پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 شهریور 1398 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 60562

در نشست خبری فرمانده سپاه فتح استان عنوان شد:

دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی برای جوانان است/اجرای ۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

سردار خرمدل اظهارداشت:اگر به ۸ سال دفاع مقدس خود بنگریم می بینیم این دوران جایگاه متفاوتی دارد و اگر به تاریخ این مدت جنگ نگاه کنیم به سخن امام می رسیم که فرمود :جنگ برای ما یک نعمت بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرمانده سپاه فتح استان در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست خبری با خبرنگاران گفت : ما وظیفه داریم به عنوان نسل حاضر حماسه نسل گذشته و کسانی که از این آب و خاک دفاع کردند را گرامی بداریم.
سردار حمید خرم دل افزود : در میان همه ملت ها و فرهنگ ها جنگ ها وزن و جایگاه متفاوتی دارند و قاعدتا کشور ما هم همین طور است .اگر به ۸ سال دفاع مقدس خود بنگریم می بینیم این دوران جایگاه متفاوتی دارد و اگر به تاریخ این مدت جنگ نگاه کنیم به سخن امام می رسیم که فرمود :جنگ برای ما یک نعمت بود
وی گفت : اگر جنگ نبود که مردم و نیروهای نظامی ما را آبدیده کرد اکنون اینگونه با اقتدار در خلیج فارس و منطقه عمل نمی کردیم.
سردار خرمدل ادامه داد : ما با هیچ کس سر جنگ نداریم و به همین خاطر از واژه دفاع مقدس استفاده می کنیم چرا که ما با تمام غیرت از کشور خود دفاع کردیم و دفاع می کنیم.
فرمانده سپاه فتح ادامه داد : رهبری فرمود این ۸ سال دفاع مقدس گنجینه ای است که در حوزه های مختلف منبعی با ارزش برای جوانان است .
وی با اشاره به بخشی از تاریخ ایران گفت : شاید بعد از دویست سال اولین بار است که جنگی بر ما تحمیل شد و ما یک وجب خاک از دست ندادیم.
خرمدل افزود : ببینید کشورهای همسایه ما بعد از هر جنگ چه بر سرشان امده است این در حالی است که ما بعد از این جنگ تحمیلی ، استقلال خود را از دست ندادیم اما در یکی از کشورهای همسایه پس از پایان جنگ یکی از سربازان آمریکایی به عنوان حاکم تا مدتی ابن کشور را اداره می کرد!
سردار خرمدل گفت : اقتدار ما در این دوره به گونه ای است که ما امروز در منطقه و جهان تعیین کننده هستیم .
وی با اشاره دلایل گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، اظهار داشت : یکی از اهداف  و مهمترین هدف ما در گرامی داشت این ایام ، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است .
سردار خرمدل گفت : مقایسه کنید وقتی بلایای طبیعی مانند سیل اخیر در ایران و کشورهای دیگر رخ می دهد چه تفاوتی وجود دارد.  همدلی مردم و نیروهای نظامی در ایران را با دیگر کشورها اگر مقایسه کنید تفاوت چشمگیر است .
وی یکی دیگر از اهداف گرامی داشت هفته دفاع مقدس را بحث ولایت پذیری عنوان کرد و افزود : در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی ولایت پذیری یکی از خصوصبت های فرماندهان و سربازان بوده است اگر نگاهی به وصیت نامه شهدا بیاندازیم به وفور با چنین خصیصه ای برخورد می کنیم.
فرمانده سپاه فتح  یکی از کاربردهای دفاع مقدس  در جامعه امروزی بحث الگوهای اخلاقی و اجتماعی است که اوج این الگو از عاشورا است.
خرمدل ادامه داد : یکی دیگر از موارد مهم برای گرامیداشت هفته دفاع نقدس  را پیوند انقلاب اسلامی با عاشورای حسینی دانست و افزود : در قیام عاشورا برابری قدرت وجود نداشت اما باعث نشد که مبارزه با ظلم انجام نشود این در حالی است که همین وضعیت را در دفاع مقدس داشتیم که بیش از پنجاه کشور در کنار عراق بودند اما این باعث نشد که ما دست از دفاع برداریم.
این فرمانده سپاه گفت : اگر در سوریه ، عراق و یمن و کل محور مقاومت اینگونه عمل می شود همه برگرفته از مکتب عاشورا و دفاع مقدس ایران است.
وی ادامه داد : امریکایی هایی که روزی لرزه بر اندام کشورها می انداختند ، در موضوع زدن پهباد ترامپ گفت از ایرانی ها تشکر می کنم که هواپیمای ما را که سرنشین داشت را نزد !
وی با اشاره به دخالت انگلیس بخشی از تاریخ ایران اظهار داشت : تاریخ در حال تکرار است اگر روزی در بحث کودتا دولت ما را ساقط می کردند اما اقتدار امروز ما آنها را به جایی رسانده است که امنیت خود را گدایی می کنند.
وی افزود : در محور مقاومت امروز کشوری مانند یمن وجود دارد که علی رغم  محاصره کامل ، حملاتی انجام می دهد که نیمی از تولید نفت کشور متجاوز را مختل می کند.
سردار خرمدل گفت : یکی دیگر از بحث های مهم هفته دفاع مقدس رسیدگی به خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران است چرا که این افراد ولی نعمتان ما هستند و باید شان و جایگاه آن ها حفظ شود.
وی ادامه داد : شعار محوری امثال ما این است «ما پیروزیم » که می بینیم این شعار در حال وقوع است.
خرمدل در پایان گفت : در هفته مقدس برنامه هایی مانند بازسازی یکی از عملیات های جنگ تحمیلی ،  رژه ۳۱ شهریور ، بر پایی نمایشگاه ، افتتاح پروژه ها ، کلنگ زنی برخی پایگاه ها و بیش از ۵۰ عنوان برنامه در سطح استان داریم .
فرمانده سپاه فتح از برگزاری تعداد ۱ هزار برنامه در سطح نواحی مقاومت و پایگاه‌ها در این هفته خبر داد و گفت: همچنین در این هفته افتتاح و بهر‌ه‌برداری از تعداد ۱۲۰ واحد مسکونی مددجویان را داریم که با همکاری کمیته امداد این کار انجام شده البته تعهد ما ۶۵۰ واحد است که به مرور در هر ماه ۵۰ تا ۶۰ واحد افتتاح و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

سردار خرمدل در پایان خطاب به خبرنگاران گفت : امروز انتظار از رسانه ها داریم اخبار خوب و امیدوار کننده تولید کنند تا بتوانیم بر یکی از راهبردهای دشمن که ایجاد یاس و نا امیدی در میان مردم است ، پیروز شویم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت