پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 شهریور 1395 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 6001

گزارش کامل صدای جنوب درباره عزل یوسف پهناور مدیرتعاون،کارورفاه اجتماعی کهگیلویه

یوسف پهناور در این نشست نسبت به بی‌توجهی مدیر کل این حوزه انتقاد کرده و گفته بود: نیازهای شهرستان کهگیلویه از دید مدیر مافوق نادیده گرفته می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

یوسف پهناور مدیری جوان و جامانده از قافله مدیران دولت دهم در سه سال اخیر با هجمه های مختلفی دست و پنجه نرم کرد و درنهایت وزمانی که که آب وبادومه وخورشید وفلک درکاربودند مظلومانه اما قهرمانانه باصندلی اداره تعاون ،کارورفاه اجتماعی کهگیلویه خداحافظی نمود.

به باور کارکنان وقشرکارگرکهگیلویه دوران مدیریت پهناور دوران درخشانی بوده است و در نحوه واکنش کارکنان به خبرعزل وی می توان فهمید کارنامه این جوان کهگیلویه ای قابل دفاع می باشد.

سناریو تخریب و بهاندادن به برنامه های یوسف پهناور ازماه هاپیش و باتلاش حتی نیروهای جریان سیاسی خاص دردهدشت نوشته شد ولی پهناور آنقدر محبوب بود که سناریو نویسان رابه تراشیدن دلایل محکم ترغیب کند  و سفرهیات دولت این بهانه را داد تا پس از مقطعی کوتاه برای همیشه قطع همکاری کنند.

اما نقش شجاعت در مدیریت انگیزشی نیز بر کسی پوشیده نیست و اصولاً انتقادناپذیری روح یگانگی،دوستی و یکرنگی را در جامعه از بین می‌برد، در جامعه‌ای که هم‌اندیشی در کار نباشد و گروهی خودمحور و بدون احترام به نظر دیگران کارها را انجام دهند راه‌های درست و منطقی بسته می‌شود و خشونت و تحمیل و فشار آشکار می‌شود.

در دولتی که از آغاز به کار آن تأکید بر واژه‌هایی بود که «اعتدال» شاه بیت آن و «نقدپذیری» در مرحله بعدی پرکاربردترین اصطلاحات لقب گرفتند رفتار برخی مدیرانش نشان می‌دهد که به مرور و با فاصله گرفتن از نقطه شروع رفتار خود را با منتقدان تغییر داده و روندی را در پیش می‌گیرند که نتیجه آن عزل مدیر منتقد در یک حوزه کاری است.

اما داستان پهناور:

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه در حالی از سوی مدیر کل این حوزه عزل شد که زبان گویای قشر کارگر و سایر زیر مجموعه‌های این دستگاه بود و از تریبون شورای اداری که با حضور معاون وزیر تعاون مورخ چهارم شهریور سال جاری برگزار شده بود مطالبات فراموش شده شهرستان را به گوش مسؤولان رسانده بود.

یوسف پهناور در این نشست نسبت به بی‌توجهی مدیر کل این حوزه انتقاد کرده و گفته بود: نیازهای شهرستان کهگیلویه از دید مدیر مافوق نادیده گرفته می‌شود.

پهناور در بخش دیگری از سخنانش صعود پلکانی این مدیرکل با حمایت یک نماینده مجلس را هم گوشزد و تأکید کرده بود فضاسازی هدفمند و برنامه‌ریزی شده رسانه‌ای در عدم استقبال از وزیر تعاون به استان در وی اثر گذاشته و به همین خاطر برای استقبال از معاون وزیر که به کهگیلویه سفر کرده بود هیچ گونه حمایت مالی از سوی اداره کل نشده بود.

عزل مدیر منتقد که با شجاعت و صراحت از حق و حقوق شهرستان دفاع کرده بود در واقع مهر خاموشی بر دهان دیگر مدیرانی است از جانب مافوق حمایتی به خود نمی‌بینند و همین بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به خواسته‌های شهرستان باعث فاصله گرفته از توسعه می‌شود.

پهناور پیش از این گفته بود یک روز پس از ایراد سخنان انتقادی به اداره کل در یاسوج فراخوانده و خواستار توضیح در این باره و نیز تهدید به شکایت به جرم تخلف اداری شده بود.

پس از آنکه شکایت مبنی بر تخلف اداری وی محرز نشده بود به وی گفته شده بود نه تنها عزل می‌شوی بلکه امکان ادامه خدمت در شهرستان هم وجود نخواهد داشت.

 وروز سه شنبه پس از پنج سال خدمت صادقانه عزل و احمد خادمی از کارکنان این اداره جایگزین این مدیر شد.

واکنش مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی: 

واکنش ها به خبرعزل این مدیر کهگیلویه ای حتی به پایتخت هم کشیده شد وشبکه خبرصداوسیما به آن اشاره کرد.

در دهدشت بیشتر مدیران ازپهناور بعنوان مدیری لایق وپرتلاش یادکردند و عزل وی را برنامه ریزی شده وبستن دهان منتقد دانستند .

رسانه های مختلف ازجمله خبرنگاران فعال کهگیلویه به این تغییر روی خوش نشان ندادند واشکارا با انتخاب تیترهای انتقادی عملکرد مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی را در عزل پهناور به  چالش کشیدند.

مظارهی

صابر مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج گفت:

تغییر سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه که حدود سه سال براساس رایزنی‌های نماینده سابق این حوزه انتخابیه سرپرست این اداره بود بر‌اساس قانون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه نتوانست شرایط لازم برای ریاست بر این اداره را کسب کند، اظهارداشت: متاسفانه ما بدلیل کمبود نیروی انسانی برای بدست گرفتن مسئولیت در این اداره، مجبور شدیم مسئولیت سرپرستی را برای وی نگه داریم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: چندین بار برای تبدیل حکم سرپرستی وی به ریاست با وزارتخانه نیز مکاتباتی داشتیم اما متاسفانه وی فاقد شرایط لازم بود و ما نیز دیگر نتوانستیم از خدمات‌شان بهره ببریم.

مظاهری از نواخته‌شدن ساز مخالف سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال خبر داد.

وی گفت: مدتی بود سرپرست این اداره ساز مخالفت با سیاست‌های دولت تدبیر و امید می‌زد و به نظر ما هم معنایی ندارد مدیری که با دولت همگام نیست سیاست‌های دولت را به وی بسپاریم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تغییر سرپرست اداره کار کهگیلویه بزرگ ربطی به انتقادات وی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان نداشته است.

پیام یوسف پهناور به مردم و رسانه ها:

باسلام واحترام
بدینوسیله برخود لازم می دانم از همکاری خارج از انتظار فرمانداران وبخشداران محترم نمایندگان محترم مجلس مدیران محترم واصحاب رسانه وقلم درطی پنج سال واندی مسئولیت این حقیرکمال تشکر وقدردانی را ابراز واظهار دارم .
برای همگان آرزوی توفیق کمافی السابق دارم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت