پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1398 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 60530

رییس کل دادگستری استان از دادگستری کهگیلویه بازدید کرد

رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل، مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از بخش های مختلف دادگستری شهرستان کهگیلویه  بازدید و از نزدیک و جهره به چهره با کارکنان دیدار و گفتگو نمودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دکتر  حسن نگین تاجی در بدو ورود به دهدشت باحضور در گلزارشهدای این شهر به مقام شهدا ادای احترام نمود.

به گزارش صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ،  رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل، مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از بخش های مختلف دادگستری شهرستان کهگیلویه  بازدید و از نزدیک و جهره به چهره با کارکنان دیدار و گفتگو نمودند.

دکتر نگین تاجی سپس در جمع همکاران قضایی این دادگستری حضور یافت.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این نشست از تلاش های ارزنده قضات شهرستان در احقاق حق و ایجاد آرامش و امنیت برای هم استانی ها در حوزه قضایی کهگیلویه تشکر کرد و به نامه ۵۳ نهج البلاغه در خصوص ویژگی های قضاوت اشاره و اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع، گوش دادن به اظهارات طرفین پرونده ،متانت قاضی و آرامش نسبت به درخواست اصحاب دعوا محور کار قضاوت ماست.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع فقط ظاهری نباشد بلکه ضمن انجام وظایف قانونی ، تکلیف خود را هم بدرستی انجام دادن و رعایت احترام مردم ،مورد انتظار است.

دکتر حسن نگین تاجی با اظهار اینکه گاهی یک ملک تمامی دارایی یک فرد و یا خانواده ای می باشد ،تصریح کرد :تکلیف شرعی و قانونی که برعهده ما می باشد ، احقاق حق مراجعان و حقوق عامه می باشد.

قاضی القضات استان ضمن اشاره به سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که در بند های ۸ گانه ای به وضوح به آنها اشاره شده است گفت: در راستای اجرای سند تحول، وظیفه ی ما ، اقتدار و شأن دستگاه قضایی است وعمل نمودن به فرامین معظم له است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور همکاران قضایی با تحصیلات عالیه تکمیلی و بالاتردر دادگستری کل استان را موجب صدور آراء متقن دانست و بیان داشت:به منظور تشویق همکاران قضایی در سطح استان، هیئت تحریریه کیفیت آراء قضایی در مرکز استان تشکیل و در دیگر حوزه های قضایی استان این کار انجام می شود.

دکتر نگین تاجی برگزاری نشست های علمی در ارتقاء سطح کیفی صدور آراء قضایی را مؤثر دانست و گفت: نشست های علمی قضات ،یکی از ملاک های ارزیابی بوده و شیوه برگزاری ،نوع سئوال و ارائه ی پاسخ ،اهمیت زیادی دارد.

رئیس کل دادگستری استان وجود پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب را موجب عدم ارتقاء امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا دانست و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره نمود و اظهار داشت:رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان های استان اهتمام جدی را داشته و نسبت به آسیب شناسی چنین پرونده هایی تلاش نموده و مهمترین عامل مُسن بودن این پرونده ها را بررسی نمایند.

دکتر نگین تاجی افزود: از همکاران قضایی انتظار دارم نسبت به اختصاص اوقات رسیدگی فوق العاده به این پرونده ها و مختومه نمودن آنان اقدام نمایند.

وی در ادامه به مسئله آموزش های حقوقی ویژه مردم استان اشاره نمود و افزود: به منظور آشنایی مردم استان به ویژه در روستا ها با نکات ساده ی حقوقی، آموزش ها رایگان و نظام مند می شوند.

دکترنگین تاجی در همین رابطه اظهار داشت: بزودی این آموزش ها در مدارس و مساجد ، در استان شروع می شود.

رئیس کل دادگستری استان به موضوع اجرای احکام نیز اشاره نمود و تصریح کرد: با حضور همکاران قضایی و اداری کارگروهی برای رفع نقص پرونده های حقوقی و کیفری اجرای احکام تشکیل، تا در مختومه نمودن پرونده ها تسریع شود.

دکتر نگین تاجی در پایان به صدور احکام قصاص در حوزه ی قضایی شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: خیلی خوب است با استفاده از ظرفیت متنفذین و ریش سفیدان ،سادات جلیل القدر،روحانیون ،ائمه ی جمعه ،شوراهای حل اختلاف و مسئولان شهرستان به موضوع پرونده های قصاص ورود نمایند تا به صلح و سازش منتهی شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت