پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 مهر 1398 ساعت 07:07:: شناسه خبر: 61077

مدیر کل عشایر استان:یکی از تشکیلاتی که در جنگ ها بعد از نیروهای نظامی جلو می آیند،عشایر هستند/درکهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار خانوار عشایر و یک میلیون و دویست هزار راس دام مولد دارند

همایش ریش سفیدان، معتمدین، و تفنگداران بسیج عشایر در یاسوج با حضور فرمانده سپاه فتح ،مدیرکل امور عشایر استان و برخی از مسئولان در یاسوج برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛مدیرکل امور عشایر استان در این همایش گفت: در کشور ما عشایر ما اکنون آگاهی لازم را دارند و این یک حسن بزرگ برای عشایر است تاکنون جلسات مختلقی با قرارگاه پیشرفت و آبادانی داشته ام که بتوانیم مشکلات عشایر را بر طرف کنیم.

مجید علیپور گفت: عشایر از دید مسولان نظام دور نیستند و در راس آنها مقام معظم رهبری که فرمودند من دلم برای عشایر می تپد، ما در حوزه عشایر تحولات بزرگی داشتیم ما قبلا حتی جاده های بین عشایری نداشتم امروز ۴۸۰۰کیلومتر جاده عشایری داریم ۱۳شهرک اسکان داریم، هفت هزار هکتارباغ برای عشایر ایجاد شده است، چهار هزار منبع ذخیره آب از خدمات نظام است.

وی گفت: نقص هایی هم هست ما عشایر را به سه نگاه می نگریم؛ یک بخش اقتصادی است که در این بخش جایگاه ویژه ای داریم، ۲۵درصد گوشت کشور را تامین می کنند عشایر کشور در هشتاد درصد موارد مشترک هستند، شاید فقط در نوع گویش و لباس متفاوت باشند ، در استان ما ۱۱هزار خانوار عشایر و یک میلیون و ۲۰۰هزار راس دام مولد دارند سومین رکن اقتصادی استان را بخش دامپروری تشکیل می دهد.

علیپور گفت: عشایر یک تشکیلات منسجم نظامی است یکی از خواسته های عشایر بحث مهمات است مطمئن باشید همیشه یکی از تشکیلاتی که در جنگ ها بعد از نیروهای نظامی جلو می آیند عشایر هستند.

وی به مشکلات مطرح شده توسط عشایر اشاره کرد و گفت: در بحث علوفه ما کارخانه خوراک دام داریم مرتب تولید دارد ما هنوز نتوانسته ایم به عشایر بگوییم بیایید به جای جو از کنسانتره استفاده کنید، طرح دو قلو زایی روی ۱۰۰گله انجام شده است چرا عشایر از این طرح استقبال نمی کنند.

علیپور افزود: در بخش بهداشت عشایر از فرماندهی سپاه فتح و عشایر تشکر می کنم در سالجاری چهار مورد اعزام تیم های پزشکی را داشتیم و در بحث امنیت عشایر نیروی انتظامی در این خصوص تلاش های زیادی انجام داده است گران شدن دام از یک طرف و وضعیت اقتصادی باعث افزایش سرقت دام شده است برخی از دزدان احشام هنوز در زندان هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت