پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 62530

مدیر جهاد کشاورزی گچساران:

۲ بانک در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده همکاری ندارند

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده سیل در سال جاری پرداخت می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: متاسفانه ۲ بانک در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده همکاری ندارند ولی دیگر شعب در حال پرداخت تسهیلات هستند.

سید عبدالوهاب پورالحسینی با بیان اینکه امسال ۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت تابستانه رفته بود، گفت: از این میزان ۲ هزار هکتار ذرت، ۴۰۰ هکتار گوجه و ۶۰۰ هکتار برنج در مناطق محتلف این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های سال گذشته که در زمینه سیلاب خسارت دیده‌اند در دست اقدام است، عنوان کرد: سال گذشته قریب بر ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی ادامه داد: این میزان خسارت از سوی کارشناسان در بخش‌های دام، طیور، محصولات زراعی، منابع آب و خاک، کانال‌های آبیاری، ایستگاه پمپاژ و امور زیربنایی حوزه کشاورزی گچساران برآورد شده است.

پورالحسینی با اشاره به اینکه تاکنون اعتباری برای خسارت وارد شده به حوزه کشاورزی تخصیص داده نشده است، عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌ها در فرودین ماه سالجاری اعتباراتی از سوی هیات دولت به بخش خسارت دیده کشاورزی تخصیص داده شد.

مدیر جهادکشاورزی گچساران ابراز کرد: بر اساس برآورد کارشناسی شده و خسارت وارد شده به حوزه دامی، زراعت و باغات به تعداد ۱۲۵ نفر تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه ۶ میلیارد ریال تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در حال پرداخت اسـت، گفت: از این میزان قریب به ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی شعب بانک‌های عامل به کشاورزان در حال پرداخت است.

پورالحسینی با بیان اینکه عمده خسارت در بویراحمد گرمسیری بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک‌های تجارت و صادرات در پرداخت تسهیلات همکاری ندارد و دیگر شعب در حال پرداخت تسهیلات هستند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت