پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 شهریور 1398 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 60533

طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در کهگیلویه آغاز شد

سید علی اکبرحسینی اظهار کرد:مدت زمان اجرای این طرح از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است و در این طرح بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور روستایی به صورت خوراکی توسط اکیپ های دامپزشکی کهگیلویه واکسینه خواهند شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس دامپزشکی کهگیلویه از شروع طرح واکسیناسون طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در شهرستان کهگیلویه خبر داد.
به گزارش صدای جنوب،سید علی اکبرحسینی عنوان کرد:مدت زمان اجرای این طرح از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه است و در این طرح بیش یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور روستایی به صورت خوراکی توسط اکیپ های دامپزشکی کهگیلویه واکسینه خواهند شد.
حسینی با بیان اینکه بیماری «نیوکاسل» یک بیماری ویروسی است که مخزن اصلی این بیماری طیور روستایی است و از عوامل اصلی تلفات در طیور روستایی و صنعتی به شمار می آید،تصریح کرد:با انجام این طرح ویروس واکسن که غیر بیماری زا بوده جایگزین ویروس بیماری زا می شود و باعث کاهش درگیری و تلفات در طیور بومی و به تبع آن کاهش بیماری در طیور صنعتی و افزایش تولید مرغ و تخم مرغ در سطح منطقه و ملی خواهیم بود.
وی افزود:شهرستان کهگیلویه دارای ۲۲ واحد مرغداری فعال به ظرفیت ۴۴۰ هزار قطعه،۲ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۷ هزار قطعه و یک واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت۳۰هزار قطعه است  که نقش مهمی در تولید و اقتصاد منطقه و استان دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت