پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 شهریور 1398 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 59745

مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی ۵ برابر افزایش یافت

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: دولت تدبیر و امید مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را تا ۵ برابر افزایش داده و از ۲۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه آن را به ۱۲۸ هزار تومان رسانده است.

 

به گزارش صدای جنوب ، جهانگیر افشانده با اشاره به توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، اظهار داشت: اداره بهزیستی کهگیلویه در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف خود در ۵ ماه اول امسال به تعداد ۲۷ نفر از معلولان، مددجویان و افراد بهبودیافته از اعتیاد دارای شرایط خاص مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به محل تأمین اعتبار تسهیلات اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی در ۵ ماه اول امسال از محل صندوق توسعه ملی بوده و در همین راستا پرونده تعداد ۸۵ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات تکمیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با اشاره به دیگر خدمات این نهاد در ۵ ماه اول امسال جهت بهره‌مندی مددجویان از معافیت‌های مالی، گفت: معرفی ۲۴ نفر به شهرداری‌ها جهت بهره‌مندی از معافیت صدور پروانه ساخت به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال، معرفی ۲۳ نفر به شرکت گاز جهت انشعاب رایگان کنتور گاز به ارزش ۴۶ میلیون ریال، معرفی ۱۱ نفر به شرکت آبفای شهری جهت انشعاب رایگان کنتور آب به ارزش ۲۱ میلیون ریال، معرفی ۱۴ نفر به شرکت برق جهت انشعاب رایگان کنتور برق به ارزش ۷۰۵ میلیون ریال و معرفی ۲۴ نفر به شرکت برق جهت بهره‌مندی از انشعاب کنتور برق روستایی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال از جمله دیگر خدمات بهزیستی کهگیلویه در ۵ ماه اول امسال به جامعه هدف این نهاد مقدس است.

وی تصریح کرد: بهزیستی کهگیلویه در ۵ ماه اول امسال مبلغ ۵۵۸ میلیون ریال برای بیمه اجتماعی ۵۵ زن سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

افشانده با بیان اینکه در ۵ ماه اول امسال بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ قوطی شیرخشک بین کودکان چندقلو و محروم از شیر مادر در شهرستان کهگیلویه توزیع شده، افزود: بهزیستی شهرستان بیش از ۷۰ میلیون ریال جهت بهبود تغذیه خانوارهای دارای فرزند چند قلو در ۵ ماه اول امسال پرداخت کرده است.

وی به دیگر خدمات بهزیستی کهگیلویه اشاره کرد و گفت: بهزیستی شهرستان در ۵ ماه اول امسال بیش از ۳۴۱ میلیون ریال بابت شهریه کودکان سه دهک تحت پوشش حوزه امور اجتماعی بهزیستی، تحت پوشش کمیته امداد و افراد دارای فرزندان دوقلو و بالاتر و نیز بیش از ۲۹۶ میلیون ریال برای غذای گرم مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی پرداخت کرده است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با تأکید بر توجه دولت تدبیر و امید به اقشار آسیب‌پذیر و رفع محرومیت‌زدایی، گفت: دولت تدبیر و امید مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را تا ۴۰۰ درصد افزایش داده و از ۲۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه آن را به ۱۲۸ هزار تومان رسانده است.

وی عنوان کرد: بهزیستی کهگیلویه به بیش از ۱۰۰ نفر از معلولین ذهنی و اعصاب و روان در دو مرکز شبانه‌روزی شهرستان به‌صورت تمام وقت خدمات ارائه کرده و باتوجه به اینکه این مراکز نگهداری خصوصی بوده به ازای هر نفر علاوه بر مستمری و افزایش مستمری، مبلغی بیش از ۷ میلیون ریال پرداخت می‌کند.

افشانده به مراکز تحت نظارت بهزیستی در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: بهزیستی کهگیلویه ۲ کلینیک مددکاری اجتماعی و یک مؤسسه خیریه تحت نظارت دارد که تمامی خدمات خود را از طریق این مراکز به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

وی گفت: در شهرستان کهگیلویه یک مرکز مراقبتی جهت نگهداری و مراقبت از افراد سالمند و دارای معلولیت وجود دارد که به تعداد ۶۸ نفر خدمات ارائه می‌دهد و بهزیستی کهگیلویه به ازای هر نفر مبلغی بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با اشاره به تحت‌پوشش قرار گرفتن تعداد زیادی از افراد پشت نوبتی عنوان کرد: باتوجه به رایزنی‌ها و تلاش‌های فراوان و نیز همکاری نماینده کهگیلویه تعداد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از افراد پشت نوبتی در سال ۹۶ تحت پوشش قرار گرفته و از آن زمان تاکنون مستمری آنها برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه اول امسال تعداد ۴۱ نفر که به لحاظ ژنتیکی مشکلاتی دارند به‌صورت رایگان به مراکز مشاوره پزشک ژنیک معرفی شده و در این زمینه بالغ بر ۲۲۵ میلیون ریال هزینه شده است.

نویسنده:محسن زارعی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت