پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مهر 1398 ساعت 18:07:: شناسه خبر: 61131

استقبال روستائیان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از استقبال خوب روستائیان و عشایر استان از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی بر علیه نیوکاسل خبر داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از استقبال خوب روستائیان و عشایر استان از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی بر علیه نیوکاسل خبر داد

به گزارش صدای جنوب، عبداله بهمنش با اعلام این خبر گفت: با توجه به خسارات ناشی از  بیماری نیوکاسل و در راستای کمک به درآمد خانوارهای روستایی و عشایری، اداره کل دامپزشکی استان ، همزمان با سراسر کشور ، طرح ملی  واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستایی علیه نیوکاسل  را در کلیه شهرستان‏های استان از ۱۵ شهریور ماه به اجرا درآورده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح در استان ، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی با همکاری سازمان بسیج سازندگی و کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی در مناطق مختلف روستایی و عشایری استان به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه گردیده است که با توجه به استقبال خوب مردم  با تمهیدات انجام شده و برنامه ریزی مناسب، طی روز ‏های آینده سایر مناطق استان نیز پوشش داده خواهد شد.

دکتر بهمنش در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به تلفات بیماری نیوکاسل و سرعت بالای انتشار عامل بیماری که ممکن است خسارات زیادی را به روستائیان و مرغداران وارد کند، با اجرای این طرح پیش بینی می‏شود علاوه بر کنترل بیماری در طیور روستایی، ابتلای طیور صنعتی استان به این بیماری نیز به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: علیرغم انجام این عملیات، دارندگان طیور بومی و پرورش دهندگان طیور صنعتی، در صورت بروز تلفات غیر طبیعی در بین گله پرورشی خود، مراتب را در اسرع وقت به دامپزشکی شهرستان جهت بررسی علت تلفات و انجام عملیات مناسب دامپزشکی اعلام نمایند.

این مقام مسئول از روستائیان و عشایر عزیز که تا کنون طیور آنها مورد اجرای طرح ملی واکسیناسیون قرار نگرفته است خواست همکاری لازم را با مامورین دامپزشکی در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت