پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1398 ساعت 19:06:: شناسه خبر: 60445

خطیب جمعه پاتاوه:دولت دنبال بهانه هست که بیمارستان پاتاوه احداث نشود/حالا نوبت شما مردم است که از خود گذشتگی وایثار به خرج دهیدوبهانه جویی اقایان راملغی نمایید

دولت وبعضی از افراد که در حال حاضر در راس کار هستند دنبال این موضوع می باشند که بگویند؛مردم پاتاوه نخواستند خداحافظ، بعضیا جنگ روانی ایجاد می کنند شما مردم باید هوشیار و حواس خود را جمع کنید .

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم چراغی امام جمعه پاتاوه در آیین عبادی سیاسی در هفته سوم شهریور ماه پس از توصیه خود ونماز گزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری در جمع نماز گزاران که در مسجد صاحب الزمان عج شهر پاتاوه اقامه گردید.

به علت قیام امام حسین ع با اشاره به آیات و روایات در سوره مبارکه هود آیه۸۸)) قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِن کُنتُ عَلَىَ بَیِّنَهٍ مِّن رَّبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَى مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ إِنْ أُرِیدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلاَّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ
گفت : ای قوم من ، چه می گویید اگر با من از جانب پروردگارم حجتی باشد و او مرا رزقی نیکو عطا کرده باشد ? اگر شما را نهی می کنم برای آن نیست که خود سودی ببرم تا آنجا که بتوانم قصدی جز به صلاح آوردنتان ندارم توفیق من تنها با خداست به او توکل کرده ام و به درگاه او روی می آورم .

خطیب جمعه هدف قیام امام حسین ع را اصلاح اوضاع نابسامان امت جدش رسول الله ص بیان وتصریح کرد: افشای چهره واقعی بنی‌امیه،عمل به حق و مبارزه با باطل ؛ که آن حضرت در خطبه‌ای دیگر که در مسیر کربلا در جمع لشکریان بیان فرمودند؛ ألاتَرَوْنَ إلی الحَقِّ لا یُعْمَلُ به، و إلی الباطِلِ لا یُتَناهی عنه لِیَرْغَبَ المُؤمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ حَقَّاً حَقّاً، آیا نمی‌بینید به حق عمل و از باطل جلوگیری نمی‌شود.

وی افزود:انحراف خط امامت و ولایت از بعد از شهادت پبغمبر صلوات الله علیه(فراموشی غدیر) تبعیض نژادی وطبقاتی-تعصب های قبیله ای- رفتار هایی مانند شرب خمر- لهو ولعب در جامعه شیوع پیدا کرده بود وانتصاب افراد بی تقوا به حکومت شهرها( عمر وعاص، مغیره بن شعبه،مروان بن حکم وتحریف باورهای دینی با تکیه بر قدرت وثروت وعلمای فاسد با جعل حدیث و تعریف مفاهیم و… باعث شدند امام حسین ع دست به قیام بزنند.

حجت الاسلام چراغی در بخش دوم خطبه ها با اشاره به رواج فساد در بخش های حکومتی گفت: بنی امیه اطاعت شیطان را لازم دانسته و اطاعت خدای رحمان را ترک کردند و فساد را آشکار ساختند و حدود را تعطیل نمودند. خراج (بیت المال) را به خود اختصاص داده حرام الهی را حلال الهی را حرام نمودند وامام حسین ع سزاوار برای تغییر وضعیت به پا خواستند. (و أن هؤلاء قد لزموا طاعه الشیطان و ترکوا طاعه الرحمن،و أظهروا الفساد،و عطلوا الحدود و استأثروا بالفی‏ء،و أحلّوا حرام اللّه و حرّموا حلاله)

امام جمعه یکی از درسهای عاشورا را اینگونه عنوان کرد: امام حسین علیه السلام وقتی دید زمام جامعه اسلامی به دست فردی مثل یزید افتاده است که به صورت علنی احکام الهی را زیر پا می گذارد قیام کرد و مردم را هم برای مبارزه با یزید فرا خواند و در این راه از جان و مال و فرزندان و یارانش گذشت و اجازه نداد که مرد فاسقی چون یزید احکام الهی را پایمال سازد.

وی استقامت و پایداری و از خودگذشتگی و زمان شناسی و موقع شناسی که منجر به بیدار شدن انسان ها شد راچند نمونه از پیامدهای جهانی و جاودانه انقلاب امام حسین ع) نام برد وتصریح کرد: ما وقتی تاریخ بشر را ورق بزنیم، می بنیم که انقلاب های زیادی رخ داده است، علت این جهانی بودن وجاودانی بودن را در اهداف رهبر این انقلاب و یارانش و بازمانده گانش و ادامه دهنده خط آنها میتوان یافت، و آن غیر از معامله الهی و خدایی چیزی دیگری نیست. خطبه خوان جمعه در پایان زمان شناسی و امام شناسی را از ویژگی های بارز یاران عاشورایی عنوان کرد.

حجت الاسلام چراغی در بخش پایانی سخنان خود گریزی به عدم جمع آوری پول زمین بیمارستان ۳۲تخت خوابی پاتاوه زد وعنوان کرد:دولت وبعضی از افراد که در حال حاضر در راس کار هستند دنبال این موضوع می باشند که بگویند؛مردم پاتاوه نخواستند خداحافظ، بعضیا جنگ روانی ایجاد می کنند شما مردم باید هوشیار و حواس خود را جمع کنید .

وی افزود:معنای از خودگذشتگی یعنی چه؟ضرر کنید از خوگذشتگی کنید بگذارید یک عالم انسان ها نافع باشند.چرا دقت نمی کنید؟اینجانب با وجود مشغله ی کاری فراوان پس از درج پیام در فضای مجازی خوشبختانه بعضی از خیرخواهان تماس گرفتند وتقاضای جابجایی و معاوضه زمین اهدایی را داشتند.

امام جمعه یادآور شدند: اگر زمین بیمارستان تا روز دوشنبه آینده تحویل علوم پزشکی نشود مردم بخش متحمل ضرر وزیان زیادی خواهید شد.آنقدری که من امام جمعه باید کار میکردم و فشار می آوردم و انجام دادم وکسی در آینده ازامام جمعه گلایه مند نباشد چون من حرکت کردم وکار خودم را انجام دادم نوبت شما مردم است از خود گذشتگی وایثار به خرج دهید.بعضیا بهانه می آورند ونمی خواهند بیمارستان پاتاوه ساخته شود اما شما مردم پای کار بیایید وبهانه جویی آنان را ملغی کنید.

حجت الاسلام چراغی در خاتمه یاد آور شد میدانم مردم نباید زمین را جور کنند اما اینجا دنبال بهانه می گردند نگذارید بهانه دست اینها بیافتد بعضیا عمدآ هیچ کاری نکرده بودند.من یک سری حرف هایی را میدانم وشما نمی دانید و من هم نمی توانم همه این حرف ها را بیان کنم.اگر میخواهید ضرر نکنید پای کار بیایید واگر نیایید پاتاوه همیشه محروم بوده است ومحروم خواهد ماند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت