پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 62844

هیاهوی آسیب های اجتماعی در دیشموک به ضرر استان تمام شد

یک روانشناس کهگیلویه و بویراحمدی گفت: در حالی برخی مسؤولان کشوری مشکل دیشموک را روی وضعیت‌ها و در صفحات مجازی خود می‌گذارند که فراموش کرده‌اند در یاسوج سال گذشته ۶۸ مورد از این دست اتفاقات ناگوار داشته‌ایم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در یکی دو سال اخیر یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد موجی از نگرانی ایجاد کرده در خصوص یکی از آسیب‌های اجتماعی مرگ‌زا با نام خودکشی است که موجب شده استان در کانون توجهات قرار گیرد.

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل اثرگذاری که منجر به دامن زدن هر چه بیشتر این آسیب اجتماعی مرگ‌زا می‌شود اخباری است که به صورت گسترده در سطح استان مخابره می شود و بزرگ کردن این معضل به خودی خود آسیب‌ جدی ایجاد کرده است.

در اولین روز از برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان در غرفه خبرگزاری فارس میزبان دکتر شیرعلی خرامین روانشناس کهگیلویه و بویراحمدی و از اساتید دانشگاه بودیم و سوالاتی مطرح کردیم از جمله اینکه رفت و آمد مسوولان کشوری به استان و برگزاری سمینارها و جلسات و نشست‌ها بعد از رسانه‌ای شدن خودکشی‌ها تا چه اندازه برای کمک به پایین کشیدن فتیله این آسیب اجتماعی مرگ‌زا موثر بوده است که دکتر خرامین در جواب گفت: متاسفانه آن چه که در دیشموک در حال بزرگنمایی است وجود ندارد.

روانشناس مطرح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این اقدام یک حد و حجمی دارد هر چند که یک مورد آن هم زیاد است اما مانور تبلیغاتی روی آن دادن خود به تشدید خودکشی‌ها کمک می‌کند.

این استان دانشگاه ادامه داد: در دیشموک یک خودکشی رخ می‌دهد و مسوولان و سایت‌ها و مجلات و مطبوعات ما هجوم می‌آورند و همین موجب می‌شود که یک خودکشی در دیشموک تبدیل به سه مورد می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر من مقصر اصلی کسانی هستند که این هیاهو را راه انداخته‌اند تصریح کرد: اما از طرف دیگر کسی به فکر واکاوی نیست که چرا در شهرستان بویراحمد و مشخصا در شهر یاسوج سال گذشته ده‌ها مورد خودکشی اتفاق افتاده، جای سؤال و تعجب‌آور است چرا به این‌ها پرداخته نمی شود چرا روی یک منطقه که اتفاقا خودکشی در آن جا آمار از نرم جهانی بالاتر نرفته مانور داده می‌شود و دیگری کاملا فراموش می‌شود.

خرامین گفت: همه از جمله رسانه‌ها به خودکشی قهرمانانه در استان و به ویژه در دیشموک کمک کرده‌ایم یک مورد در آن منطقه اتفاق می‌افتد و آن قدر در بوق و کرنا می‌شود که دو نفر دیگر دست به این کار می زنند چرا که می‌خواهند در سایت‌ها مطرح شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام مسوولان کشوری و استانی را در برپایی نشست‌ها و رفت و آمدها بیشتر شبیه شوی تبلیغاتی می‌دانم خاطرنشان کرد: در حالی مشکل دیشموک را روی وضعیت‌ها و در صفحات مجازی خود می‌گذارند که فراموش کرده‌اند در یاسوج سال گذشته چند ده مورد مورد از این دست اتفاقات ناگوار داشته‌ایم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت