پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 63038

خطیب جمعه چرام:اکثریت مردم از اقشار متوسط به پایین هستند و گران شدن بنزین در زندگی آنها تاثیر گذار خواهد بود/ باید قبل از اجرای طرح اگاه سازی صورت میگرفت که دولت در این زمینه عملکرد مطلوبی نداشت/ مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع شوند

حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نگاه ها و تحلیل های متفاوت ومتعدد به گرانی بنزین میشود،داشت چون یک مساله مهم برای همه مردم است،اظهار کرد:اکثریت مردم از اقشار متوسط به پایین هستند و گران شدن بنزین در زندگی آنها تاثیر گذار خواهد بود،از جمله اقشار متوسط روحانیت است وقطعا فشار تورم از طرفی و نگرانی مردم از طرف دیگر باعث نگرانی جامعه روحانیت است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نگاه ها و تحلیل های متفاوت ومتعدد به گرانی بنزین میشود،داشت چون یک مساله مهم برای همه مردم است،اظهار کرد:اکثریت مردم از اقشار متوسط به پایین هستند و گران شدن بنزین در زندگی آنها تاثیر گذار خواهد بود،از جمله اقشار متوسط روحانیت است وقطعا فشار تورم از طرفی و نگرانی مردم از طرف دیگر باعث نگرانی جامعه روحانیت است.

امام جمعه چرام،عنوان داشت: آزاد سازی قیمت سوخت مصوبه مجلس مربوط به سالها قبل است، دولت فعلی به این نتیجه رسیده است تعویق انداختن اجرای این مصوبه، به صلاح کشور نیست و خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت،اصل و ضرورت اجرای این امر، مطابق مصوبات قانونی و مورد تفاهم دولت و مجلس و مورد حمایت نخبگان اقتصادی است، منوط به اینکه با دقت و صحیح اجرا شود.

وی،افزود: مزایای مستقیم و غیر مستقیم اجرای این مصوبه برای زندگی و معیشت مردم و به طور کلی برای کشور باید برای مردم تشریح و تبیین گردد و همینطور می بایست خساراتی که به موجب عدم اجرای این مصوبه متوجه کشور خواهد بود احصا و تبیین شود.

حجت الاسلام افشار،گفت: در این زمینه باید قبل از اجرای طرح اگاه سازی صورت میگرفت که دولت در این زمینه عملکرد مطلوبی نداشت،این مصوبه نبایست دستاویزی برای گروکشی های سیاسی و انتقام گیری رسانه های جبهه انقلاب از دولت قرار گیرد چون در فضاهای غبار آلود ،جبهه منافقین و دشمنان بدنبال سو استفاده هستند.

وی،ادامه داد: دولت باید با نظارت مستمر بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح، مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود شیوه ها و نظارت های قبلی از طرف نهادهای نظارتی نا کافی است و باید در این زمینه با تدبیر ، زمینه ی گرانی ارزاق عمومی مسدود شود.

خطیب جمعه چرام،خاطرنشان کرد: مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع شوند چون تجربه نشانگر این موضوع است اگر تبیین درست موضوع صورت پذیرد ، پذیرش برنامه های دولت و مجلس راحت تر خواهد بود، دولت باید برای جبران این گران شدن قیمت بنزین ، با توسعه خدمات عمومی مثل تاکسی ها ، افزایش یارانه ها بصورت متناسب با تورم ، جلوگیری از موج روانی گرانی و …اقدام مناسب انجام دهد.

وی،ابراز کرد: سهمیه خودروهایی مثل تاکسی و ماشین های شخصی و باری مناسب با این ماشین ها نیست و باید دولت و مجلس برای عدم فشار اقتصادی بر مردم در این مساله تجدید نظری بکند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت