پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آبان 1398 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 62849

جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع،نقش رسانه دربازتاب مسائل سیاسی و فرهنگی برگزار شد

رئیس دادگستری کهگیلویه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پیشبرد اهداف جامعه گفت: رسالت اصلی رسانه‌ها در انتشار اخبار اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و صادقانه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه باموضوع نقش رسانه دربازتاب مسائل سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

امام جمعه دهدشت با تبریک ایام خجسته میلادحضرت محمد(ص) مسئله وجودی انبیا را وحدت و انتخاب فکری انسان هابرای رساندن باوربه خدای واحد دانست وگفت:اگرانسان هادرمسیرخداپرستی باشنددچارهیچگونه عقب گردی نخواهندشد.

حجت الاسلام حسینی افزود:موضع گیری های مردم نسبت به موضوع های مختلف وابسته به رسانه است و رسانه میتواند دارای دونقش مثبت و منفی باشد.
وی رسانه را در باب فتنه انگیزی و تزریق صلح و وحدت اثرگذاربیان کرد و افزود: نمونه این موارد استفاده رژیم صهیونیستی ازخبرنگاران درجهت اهداف نامشروع خود است.
حجت الاسلام حسینی اظهارداشت:جریان رسانه باید مدیریت شود و مدیریت اصحاب رسانه اگاه ومتعهد برای منافع کشور ودفع مفاسد تاثیرزیادی دارد واگر غیرازاین باشد جامعه را به تباهی می کشاند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد:ما درجاهایی متولیانی اوردیم که نسبت به ان مسیله تعهدندارند زیرا نسبت به ابروی نظام انگیزه ندارند.
وی تاکید کرد:توقع ما ازخبرنگاران که واقعا تلاشگر هستند این است که دغدغه داشته باشند.

خطیب نمازجمعه دهدشت تصریح کرد: انتخابات پیش رو و حضورمردم با ارامش و رفتارعاقلانه مهم است و رسانه ها بایدکمک کنند.
حسینی افزود:نارس بودن رسانه دربیان موضوع خطرناک است  و رسانه باید با ورود به موقع موضوع و جریانی را رصدنماید.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی گفت:مراقب باشیم که در این روزها  فضا انتخاباتی نشود وبایدب ه موقع ورود نماییم و همین دقت و مصلحت برای تحرک افکارعمومی دربیان موضوع نیز خیلی مهم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز در این جلسه اظهارداشت:هروقت مسایل سیاسی برمسایل فرهنگی ارجحیت داشت فرهنگ به عقب رانده شد.
ایرج کاظمی جو افزود:امسال ،سال انتخابات است و بسته به این رویداد مهم اتفاقاتی در حال  رخ دادن است که دیپلماسی فاتحه خوانی مهم ترین ان می باشد.

وی ادامه داد:نقدبی طرفانه مسیولان از سوی خبرنگاران مثبت است ولی اگر این نقد همراه باغرض باشد فسادزا خواهد بود.

ایرج کاظمی جو تصریح کرد:اگر نگاه تیزبین خبرنگار به مسایل طایفه ای الوده شود خبرنگار و سایت مطبوع ان اولین ضررکننده  خواهند بود.

رییس  دادگستری کهگیلویه نیز گفت:رسانه ها در این شهرستان کمترحمایت میشوندولی زحمات انهاسنگین است.
مجید کرمی گفت: رسالت اصلی اصحاب رسانه اطلاع رسانی دقیق و شفاف است و اگررسانه بی طرفی رارعایت نکند در انتقال پیام و کسب اهداف ناکام خواهد بود.
کرمی بیان کرد:نقش رسانه در شکل دهی افکارعمومی در تحولات جامعه برکسی پوشیده نیست وهمه باید درایفای نقش خویش بکوشیم.
وی بااشاره به رویکرد منفی و مثبت رسانه گفت: رسانه درراستای نقاط قوت وپیشرفت جامعه نقش دارد و گاهی اوقات نیز در تضعیف وازبین بردن اولویت هادرجامعه اثرگذاراست.
کرمی نحوه تیترزدن خبر را مهم برشمرد و گفت: ارجحیت بیان مسایل اجتماعی وفرهنگی برمسایل سیاسی جاوگیری از افترا و تهمت ،حفط ابروی اشخاص از مهم ترین رویکردهای رسانه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت