پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1398 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 62377

ساماندهی خانوارهای عشایری لنده در حال انجام است/توصیه های «نیک آئین» به عشایر

سید صفدر نیک آئین  با اشاره به اینکه تعدادی از افراد عشایر نسیتند و از خدمات امور عشایری استفاده می کند اظهار داشت: تفکیک عشایر از سوی مسئولان و کارشناسان استان به جد در حال پیگیری است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اداره امور عشایر لنده گفت: ساماندهی خانوارهای عشایری برای شناسایی تعداد و وضعیت عشایر از سوی مسئولان استانی در این شهرستان در حال انجام است.

سید صفدر نیک آئین در بازدید از مناطق مختلف عشایری این شهرستان  با اشاره به اینکه تعدادی از افراد عشایر نسیتند و از خدمات امور عشایری استفاده می کند در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب اظهار داشت: تفکیک عشایر از سوی مسئولان و کارشناسان استان به جد در حال پیگیری است.

وی بدون اشاره به آمار افراد غیر عشایر شهرستان افزود: با برسی‌های انجام شده تعدادی از کارمندان دفترچه دام دارند و از خدمات عشایر بهره‌مند می شوند.

نیک آئین تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این افراد از طریق سایت امور عشایر شناسایی و از جمعیت عشایری حذف خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح در راستای خدمات رسانی بهتر به جامعه عشایر اجرا خواهد شد.

نیک آئین جمعیت واقعی عشایر شهرستان لنده را  بیش از۸۰۰ خانوار با  بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین اعلام کرد.

رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده گفت: برابر اعلام سازمان هواشناسی در خصوص شروع موج بارندگی ها در کشور لازم است هرچه سریعتر عشایر ساکن در مناطق سردسیری منطقه را ترک کرده و به مناطق گرمسیری کوچ و از قرار گرفتن در مسیر سیلاب و دره های فصلی خودداری کنند.
نیک آیین افزود:با توجه به شرایط جوی و نامساعد بودن جاده های ارتباطی در پی بارندگی ها،امکان امداد رسانی در آینده عملا وجود نخواهد داشت لذا انتظار داریم عشایر و دامداران ساکن در مناطق سردسیری هرچه سریعتر به مناطق گرمسیری کوچ کنند.
وی گفت: از آنجا که برخی از عشایر در هنگام کوچ به مناطق گرمسیری در مسیر سیلاب ها و دره های فصلی قرار می گیرند انتظار داریم با رعایت فاصله ایمن از دره ها نسبت به محافظت از خود و دام های خود اقدام کنند.
نیک آئین در ادامه تاکید کرد:عشایردر روزهای بارانی به دلیل صاعقه و باران های سیل آسا از انتقال دام های خود به چراگاه جداً خودداری کنند چرا که در سال های گذشته شاهد مرگ تلخ چندین نفر از عشایر در روزهای بارانی و به دلیل برخورد صاعقه بودیم.
رئیس اداره امورعشایری شهرستان لنده مطرح کرد:در صورت هرگونه حادثه برای عشایر و نیاز به امداد رسانی، فوراً با اداره امورعشایری، بخشداری و یا جمعیت هلال احمر شهرستان تماس بگیرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت