پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1398 ساعت 00:08:: شناسه خبر: 62423

اعلام آمادگی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برای فراهم کردن زیرساخت بازار بورس

چهل و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی گفت: با پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و در صورت فراهم شدن زیرساخت های فیزیکی مناسب بخشی از بازار بورس تهران در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش صدای جنوب، اسماعیل جلیلی در این نشست اظهار داشت: توجه به اقتصادی  کشور از رویکردهای اصلی دولت و نظام است.

وی افزود: حذف مقررات دست و پاگیر از جمله اقدامات دولت و وزارت اقتصاد به منظور تسهیل شرایط برای کمک به بخش خصوصی است.

جلیلی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات انجام شده کافی نبوده است، بیان کرد: با قرار دادن همه ظرفیتها در کنار هم باید برای بهبود فضای کسب‌وکار فرصت سازی کرد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی تصریح کرد: اقدامات دولت و وزارت امور اقتصاد و دارایی شامل مقررات زدایی، بخششهای مالیاتی، حذف بخشنامه و قوانین دست و پاگیر و ایجاد ظرفیت تهاتر و اسناد خزانه  به منظور تسهیل فضای کسب و کار و کمک به بخش خصوصی است.

جلیلی با اشاره به اخذ ۱۰۳ درصدی مالیات سال جاری در استان، عنوان کرد: بخشی از این مالیات مربوط به سال‌های قبل و مابقی نیز مربوط به نفت و بخشودگی ها بوده است.

وی با اشاره به نسبت مصارف به منابع در بانک‌های استان گفت: این نسبت در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰۰ درصد  و بالاتر از میانگین کشوری است.

جلیلی افزود: اتاق بازرگانی یاسوج به عنوان یک واسطه با برنامه‌ریزی درست، نقش خود را در بهبود فضای کسب و کار به خوبی ایفا کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بخش خصوصی استان فعال است اما بازار بورس و سرمایه در این منطقه وجود ندارد.

حسین کلانتری اظهار داشت: فرآیند صدور مجوز برای شروع یک کار تولیدی، باید حداکثر ظرف یک ماه انجام و یا تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به منظور کمک به توسعه استان، همه دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد موظف شدند نیازمندی‌های خود را از همین منطقه تامین کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۸۷۵ طرح در حوزه‌های مختلف اختصاص یافته که نیاز به سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

کلانتری با اشاره به آمار ثبت شده، تصریح کرد: ۹ هزار و ۲۱۶ متقاضی در سامانه اشتغال ثبت نام کرده اند که به این منظور ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

عضو اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: میانگین زمان صدور مجوز و گرفتن استعلام  ازدستگاه های اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد بین ۱۵ تا ۲۸ ماه طول می کشد که شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذار نیست.

امین منوچهری اظهار داشت: مشکلات و مسائل مربوط به گرفتن تسهیلات از بانک‌ها، بی ثباتی در قیمت مواد اولیه، ضعف بازار سرمایه در تامین مالی، بی تعهدی شرکت ها و موسسات دولتی در پرداخت به موقع بدهی ها، اعمال تحریم های بین المللی، نرخ بالای بیمه اجباری نیروی انسانی و مفاسد اقتصادی از جمله موانع رونق تولید و فضای کسب و کار است.

در این نشست بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برای فراهم کردن زیرساخت بخشی از بازار بورس، در مرکز استان اعلام آمادگی کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت