پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1398 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 61466

عکاس کهگیلویه و بویراحمدی رتبه سوم جشنواره عکس تامین اجتماعی را به دست آورد

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تصاویر در انتقال معانی و پیام ها اظهار داشت : عکس ها می توانند معنا و پیام هایی را متبادر کنند که گاه چندین متن ، مقاله یا سخنرانی از انتقال آن ناتوان است .

پایگاه خبری صدای جنوب:

نفر سوم جشنواره« عکس تامین اجتماعی در یک نگاه»در مراسم ویژه ای مورد تجلیل قرار گرفت .
به گزارش صدای جنوب،  در مراسمی با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی یاسوج از اسحاق آقایی به پاس مشارکت شایسته در سومین جشنواره عکس تامین اجتماعی در یک نگاه و کسب رتبه سوم این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر به عمل آمد .
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به نقش تصاویر در انتقال معانی و پیام ها اظهار داشت : عکس ها می توانند معنا و پیام هایی را متبادر کنند که گاه چندین متن ، مقاله یا سخنرانی از انتقال آن ناتوان است .
عباس نورمحمدی ، عکاسی را فعالیتی هنری ، فرهنکی و اجتماعی دانست و گفت : عکس ها بخشی از فرهنگ هر جامعه را تشکیل می دهد و زبان تصویر گویاترین و رساترین زبان در دنیای کنونی است .
وی افزود : عکس ها در طول تاریخ ، گنجینه ای مهم در شناخت انسان و چگونگی زندگی و فعایت او به شمار می رود و فرهنگ، ارزش ها و باورها و مناسبات اجتماعی و سیاسی را بازتاب می دهد .
نورمحمدی اظهار داشت : در دنیای کنونی عکس ها در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما حضور دارد و هر لحظه هزاران تصویر از زندگی روزمره تولید و منتشر می شود که تاثیر بسزایی در آگاهی مردم و نوع نگاه آنها به زندگی و رویدادهای پیرامون انسان ها دارد .
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نوع نگاه و خلاقیت عکاس بیشترین نقش و تاثیر را در موفقیت یک عکس ایفا می کند، گفت : عکس ها به نگاه ما به زندگی عمق می بخشد و پنجره تازه ای از حقایق را به روی بیننده می گشاید .
وی عکس ها را شاهدان عینی و ماندگار هر صحنه یا رویداد توصیف کرد و افزود : آنچه در محیط پیرامون خود هر روز می بینیم و بی تفاوت از کنار آنها می گذریم ، گاه با نگاه خلاقانه یک عکاس و سپس مهارت او در ثبت و انتشار آن ، تبدیل به منظره ای دیدنی و جالب می شود که نگاه ما را تغییر می دهد و به اندیشه و تفکر عمیق تر با برداشت های متنوع و متفاوت وامی دارد و نگاه و دیدگاهی تازه تر به رویدادهای عادی زندگی پیدا می کنیم .
وی سازمان تامین اجتماعی را سازمانی با کارکردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و گفت : سازمان تامین اجتماعی دارای مخاطبان گوناگون، خدمات متنوع و نقش اثرگذار است و هم مخاطبان و هم فعالیت های آن می تواند سوژه های مناسبی برای عکاسی و فعالیت های هنری باشد .
وی افزود : انتقال پیام ها و مفاهیم تامین اجتماعی از طریق عکس ، نقاشی و سایر فعالیت های هنری می تواند تاثیر زیادی بر نهادینه کردن این مفاهیم و توجه به تامین اجتماعی به عنوان پایه و اصلی اساسی در توسعه داشته باشد .
در این مراسم لوح تقدیراهدایی امیرعباس تقی پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، به پاس مشارکت شایسته در این جشنواره به اسحاق آقایی اهدا شد .
در بخشی از متن این لوح تقدیر آمده است : “بدین وسیله ضمن قدردانی از مشارکت شایسته جنابعالی در سومین جشنواره عکس «سازمان تأمین اجتماعی در یک نگاه» که با هدف ارج نهادن به زحمات و تلاش های نیروهای مولد و کارگران عزیز در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی برگزار شد ، به اطلاع می رساند عکس ارسالی شما به انتخاب هیأت داوران رتبه سوم را کسب کرد. بدون تردید نتیجه تلاش و کوشش های اثر گذار شما هنرمند ارجمند، درخت امیدی است که به بار می نشیند و نوید بخش آینده ای روشن تر برای جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به شمار می آید.”
لازم به ذکر است که سومین جشنواره عکس «تأمین اجتماعی در یک نگاه» در محورها و موضوعات ایمنی در کار، کارآفرینان و تولید، کارگران ساده و ماهر در محیط کار، خانواده، کودکان و امید به آینده، حوادث ناشی از کار، بازنشستگان، ورزش و سلامت، خدمات بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی، نگاه آزاد و خلاقانه به مقوله تأمین اجتماعی و خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و از میان ۷۰۰ اثر ارسال شده به این جشنواره ، اثر ارسالی اسحاق آقایی از یاسوج رتبه سوم را به خود اختصاص داد .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت