پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آبان 1398 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 62608

اولویت نخست کهگیلویه در آمایش سرزمین ،کشاورزی است

جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه با محوریت کاشت محصولات زراعی صبح امروز با حضور علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه و مدیران استانی و شهرستانی  در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه با محوریت کاشت محصولات زراعی صبح امروز با حضور علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه و مدیران استانی و شهرستانی  در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست با بیان اینکه اکثر زمین های قابل کشت شهرستان قابل کشت دیم است و کشت آن به انتظار باران است گفت: کشاورزی اولویت نخست در آمایش سرزمین اعلام می‌شود تا با برنامه‌ریزی لازم برای توسعه این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت:شرکت توزیع کود جوابگوی تعداد کشاورزان نیست و آنها را با مشکلاتی روبرو کرده است.

اتابک افزود: شهرستان کهگیلویه بیشترین سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را دارد بنابراین می‌طلبد توزیع عادلانه در اقلام وجود داشته باشد تا به کشاورزان زیان وارد نشود.

 شهرام عسکری نیز  اظهار داشت: بذر اصلاح شده در کهگیلویه کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان کهگیلویه با توجه به هموار بودن مزارع در کشت مکانیزه نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشرو است.

عسکری افزود: راه‌اندازی خط اعتباری برای تأمین همه ادوات کشاورزی ضروری است.

وی با اشاره به دغدغه تأمین کود شیمیایی تصریح کرد: برای تأمین کود اوره مورد نیاز استان مشکلی وجود ندارد و خط تولید کود اوره در پتروشیمی لردگان امکان تولید و تأمین این محصول را برای استان لرستان و استان‌های همجوار فراهم آورده است.

عسکری گفت: کود فسفات و پتاسیم چون وارداتی است در شرایط تحریم محدودیت‌هایی دارد که می‌طلبد با نظارت دقیق در اختیار کشاورزان واقعی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شرکت تأمین بذر جو در سطح استان وجود ندارد، ادامه داد: جهاد کشاورزی با متقاضیان تولید بذر جو و بذور علوفه‌ای همکاری می‌کند.

عسکری نرخ کاشت محصولات زراعی را یادآور شد و گفت: سال گذشته نرخ برای تراکتور تعیین و اعلام شد امسال با توجه به شرایط تورم باید در هر شهرستان نسبت به گذشته درصدی افزایش داشته باشد.

وی در خصوص شایعه دپوی کود شیمیایی تا زمان افزایش نرخ تصریح کرد: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت کود از وزارت جهاد اعلام نشده و با هر گونه افزایش نرخ برخورد می‌شود.

سید عمران تقوی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه نیز با بیان اینکه ما در شهرستان کهگیلویه بالغ بر ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم گفت: از این میزان ۴۵هزار هکتار دیم ۳هزار هکتار آبی می باشد.

تقوی گفت: سالانه بیش از ۳۰هزار هکتار به زیر کشت گندم می رود و بالغ بر ۱۳ هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص می رود.

وی افزایش نفوذ پذیری بذر اصلاح شده و فزایش درصد مکانیزاسیون در مراحل کاشت و داشت گندم و انتخاب محصول مناسب را مهمترین برنامه های راهبردی شهرستان در رابطه با گندم اعلام کرد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت