پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1398 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 63064

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

سامانه «تی تک» ملاک اصلی قیمت دارو است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان داشت: سامانه تی تک کاربردهای متعددی دارد که یکی از آن ها قیمت دارو است و مهمترین بخش این سامانه بررسی اصالت، رهگیری و ردیابی دارو است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: قیمت همه داروها به صورت پیش فرض در سامانه تی تک قابل استعلام است.

به گزارش صدای جنوب، امام بخش قائدی  بیان داشت: سامانه تی تک کاربردهای متعددی دارد که یکی از آن ها قیمت دارو است و مهمترین بخش این سامانه بررسی اصالت، رهگیری و ردیابی دارو است.

وی ادامه داد: روی پوشش داروها به ویژه داروهای وارداتی برچسبی وجود دارد که اگر پوشش روی آن را با خراش دهشد زیر آن عددی ۱۶ رقمی وجود دارد که با ارسال این عدد به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ می توان اطلاعات اصالت و قیمت دارو را دریافت کرد.

دکتر قائدی اظهار داشت: همه محصولات سلامت محور در بدو ورود شناسه اولیه شان را در سامانه ثبت می کنند و در صورت استعلام از این طریق بر اساس همان اطلاعات اولیه که مجوز ورود یا تولید گرفته‌اند به مصرف‌کننده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم می‌توانند اپلیکیشن موبایلی سامانه تی تک را از سامانه ttac.ir گوشی تلفن همراه خود به صورت رایگان نصب کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: با توجه به نوسانات قیمت کاغذ و چاپ ممکن است میان قیمت روی جعبه دارو و قیمت مصوب تفاوتی وجود داشته باشد اما ملاک اصلی قیمتی است که در سامانه تی تک ثبت شده و حتی بیمه ها هم بر اساس این قیمت عمل می‌کند.

دکتر قائدی تصریح کرد: اگر بین قیمت عرضه دارو در داروخانه و قیمت مندرج در سامانه تی تک اختلافی بود مردم می توانند به داروخانه مراجعه کنند یا به ناظران حوزه بهداشت و درمان معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گزارش دهند تا در صورت تخلف برخورد لازم صورت گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت