پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 62257

استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در زمینه سوادآموزی و جذب سوادآموز / موفق در زمینه کسب رتبه های ممتاز جشنواره الگوهای برتر تدریس/ کسب رتبه عالی کشور بر اساس ارزیابی فعالیت ها در۱۶ شاخص ملی به همت نهضت سوادآموزی استان

گردهمایی و نشست معاونین ، مسئولان ، کارشناسان و روسای ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان ها و مناطق اُستان ، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان چرام برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب به نقل از؛ خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، گردهمایی و نشست معاونین ، مسئولان ، کارشناسان و روسای ادارات نهضت سوادآموزی شهرستان ها و مناطق اُستان ، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان چرام برگزار شد.

هادی زارع پور در نشست مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی در چرام گفت : این مبلغ برای سوادآموزان دوره اشتغال به ازای هر نفر ۹۳۰ هزار تومان و دوره تحکیم ۱۶۱ هزار تومان و برای ناشنوا و نابینایان یک میلیون و هشتصد هزار تومان است.

وی گفت : از امسال طرح هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی برای توسعه ، شناسایی و جذب بی سوادان با محوریت اولیاء بی سوادِ دانش آموزان اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : برای آموزش مهارت های اجتماعی ، مهارت های زندگی و حقوق شهروندی ، همزمان با آموزش سواد پایه ، ۱۴ مرکز یادگیری محلی در اُستان فعال است و امسال ۲ مرکز دیگر در شهرستان های بویراحمد و باشت فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی گفت : فعالیت های سوادآموزی در قالب برون سپاری و از طریق واگذاری به ۱۲ موسسه و تشکلِ مردم نهاد انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اُستان گفت : معلمان بویژه در مناطق روستایی و عشایری می توانند در اُمور سوادآموزی مشارکت کنند.

وی گفت : بر اساس ارزیابیِ فعالیت ها د ر۱۶ شاخص ملی ، نهضت سوادآموزی استان رتبه عالی کشور را کسب کرد.

معاون سواد آموزی اُستان گفت : امسال ۱۶ هزار و ۱۸۶ نفر بی سواد و کم سواد در کلاسهای سوادآموزی زیرپوشش فعالیت های مکمل سوادآموزی مانند خواندن با خانواده ، حلقه کتابخوانی ، طرح نماز کلید بهشت ، مهارت آموزی ، مسابقات پرسش مهر و کتابخوانی و فعالیت های مراکز یادگیری قرار می گیرند.

سید حمدالله خواهش نیک گفت : امسال برای نخستین بار تمامی سوادآموزان اُستان زیرپوشش طرحِ نماز کلید بهشت است قرار می گیرند.

وی گفت : ثبت نام دوره های سوادآموزی در دوره های انتقال و تحکیم تا پایان آبان ماه و در دوره های سوادآموزی تا پایان دی ماه انجام می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : تاکنون ۸۳۸ نفر در دوره های سوادآموزی ثبت نام کرده اند که بیشترین میزان مربوط به شهرستان های بویراحمد ، دهدشت و باشت است.

سید حمدالله خواهش نیک افزود : در استان ۲۲۷ نفر مشمول طرح الحاقی تعیین تکلیف آموزش دهندگان و آموزش یاران سوادآموزی ، تایید و پس از تایید نهایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی به حوزه معاونتِ پشتیبانی ارائه شد.

وی گفت : بیش از ۲۰۰ پرونده دیگر در حال بررسی است که بزودی در کارگروه اُستانی انجام و در صورت تایید به سازمان نهضت سوادآموزی ارائه می شوند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان چُرام گفت : امسال ۱۴۰ نفر در ۳ دوره سوادآموزی ، انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار می گیرند.

صدرالله عزیزی گفت : در مرکز یادگیری محلی شهرستان چُرام ، بی سوادان و کم سوادان با انواع مهارتها و حقوق شهروندی آشنا می شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت