبر و شکیبایی ،سلامتی و تندرستی از دادار دادگستر مسالت دارم.

////

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پیامی درگذشت عالم ربانی و مجاهد، آمیر احمد تقوی را تسلیت عرض نمود.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

رحلت عالم جلیل‌القدر و مجاهد، حجت الاسلام و المسلمین میر احمد تقوی که شخصیتی موثر در همه عرصه‌ها بودند موجب تأثر و تألم شد. اینجانب درگذشت این روحانی با فضیلت و استاد اخلاق که زحمات زیادی در راه ترویج علوم و معارف اسلامی کشیدند را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علیمه، ارادتمندان ایشان و بخصوص به بیت شریف ایشان و وابستگان داغدار و مردم شریف شهرستان کهگیلویه تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر وسلامتی مسألت دارم.
یاد آن عالم وارسته گرامی و جان پاکش متنعم به نعمت غفران و فضل الهی باد.

////

پیام تسلیت مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج میراحمد تقوی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج میراحمد تقوی را تسلیت گفت .
عباس نورمحمدی در پیام خود آورده است : خبر درگذشت روحانی و عالم جلیل القدر و مبارز نستوه ، حجت الاسلام والمسلمین حاج میراحمد تقوی باعث تاسف و تالم فراوان گردید .
آن سید بزرگوار در طول عمر پربرکت خویش منشا خدمات فراوانی بود و بدون شک این خدمات و آثار معنوی بر جای مانده از وجود ارزشمند و روحانی ایشان در اذهان مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد ماندگار خواهد بود .
اینجانب درگذشت اندوهبار آن روحانی فاضل و استاد اخلاق را به محضر شریف حضرت ولی عصر ( عج) ، مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه ، مردم ولایت مدار استان و خطه کهگیلویه و بیت شریف و معزز ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر در این مصیبت را آرزومندم.

////

پیام تسلیت مسعود ظفری شهردارگچساران:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّە و انّا الیە راجعون

درگذشت عالم ربانی و بزرگوار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی موجب تاثر و تالم اینجانب شد؛ این مرد وارسته در طول عمر با عزت و پربار خویش با نیک نامی و مردم داری منشا اثرات و خدمات فراوان بودند.

از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم علو درجات الهی را مسئلت نموده و برای بیت شریف آن عالم بزرگوار صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

/////

سردار جواد عظیمی‌فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤول سازمان انسداد مرزهای کشور در پی رحلت عالم ربانی آمیراحمد تقوی پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی عالمی خوشنام و از دنیا بریده و مردم‌دار و متقی بود که عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کهگیلویه بزرگ کرد و هیچ گاه در این چند دهه از عمر پر برکت خود از مردم رویگردان نبود.

در این پیام آمده است: آن عالم ربانی برای به بار نشستن انقلاب و نشر اندیشه‌های امام و ترویج اسلام همواره در صحنه حاضر بود و در دوره زعمات امام خامنه‌ای نیز هیچگاه خللی در ولایتمداری آن عالم با بصیرت ایجاد نشد و لذا قبل از هر چیز بزرگترین خصیصه آمیراحمد تقوی رحمت‌الله علیه؛ صفت ولایتمداری بود.

در پیام سردار عظیمی‌فر آمده است: ساده‌زیستی آمیراحمد تقوی باید الگویی برای جوانان امروزی باشد که در عین نام و نشان و بزرگی و جذبه‌ای که در بین مردم و مسؤولان داشت با تزکیه نفس به زندگی اعیانی و خوش‌نشینی پشت کرد.

عظیمی‌فر در این پیام از همه آحاد مردم و اقشار مختلف خواست تا وداعی باشکوه با این عالم مجاهد داشته باشند و قدرشناسی خود را از مجاهدات چند دهه‌ای آمیراحمد تقوی این بار در برنامه‌های تشییع و تدفین و سایر مراسمات به منصه ظهور برسانند.

//

بسم اللله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
اذا ماتَ العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء.
با تاسف وتاثر فراوان خبر درگذشت عالم عامل حضرت آیت الله میر احمد تقوی،مردم مومن و انقلابی استان کهکیلویه و بویراحمد و منطقه را در غم واندوه فرو برد.
فقدان این عالم والا مقام و خدمات با ارزش ایشان به دین مبین و نظام اسلامی در استان بر هیچ کس پوشیده نیست و برای همیشه در اذهان جامعه باقی خواهد ماند.
ایشان در کمال ساده زیستی با اهتمام فراوان به خدمت طلاب،فضلا و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)پرداخت و با اخلاص و تواضع همواره در کنار مردم،بالاخص مردم کهگیلویه بود تا آنگاه که ندای حق فرا رسید و دعوت حق را لبیک گفت.
بدین وسیله ضمن تسلیت به محضر امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و همه علما و فرهیختگان،تمام اقشار استان و اردتمندان ایشان،از خداوند منان برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل را آرزومندیم.
اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

//

محمد علی وکیلی, عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده تهران

بسمه تعالی العلماباقون مابقی الدهر.

آسمان کهگیلویه وبویراحمدسوگوار مهرفروزانی است که باپرتوافشانی، عمرشریف خویش راصرف تبلیغ معارف اسلام وتشیع نمود رحلت عالم عامل وروحانی صریح الهجه وصادق الکلام ومهذب النفس جناب آمیراحمد تقوی موجب تاسف وتاثرگردیدایشان که از جمله روحانیون ساده زیست ومروج دین بازبان قومش بود به برکت کرسی درس فقاهت واخلاق انسانی موفق به تربیت صدها شاگردفرزانه گردید که امروز جامعه ازفیض وجودشان بهره مند میباشد.

اینجانب این ضایعه بزرگ رابه بیت شریف معظم له وفرزندان عالمشان وعلمای منطقه وهمه مردم قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد تسلیت گفته ورضوان الهی رابرای آنمرحوم ازخداوند متعال طلب میکنم یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.
////
روح الله حسین زاده سرپرست دایره نظارت زندان رجایی شهر تهران وجانشین مرکز تخصصی قضا تهران

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت روحانی مبارز آیت الله آقای آمیر احمدتقوی مسئول حوزه علمیه ولیعصرعج دهدشت ، موجب تألم و تأثر خاطر شد.
این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود، با حضور در صحنه های مختلف، در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب، نقشی موثر ایفا کرد.
اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و به‏ ویژه مردم قدرشناس استان کهگیلویه وبویر احمد و بیت محترم ایشان خصوصا آقازاده ایشان تسلیت می‏گویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید رحمت واسعه و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

روح الله حسین زاده سرپرست دایره نظارت زندان رجایی شهر تهران وجانشین مرکز تخصصی قضا تهران

////

خبر درگذشت عالِم فقید و ربانی؛ «آ میر احمد تقوی» از چهره های شاخص دینی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد موجب تأثر و تألم فراوان اینجانب شد.

ایشان از جمله اساتید ساده زیست و نامی استان بود که اخلاق و انسانیت فوق العاده اش از ایشان چهره ای اثرگذار در استان و کشور ساخته بود.

اینجانب بر خود لازم می‌دانیم، ضایعه درگذشت این عالم فقید و زاهد را به بیت مکرم ایشان، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان آن روحانی نامی، تسلیت و تعزیت عرض نمایم.

فیض اله پاسره؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
///

کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون

بدون تردید مرگ پایان‌ زندگی نیست و حقی است که خداوند تبارک و تعالی، بر اشرف مخلوقات، حکم فرموده اند.
بدین وسیله
عروج ملکوتی عالم ربانی روحانی وارسته و ساده زیست ، مجاهد انقلابی و نستوه ، مروج احکام شریعت و اسوه اخلاق و مردمداری حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی را به عموم مردم شریف کهگیلویه بزرگ بخصوص سادات جلیل القدر رضاتوفیق ، بیت مکرم و جمع علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از درگاه پروردگار سبحان برای آن بزرگ مرد ، علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت دارم.
۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸
وحید محمدی تبار
///
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
خانواده معزز تقوی
خبر درگذشت پدری وارسته و جلیل القدر همچون ضربه ای مهیب بر سر مردمان متدین این دیار و بخصوص مردم شریف کهگیلویه بزرگ فرود آمد و همه را در غم و ماتم فروبرد.جایگاه این روحانی بزرگ و مصلح خیر اندیش در تاریخ معاصر این استان یگانه و کم نظیر است و به همین سبب خلاء فقدانش همیشه همراه مردم خواهد بود ولی یاد و آموزه های انسانی و خیرخواهانه حضرت حجه السلام “آمیر احمد تقوی” همیشه چراغ راه مردم متدین و جامعه مذهبی این دیار خواهد بود.
ضمن عرض تسلیت به شما و همه خانواده های وابسته و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد ،از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت می داریم.
امید که به پاداش لحظه لحظه ی خیرخواهی ها و بزرگ منشی های آن مرد بزرگ از دریچه ی لطف حضرت حق، انوار شکیبایی و رحمت و نیک روزی بر زندگیتان سایه گستر باشد.
دکتر پرویز یزدان پناه
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج
///
لله وانا الیه راجعون

اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا سیدها شى.

باتاثرواندوه فراوان رحلت عالم جلیل القدره حضرت آیت الله سید احمد تقوی نماینده ولی فقیه درشهرستان کهگیلویه را به بیت مکرم ، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می نماییم .بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمرپربرکت خودراصرف اعتلای اسلام ، تحکیم انقلاب اسلامی ، علم آموزی و روشنگری دینی نمود خلائی ژرف برای بهره مندان ازمحضر آن عالم بزرگ به شمار می آید. ازدرگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و رضوان الهی وبرای بازماندگان و ارادتمندان ایشان صبر توام با اجر مسئلت می نماییم.

روابط عمومی مدیریت توزیع برق کهگیلویه

**************

بسم الله الرحمن الرحیم

((اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء .))

غمگنانه خبردارشدم که عالم عامل و وارسته حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی پس از عمری پربرکت وهمراه با مجاهدت وپارسایی دار دنیا را وداع گفت و روح بلندش از این سرای خاکی پر کشید وبه عالم افلاک پیوست اینجانب با نهایت تألم وتأثر از طرف خود وجامعه بزرگ فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد درگذشت این روحانی مهذب باتقوا وپرهیزگار را که با تأسیس حوزه علمیه در شهرستان کهگیلویه وشهر دهدشت طلاب فاضل وارزشمندی را تربیت نمودند که هر کدام خود در این استان وکشور منشأ خیر وخدمت هستند را محضر بیت مکرم وفرزندان بزرگوارش وهمه بستگان سببی ونسبی وعموم مردم استان وشاگردان تسلیت وتعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق علو درجات آن عزیز سفر کرده که از روحانیون شجاع،صریح الهجه واثر گذار استان بودند را مسئلت نموده وبرای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل خواهانم.

هادی زارع پور

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد

******

متن پیام حاج غلام محمد زارعی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

خبر ارتحال عالم ربانی ، معلم اخلاق و روحانی ساده زیست حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید میراحمد تقوی “رحمت الله علیه” که به حق بازمانده ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند و سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف اسلامی صرف خدمت به عالم تشیع نمودند ؛ موجب تاسف وتالم فراوان گردید.

اینجانب در کمال تأسف ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به حوزه‌های علمیه کشور ، بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان ، سادات جلیل القدر و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و حشر با ائمه‌اطهار (ع) مسألت می نمایم.

غلام محمد زارعی
نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی

///

انالله وانااالیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسدها شیء الی یوم القیامه
خبر ارتحال عالم ربانی حضرت ایت الله آمیراحمدتقوی مقدم باعث تاسف وتالم فراوان گردید.
آن شخصیت بزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خود را در راه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین سپری کرد و با تاسیس و اداره حوزه علمیه وتربیت شاگردان برجسته نقش زیادی درترویج دین در منطقه جنوب داشت.
فقدان این عالم بزرگ و معنوی رابه مردم ولایت مدار استان وهمه ارادتمندان و شاگردان و فامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات بالاخص سادات رضاتوفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت حجه الاسلام والمسلمین آسیدحسین تقوی و دکترسید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده و برای آنها صبر و اجرالهی و برای آن عالم ربانی علو درجه ،رحمت ومفغرت الهی خواهانم
خداوند روحش را با اجداد طاهرینش محشور نماید.
خرم روز
رئیس دفترنظارت وبازرسی انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد

***************

ابراهیم نعیمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد نیز پیام تسلیت ارسال کرد و نوشت: «درگذشت عالم ربانی، اسوه اخلاق و دین، زبان گویای محرومان و مظلومان، مدافع حق و حقیقت، زبان گویای حقایق، مبارز واقعی با تزویر و ریا، حضرت آیت الله آ امیرحمد تقوی مقبول دلها مؤسس حوزه علمیه در استان، را به خانواده بزرگ رضاتوفیق مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بالحض کهگیلویه بزرگ و مردم شریف چاروسا که سالها در کنار امام زاده محمود (ع) از خدمات و حضور ایشان و از برکت وجودش بهره بردند تسلیت عرض می‌نماییم و امیدواریم خداوند متعال به بازماندگان و مریدان و شاگردان و همه مردم کهگیلویه بزرگ صبر و روح ملکوتی آن محبوب دلها را با اولیای خویش محشور گرداند.»

///
انالله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی،سیدی از سلاله رسول الله ، مجاهدی پارسا ،روحانی روشن ضمیر،خطیبی توانا،انسانی آگاه وخدمتگزاری بی ادعا وپدرمعنوی کهگیلویه بزرگ حضرت حجه الاسلام والمسلمین آمیراحمدتقوی غمی بس سترگ وبزرگ است.
اینجانب ضایعه اسفبار واسفناک را به حوزه های علمیه ،مقام معظم رهبری،مردم قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد وبیت شریف وارجمندش تسلیت وتعزیت عرض می نمایم.ازدرگاه خداوند متعال علو درجات ورحمت ومغفرت واسعه اش رابرای آن مجاهد نستوه وصبر وشکیبایی برای همه آحاد مردم کهگیلویه وبویراحمد وخانواده مکرم شان مسالت می نمایم

سید یاسر رایگانی
مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور

////
متن پیام تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِی الإِسلامِ‌ ثُلمَهٌ‌ لا یَسُدُّها شَیءٌ إلى یَومِ‌ القِیامَهِ‌

رحلت حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی مقدم، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

اینجانب ضایعه فقدان این فقیه خدوم را به حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقه‌مندان و عموم مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بیت مکرم و سایر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) را مسألت دارم.

محمد صادق مهرابی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس

////
رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء .

خبر ارتحال فقیه عالی قدر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب حاج آقا «آمیراحمد تقوی مقدم»(طاب ثرات) که منشاء خدمات و برکاتی برای حوزه های مختلف اجتماع و منطقه بودند موجب تألم و تأثر عمیق جامعه ی انقلابی، شهید پرور و محب اهل بیت استان کهگیلویه و بویراحمد و بلکه خارج از استان گردید.

آن فقید سعید در طول مبارزاتی که بر علیه حکومت ظلم و جبر طاغوت داشت پس از انقلاب و در سال های دفاع مقدس در لباس بسیجی در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان حضور می یافت و علاوه بر وظیفه ی طلبگی خویش ، از نظام و کشور اسلامی به دفاع پرداخت.

اینجانب صمیمانه این ضایعه ی مؤلمه را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه ،بیت شریف آن بزرگوار و همه ی ارادتمندان آن عزیز فقید تسلیت عرض می نمایم.

از خداوند منان شادی روح آن مرحوم را در کنار جدش رسول الله (ص) و صبر و سلامت را برای خانواده ی داغدارش مسألت می نمایم.

غلامرضا مزارعی

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

***********
قال رسول الله(ص):
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
درگذشت عالمی عامل و مجاهدی نستوه و عالی‌قدر حضرت آیت‌الله آمیر احمد تقوی را به پیشگاه امام عصر (عج) و حوزه های علمیه و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح مطهر ایشان علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسالت دارم.
مهدی کیانی اصل امام جمعه شهر سوق

&&&&&&&

براداران بزرگوارودانشمند. آیت الله سیدحسین تقوی ودکترسیدمصطفی تقوی
سلام علیکم
ارتحال والدبزرگوارفخرسادات وزاهدپارسامرحوم آمیراحمدتقوی المقدم رضوان الله علیه که عمرگرانبهای.خودراصرف ترویج احکام نورانی دین وساخت حوزه های علمیه وبقعه متبرکه امازاده.سیدمحمیدوتعمیرو تاسیس دهها حسینیه ومسجدوتربیت صدهاشاگردفاضل نموده است باقلبی حزین وچشمی اشکباربشماسروران گرامی وعموم سادات رضاتوفیق تسلیت وتعزیت عرض می نمایم خداوندروح بلندآن عالم وارسته رابااجدادطاهرینش محشوروبه بازماندگان صبرواجرعنایت فرماید
محقق
معاون قضایی رئیس
کل دادگستری استان

////

(بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ)

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر،فقیه
عالی مقام حضرت حجه الاسلام والمسلمین آ سیداحمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه موجب تاسف و تاثر گردید.

آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.

اینجانب این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ، خاندان آن مرحوم به ویژه سادات معظم و شاگردان ایشان تسلیت گفته، از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

سیزدهم ذی الحجه ۱۴۴۰
سید عبدالوهاب اسلام پی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت کهگیلویه.

***

سید احمد موسوی رئیس اسبق دادگاه دیشموک و دادستان شهرستان کنگان با صدور پیامی ارتحال ملکوتی عالم ربانی و برجسته کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت عرض کرد.
متن پیام به شرح ذیل است.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
خبر تأثرانگیز ارتحال عالم ربانی و فقیه مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آ میر احمد تقوی، واصل و موجب تاسف فراوان گردید.
ایشان از سلسله علمای وارسته‌ای بودند که علم و عمل را درهم آمیخته و در صحنه‌های مختلف مجاهدت چه در مقابل دشمنان این کشور و چه در برابر جهل و ظلمت و ایادی شیطان حضوری درخشان و مؤثر داشتند.
اینجانب ضایعه فقدان ایشان را به خانواده‌ و فرزندان محترم و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت گفته و برای آن عالم مردم‌دوست رحمت واسعه و هم‌نشینی با ابرار و صالحان از درگاه باری تعالی آرزومندم.
سید احمد موسوی_دادستان شهرستان کنگان

********

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِی الإِسلامِ‌ ثُلمَهٌ‌ لا یَسُدُّها شَیءٌ إلى یَومِ‌ القِیامَهِ‌
آن عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.
ایشان عمر پرثمری را به تربیت نفوس، تهذیب نفس و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) صرف نمود. امید است ثمره این تلاش ها باقیات صالحات ارزشمندی برای آن فقیه بزرگوار باشد.
سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ،عموم مردم متدین و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ حوزه های علمیه ؛ شاگردان ؛ ارادتمندان ؛ و همه وابستگان بالاخص به فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نماید.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

*******

«انالله و اناالیه راجعون»

ارتحال ملکوتی عالم جلیل القدر آمیراحمد تقوی بزرگمردی ازجنس ایمان وتقوای الهی ، پاکی ، صداقت ،عزت نفس ، اخلاق ، علم ، عمل و فخرالساداتی که تمام عمر شریف و‌پربرکت خودرادرحهت نشردین ، هدایت مردم وارشادجامعه دراوج خوشنامی ومحبوبیت وتسخیرقلبهای مومنین گذراند موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

بی شک خدمات آن عالم وارسته و مجاهد نستوه برکسی پوشیده نیست و تاریخ همواره به نیکی از او‌ یاد خواهد‌کرد‌.

عروج ملکوتی این عالم ربانی را به مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن عزیز سفر کرده را مسألت می نمایم.

بیژن عباسی آرند
مدیرعامل ایرانسل کل کشور

////

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسدها شیء الی یوم القیامه.
خبر ارتحال عالم ربانی،فقیه وارسته و ساده زیست، حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی رضوان الله علیه موجب حزن و اندوه عامه مردم قدرشناس استان کهگیلویه وبویراحمد گردید. اینجانب به عنوان یکی از شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم ، این ضایعه عظمی را به همه دوستداران، ارادتمندان و خانواده ایشان به ویژه فرزندان اندیشمندش آقایان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین تقوی و دکتر سید مصطفی تقوی تسلیت عرض نموده برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان اجر و صبر مسئلت دارم. انشاالله خداوند سبحان روح آن مرحوم را با اجداد طاهرین و شهدای کربلا محشور فرماید.
دکتر سید عبد المجید اجتهادی
مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا وارز سازمان تعزیرات حکومتی.

////

انا لله و انا الیه راجعون
در کمال احترام به روح بلند و ملکوتی حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی (ره) از سلاله پاک و مطهر ائمه اطهار(س) درود میفرستم.
رحلت این انسان کامل، بزرگ مصلح اجتماعی، کنشگر پیشتاز عرصه فرهنگی، عالم ربانی، فرهیخته و فرزانه ، روحانی متواضع ، شجاع، مردمی و ساده زیست ، متنفذ فاضل و متقی حضرت آیت الله العظمی آمیراحمد تقوی (ره) را به تمامی اقشار مردم شریف و قدردان استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه اهالی شهرستان های کهگیلویه بزرگ و علی الخصوص بازماندگان این روحانی جلیل القدر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از ایزد منان آرزوی مغفرت برای این عزیز سفر کرده، حشر با اجداد طاهرینش و صبر و شکیبایی برای سایر بازماندگان مسئلت دارم.
سید خدادوست موسوی
فرماندار لنده

///

پیام تسلیت *مهندس دیودیده* ،رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت ارتحال عالم ربانی ،آیت‌الله آمیر احمد تقوی :

” انالله‌ و اناالیه‌ راجعون‌ ”

با تأسف فراوان خبر رحلت عالِم ربانی ، پارسا ،مجاهد و پرهیزگار آیت الله آمیر احمد تقوی را دریافت نمودیم.

مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا و اخلاص این عالم بزرگوار، و نیز وفاداری و تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود. سابقه‌ی مبارزاتی ایشان به پیش از انقلاب برمیگردد و خدمات انقلابی ایشان در تمام دوران چهل ساله مستمراً ادامه داشته است و در دوره‌های متعدد و متوالی موسس ویکی از ارکان مهمّ حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه بوده‌اند. اینجانب درگذشت ایشان را به خاندان گرامی، فرزندان مکرّم و دیگر بازماندگان شاگردان ، ومردم عزیز استان تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

///

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی درگذشت آمیراحمد تقوی
لطف الله مسعودی؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
انالله و انا الیه راجعون
خبر درگدشت حجت‌الاسلام و المسلمین آمیراحمد تقوی موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و مؤمنین شهرستان کهگیلویه صرف نمودند، و به حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند. خدمات آن روحانی وارسته در شهرستان کهگیلویه و ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره ‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.
اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

لطف الله مسعودی
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد
۲۴/۵/۹۸

//

بسم الله الرحمن الرحیم.
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء”
با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام)، مدافع حریم امامت و ولایت، و شیفته و دلباخته حضرت سید الشهداء (علیه السّلام) آیت الله آقا میراحمد تقوی (ره) دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند.
آن عالم برجسته، خلف صالح مرجع و زعیم بزرگ عالم تشیّع مرحوم آیه الله العظمی امام خمینی(ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بود که عمر مبارک خود را در خدمت به مولا و سرور خود حضرت بقیه الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء)، ترویج معارف حقه اهل البیت (علیهم السّلام) و تربیت علمی و معنوی طلاب و دانشمندان علوم دینی در استان کهگیلویه و بویر احمد سپری نمود.مجاهدتهای ایشان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با نظام طاغوت، ولایت مداری، سلوک زاهدانه و عارفانه و تلاشهای خالصانه ایشان در خدمت گزاری به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در سالهای بعد از انقلاب اسلامی،همواره در یاد و خاطر مردم آن استان باقی خواهد ماند.
رحلت این عارف مجاهد و عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری(دامت برکاته) و عموم ارادت مندان به ایشان در استان کهگیلویه و بویراحمد و خصوصا بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض می نمایم و علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال خواهانم.
سعید جریده اصل
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان

///

انا لله وانا الیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسدها شیء الی یوم القیامه
خبررحلت عالم ربانی جناب حجه الاسلام والمسلمین آمیراحمدتقوی مقدم مایه تاسف وتالم گردیدآن مردبزرگ و الهی سراسرعمرشریف وطولانی وپربرکت خودراصرف اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین کردوباتاسیس واداره حوزه علمیه نقش زیادی درترویج دین در منطقه داشت فقدان این عالم بزرگ و معنوی رابه همه ارادتمندان و شاگردان وفامیل و بستگان ایشان و جمیع سادات و بالاخص سادات رضاتوفیقی و مخصوصا فرزندان ایشان خاصه حضرت آیت الله آسیدحسین تقوی تسلیت عرض کرده برای آنهاصبرواجرالهی وبرای آن مرحوم مغفرت وعلو درجه خواهانم
رضا خردمند
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان

////

درپی ارتحال آیت‌الله آمیر احمد تقوی ، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پیام تسلیتی صادر کرد .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان متن پیام تسلیت بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال شخصیت وارسته، معلم اخلاق و روحانی ارزشمند و مردمی آیت‌الله آمیر احمد تقوی که همواره در جهت ارتقاء ارزش های اسلامی ، دینی و اخلاقی تلاش می نمود موجب تاثر و تالم گردید.
تلاش‌های فرهنگی اجتماعی و تبلیغی ایشان در حوزه علمیه کهگیلویه برکسی پوشیده نیست. این روحانی جلیل‌القدر همواره با عزت نفس ساده و با قناعت زندگی کرد و هرگز در دفاع از انقلاب و ولایت و رهبری کوتاهی نکرد.

یاد و خاطره آن عالم ساده زیست، نیک اندیش پشتیبان انقلاب و نظام که در تعلیم ، تربیت و پرورش جوانان و ارتقاء سطح اخلاقی و معنوی همت عالی داشت، همواره به نیکی باقی خواهد ماند.

اینجانب ضایعه درگذشت این عالم دینی را به عموم مردم ولایتمدار استان، شاگردان، علاقه مندان و بازماندگان علی الخصوص بیعت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل و برای آن فقید سعید علو درجات الهی را مسئلت دارم.

سید هاشم موسوی جهان آباد
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

///

بسم الله الرحمن الرحیم

اناالله وانا الیه راجعون

ارتحال جانسوز و جانگداز مجاهد خستگی ناپذیر واسوه اخلاق ودین وگنجینه بزرگ علوم فقهی ومایه فخر ومباهات قوم بزرگ لر، عالم ربانی آیت الله آمیر احمد تقوی ( ره ) رابه مردم شریف استان و بلاخص فرزندان کهگیلویه بزرگ وهمچنین خانواده معزز و مکرم آن مرد آسمانی تسلیت عرض مینمایم ، علو درجات ورحمت واسعه الهی رابرای آن فقیه عالیقدر از خداوند متعال خواستارم .

سید حشمت اله صمیمی
مدیر کل دفتر حذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری استان

///////

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید میراحمد تقوی(ره) از سلاله پاک و مطهر ائمه اطهار(س) موجب تالم و تاسف فراوان گردید، فقدان آن مجاهد نستوه، موجبات غم بسیار سنگینی را فراهم نموده است که اگر لطف و محبت خدا و اجداد طاهرش نباشد به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
اینجانب در کمال تاسف این ضایعه بزرگ را به عموم مردم به خصوص روحانیت معظم و بیت مکرم آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند سبحان برای آن سعید فقید، علو درجات را خواستارم.

دکتر کیان دهراب پور
دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد

//////////

« انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم جلیل القدر، موسس حوزه علمیه دهدشت و از یاران باوفای امام خمینی«ره» و رهبر معظم انقلاب ،حضرت حجت الاسلام والمسلمین آ میراحمد تقوی مقدم موجب تالم و تاثر فراوان شد.

ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

این ماتم جانگداز را به مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد مخصوصاً به علما و روحانیون و طلاب حوزه علمیه دهدشت، شاگردان و دوستداران و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات طلب می ‌کنم.

سرهنگ دوم پاسدار سید روح الله شاهینی سوق

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد

***********
انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص)

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.
ارتحال جانگداز عالم ربانی فاضل صمدانی سالک عارف مرحوم آیت الله آمیر احمد تقوی المقدم مرجع دینی و اجتماعی مردم شریف استان کهکیلویه و بویر احمد و پدر معنوی طلاب و روحانیون را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم بصیر و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب و به طلاب و روحانیون استان و به بیت شریف و رفیع ایشان و به سادات رضا توفیق تسلیت عرض نموده و برای آن روح مطهر و نفس زکیه علو درجات الهی وحشر با ائمه اطهار علیهم السلام رو از خداوند کریم مسئلت دارم.
سید لطف الله سپهر
مدیرکل شورای هماهنگی خوزستان و مشاور استاندار خوزستان

********

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

«إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِی الإِسلامِ‌ ثُلمَهٌ‌ لا یَسُدُّها شَیءٌ إلى یَومِ‌ القِیامَهِ‌»

خبر ارتحال عالم وارسته و  برجسته اخلاق، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیر احمد تقوی (رحمت الله علیه)، که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم و خدمت به دین ومکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم این شهرستان نمود موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اینجانب ارتحال ملکوتی آن عالم پارسا را به  عموم مردم متدین و انقلابی استان ، سلسله جلیل القدر سادات خصوصا” سادات  رضاتوفیق  و بیت مکرم ایشان  تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال  برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی ، علو درجات  و حشر با اولیاء و اجداد طاهرش و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.روحش شاد و یادش گرامی

سید محمد برزین زاده
مدیریت توزیع برق شهرستان چرام

*******
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدرحضرت حجه الاسلام والمسلمین آ میر احمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه موجب تاسف و تاثر گردید.

آن  عالم ربانی، عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تربیت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد گذراند،ساده زیستی و مردم داری ایشان زبانزده عام و خاص بود .
این مصیبت جانسوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ،مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد،  به ویژه سادات معظم  و بیت مکرم ایشان بخصوص فرزندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده، و از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توام با اجر را برای بازماندگان مسئلت می نمایم
البرز محمدی – مدیرکل  تولیدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

***************
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت روحانی برجسته جنوب کشور و پدر معنوی شهرستان کهگیلویه حضرت آیت الله سید میراحمد تقوی که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم و خدمت به دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم نمود، موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اصحاب رسانه شهرستان کهگیلویه این ضایعه و مصیبت را به محضر امام زمان(عج) و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه کشور، مقلدان، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت گفته و از درگاه الهی برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.

**********
بسمه تعالی
اذا  مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها الی یوم القیامه
رحلت عالم وارسته،مجاهدی نستوه وخستگی ناپذیر،مبارزی شجاع و مردمی  ،روحانی بی آلایش و ساده زیست ،متقی ومتنفذ استان حضرت حجه الاسلام و المسلمین آمیر احمد تقوی که عمر پر خیر وبرکت خویش را در مسیر تحصیل،تهذیب،تدریس علوم و معارف شریعت محمدی(ص)،تربیت شاگردانی فاضل و دانشمند مصروف نموده اند، را به محضر روحانیت معظم ،بیت شریف آن مرحوم وبستگان و اقارب ، تسلیت عرض نموده و برای این انسان تکرار نشدنی،پاک وبی آلایش علو درجات و همنشینی بر سفره کریمانه اهل البیت «ع»، و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسألت داریم.
شورای اسلامی و شهرداری شهر سوق

********

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر درگذشت عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام آمیراحمد تقوی‌مقدم که  عمر پر برکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی و تعمیق معارف اسلامی گذراند را به بیت مکرم و بازماندگان معزز، جامعه روحانیت، ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و به همه مردم مومن و انقلابی استان و شهر دهدشت تسلیت عرض می کنم.

از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید و صبر برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

اسفندیار برخه_شهردار دهدشت

********

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم فرزانه حجت الاسلام حاج آمیر احمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر شد
در کمال تأسف درگذشت این عالم ربانی و مبارز راستین مسیر انقلاب اسلامی در عرصه علم و ایمان را به رهبر معظم انقلاب (دام عزه)، حوزه‌های علمیه و بیت محترم ایشان و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان به خصوص مردم ولایت مدار کهگیلویه بزرگ تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان علو درجات و برای بیت مکرمشان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم

محسن جلیل
سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد
***************
بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت روحانی شهیرمنطقه کهگیلویه جناب مستطاب میراحمد تقوی رابه مردم شریف ومتدین کهگیلویه، سادات جلیل القدر رضاتوفیق و بیت شربف ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حی توانا برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبرمسئلت دارم.

علی کامرانی
۲۴ مرداد ۹۸

///

انا لله وانا الیه راجعون
خبردرگذشت پدر معنوی عالم ربانی و جلیل القدر،روحانی ساده زیست سید بزرگوارحجه السلام والمسلمین آمیر احمد تقوی رااز طرف خود وبه نیابت از همکاران امدادگر ازصمیم قلب تسلیت وتعزیت عرض می کنم ،خداوند متعال روح پاک آن فقید سعید را با مولایش امام علی (ع) محشور نماید وبه بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید. حیدری رئیس کمیته امدادمنطقه یک یاسوج.

///

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد درگذشت حاج آقا میراحمد تقوی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

ساعتی پیش باخبر شدیم روح ملکوتی عالم و عارف وعابدو پیشکسوت علم واخلاق وجهادوشهادت حضرت حجت الاسلام حاج میراحمدتقوی مدیریت حوزه علمیه ولیعصر(ع) دهدشت دارفانی را وداع وبه ملکوت اعلی پیوست.

اینحانب این مصیبت سنگین وجبران ناپذیرراخدمت امام عصر(ع) دردهه مبارک ولایت وامامت،مقام معظم رهبری مدظله العالی ،حوزه های علمیه ومردم شهیدپروراستان کهگیلویه وبویراحمدخصوصا مردم شهرستان کهگیلویه تسلیت گفته وبرای روح بلند آن عارف به خداپیوسته ازدرگاه خداوندمنان علو درجات وبرای بازماندگان بویژه فرزندان این عالم ربانی صبر و اجرمسئلت می نماییم .

محمود باقری -مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

///

 

 

گفتنی است آمیر احمد تقوی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمود (ع) در کهگیلویه منشاء خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت