پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1398 ساعت 17:08:: شناسه خبر: 62667

نشست شورای اجتماعی کهگیلویه با محوریت آسیب های اجتماعی بخش دیشموک برگزار شد

نشست شورای اجتماعی کهگیلویه با محوریت آسیب های اجتماعی بخش دیشموک در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان متولی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

علیرضا اتابک در این نشست اظهار داشت:مشکلات موجود در بخش‌های شهرستان زیرساختی است و همین منشا بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان باید نگاه به سمت توزیع اعتبارات عدالت‌محور باشد.

وی افزود: شهرستان کهگیلویه با گستره وسیع مشکلات زیرساختی دارد که از قدیم وجود داشته و منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی شده است بنابراین می‌طلبد به شهرستان نگاه ویژه شود.

اتابک تصریح کرد:تاکنون در حوزه‌های مختلف به لحاظ توسعه‌ای و زیرساختی نگاه عادلانه‌ای نبوده و محصول این بی‌توجهی پسرفت یک شهرستانی است که در برخی حوزه‌ها به چهار شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: معضلات اجتماعی لازم است که به صورت علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و برای کاهش آن راهکارهایی ارائه شود.

اتابک اظهارکرد: دنبال این بودیم ایستایی در شهرستان ایجاد شود برای رسیدن به این هدف مولفه‌هایی در نظر گرفتیم که در آمایش سرزمین زیست امن و امان برای مردم به وجود آوریم و امید را در دل مردم زنده کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد ساختاری است و همه آن به آسیب اجتماعی مربوط نیست، افزود: پروژه هایی داریم که پول دارد اما پیمانکار حاضر به کار در دیشموک نیست.

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ضعف باورهای دینی عامل مهم انواع آسیب های اجتماعی در دیشموک است.

احد جمالی افزود: بسیاری از این معضلات به ضعف در باورهای دینی و نوع برخوردهای اجتماعی این منطقه بر می گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که زندگی عشیره ای برخوردهای هیجانی و احساسی به همراه دارد و متاسفانه به دلیل مطالبه گری و قبل از تصمیم درست، بواسطه فکر منحرف آسیب های جبران ناپذیری به جای می گذراند.

وی خواستار فرهنگ سازی تقویت باورهای دینی و برگزاری جلسات متعدد هیئتی و کلاسیک خصوصا برای بانوان در دیشموک شد.

جمالی تصریح کرد: جان را خدا داده و حق خدا است که آن را بگیرد، چرا یک مسئله ضد ارزشی را به عنوان یک ارزش تلقی میکنند و از مسئله خودکشی به عنوان یک افتخار یاد و تشییع جنازه های باشکوه می گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه ها تعهد اخلاقی و انسانی را رعایت نمی کنند، بیان کرد: متاسفانه این رسانه ها دنبال سیاهنمایی و غافل از اینکه سرورهای آنها در آمریکاو اسرائیل کنترل می شود.

جمالی ادامه داد: از هر ۱۰ خبر منفی که به شورای امنیت کشور می رسد سه خبر آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است، هشدار می دهیم رسانه ها متوجه جریانات باشند و در صورت ادامه برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی خواستار تشکیل یک کارگروه متشکل از فرمانداری، امام جمعه، بهزیستی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیلات و سمن ها جهت آموزش های لازم و فرهنگ سازی برای مردم دیشموک شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهارداشت: طی چند سال اخیر ۱۵۰ کارگاه آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: آسیب های اجتماعی یک شب به وجود نیامدند که با یک جلسه  کاهش داده شوند.

وی از عدم آگاهی افراد در جامعه و ازدواج های ناموفق به عنوان بخشی از دلایل آسیب های اجتماعی(خودکشی) در دیشموک نام برد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد خودکشی ها کاهش پیدا کرد، گفت: از ۸ خودکشی امسال، ۴ مورد آن مربوط به دیشموک بوده است.

میرمحمدی با بیان اینکه میزان خودکشی در بویراحمد ۶۰ درصد بوده است، عنوان کرد: اما متاسفانه در برخی مناطق چنان خودکشی ها را بولد کردند که باعث هراسان شدن جامعه می شود.

وی از برگزاری ۱۵۰ کارگاه آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این چندین همایش در این رابطه برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال اعتباری برای خشونت های اجتماعی اختصاص داده شد، تصریح کرد: مناطق آسیب دیده را مشخص و یکی از این مناطق بخش دیشموک است.

میرمحمدی خواستار تشکیل شورای راهبردی به جهت کم شدن آسیب ها شد و اظهارکرد: کارهایی که هم اکنون انجام می شود به صورت پراکنده است بنابراین باید کارها به صورت تیمی پیش رود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز گفت: متاسفانه برخی سمن ها در استان انجام کارهای فرهنگی را با پیمانکاری اشتباه گرفته اند.

سید ایرج کاظمی جو در نشست شورای اجتماعی که با محوریت آسیب های بخش دیشموک برگزار شده بود، افزود: آسیب های اجتماعی( خودکشی) فقط مربوط به دیشموک نیست‌ و در سایر مناطق استان وجود دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ریالی به ادارات عضو این شورا در این شهرستان اختصاص داده نشده است.

وی با انتقاد از فعالیت برخی سمن ها که انجام کارهای فرهنگی را با پیمانکاری اشتباه گرفتند، گفت: این یک آفت است و چنین سمن هایی باعث صدمه زدن به سایر سمن ها می شوند.

کاظمی جو خواستار قرار دادن اعتبارات نهادهای اجتماعی به سمن ها شد و اظهار کرد: ادارات فقط نظارت کنند و با توجه به ارتباط خوب مردم و سمن ها با هم کارها بهتر پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر جلساتی که در خصوص آسیب های اجتماعی برگزار می شود، خروجی ندارند و تنها به کلیات بسنده می کنند.

نادیا صداقت نیز اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده خودکشی و ترک تحصیل از آسیب‌های اجتماعی چشمگیر در دیشموک بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خشونت، پایین بودن مهارت و دخالت در مسائل زندگی به علل وقوع خودکشی نام برد و گفت: برای مقابله با این آسیب چندین جلسه در استان و کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گزارش مدون و میدانی با محوریت تحقیق علمی از طرف مشاور وزیر کشور در امور زنان در حال انجام است.

صداقت با اشاره به احصاء مشکلات زیرساختی بخش دیشموک و ارسال گزارش برای مسؤولان کشوری، افزود: بودجه عمرانی برای رفع محرومیت و کاهش آسیب‌ها باید دنبال شود.

وی از اهدای زمین مورد نیاز برای احداث یک باب خوابگاه شبانه‌روزی دختران در دیشموک خبر داد و گفت: از طریق رایزنی با خیرین درصدد هستیم این مجتمع زودتر کلنگ‌زنی و احداث شود.

صداقت گفت: امور بانوان استانداری طرح‌هایی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد که تعدادی در حال انجام است و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: طرح گفت‌وگوی خانواده از امروز آغاز شده و کارگاه تاب‌آوری به زودی در دیشموک برگزار خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت