پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مهر 1398 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 61514

پیش بینی برداشت ۱۲ هزار تن گردو از باغات کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بارش‌های بهاری و همچنین مساعد بودن شرایط جوی اعلام کرد: امسال در فصل برداشت گردو پیش بینی برداشت ۱۲ هزار تن گردو در استان داریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

الیاس تاج الدینی اظهار داشت: سطح باغات گردوی این استان ۸ هزار هکتار بوده که طبق پیش بینی‌های انجام شده امسال باید از این باغات ۱۲ هزار تن گردو برداشت شود.

به گزارش صدای جنوب،رییس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه ۸ هزار تن گردوی مازاد بر مصرف استان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: این استان یکی از استان‌های تولید کننده گردو در جنوب کشور بوده که کیفیت گردوی تولیدی آن کیفیت صادرات به خارج از کشور را دارد.

تاج‌الدینی با اشاره به اینکه برداشت گردو از باغات استان تا پایان مهرماه ادامه دارد، افزود: از پوست گردو بعد از خشک شدن در صنعت رنگرزی استفاده می‌شود و در واقع رنگ قهوه‌ای مورد استفاده در صنایع دستی از پوست گردو بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال بخشی از باغات گردوی این استان از جمله در بخش مارگون به دلیل سرما زدگی محصول نداشتند، بیان کرد: در برخی مناطق بارش تگرگ نیز خساراتی را به باغات وارد کرد.

تاج الدینی قیمت گردوی تولیدی استان را با توجه به کیفیت متفاوت دانست و ادامه داد: هر کیلوگرم گردوی تولیدی این استان بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان فروش می‌شود.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت