پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 آذر 1398 ساعت 19:09:: شناسه خبر: 63174

مرور خطبه های نمازجمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز شهرهای کهگیلویه وبویراحمد باحضور پرشور مردم مومن و خداجوی برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز شهرهای کهگیلویه وبویراحمد باحضور پرشور مردم مومن و خداجوی برگزار شد.

در زیر خطبه های ایراد شده ائمه جمعه مرور می شود.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۸ آذرماه سال ۹۸ با اشاره به ۶۰ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ۶۰ سال است که ملت مظلوم فلسطین زیر بار فجیع‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارد و به هر شکلی مردم این کشور را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: متاسفانه کشورهای ظالم استکباری و سازمان‌های بین‌المللی هم از این جنایت‌ها و اشغالگری حمایت می‌کنند و اکنون تنها راه مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت و ایستادگی است.

وی در خصوص آینده این رژیم افزود: به لطف الهی این رژیم روزی از صحنه روزگار محو خواهد شد و ملت‌های مسلمان از شر آن راحت می‌شوند.

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یاسوج به روز ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی آن عالم ربانی و نماینده مجلس ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و ساده‌زیستی و آزادی خواهی وی بود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم مردم استان باید افرادی با خصوصیات و خصلت‌های شهید مدرس به مجلس بفرستند و رای دادن مردم استان نباید بر اساس طایفه‌گری و قوم و حزب و جناحی باشد.

این خطیب جمعه در بخش پایانی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به موضوع ناآرامی‌های اخیر همزمان با افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان از این اوضاع و احوال سوء استفاده کردند چرا که برای این کار برنامه‌ریزی لازم را کرده بودند آن‌ها به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت در کشور بودند و خسارات زیادی به اموال عمومی و بیت‌المال وارد کردند اما مردم وارد صحنه شدند و روسیاهی و ناکامی دیگری با این حضور مردمی رقم خورد.

وی به خنثی شدن توطئه دشمنان در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: ملت با راهپیمایی و بیعت مجدد خود با آرمان‌های انقلاب و نظام و رهبری آب پاکی روی دست دشمنان و بدخواهان ریخت.

حجت الاسلام پژمان در خطبه های این هفته نماز جمعه عبادی وسیاسی سرفاریاب به موضوع تقیه اشاره کرد و افزود: مسأله تقیه موضوع مهم و واجب است.
نماینده ولی فقیه در سرفاریاب اضافه کرد: برخی افراد، تقیه را بد معنا کرده ‌اند زیرا تقیه به معنای ترس نیست بلکه از آن به معنای حفظ وحدت تعبیر می شود.
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در ادامه با اشاره به اینکه سعی کنیم مورد غضب خداوند قرارنگیریم که مشکلات زیادی برای ما پیش خواهد امد گفت:اگر مورد غضب خداوند قرار بگیریم عمر وتوانایی انسان کم تجارت بی سود توانایی خرید پایین می اید .
پژمان اضافه کرد:اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جا و موقعیتی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار گرفت اینجا غضب خدا بر ما چیره می‌شود.
وی ادامه داد:امروزدر جامعه شاهد بعضی از اتفاقات هستیم که برای جامعه ما خوشایند نیست.
خطیب جمعه سرفاریاب عنوان کرد:باتوجه به اینکه شهید مدرس الگوی نمایندگی مجلس است و سالروز شهادت این بزرگمرد، روز مجلس نامگذاری شده است، انتظار داریم که نماینده گان مجلس الگو بگیرند.

امام جمعه سرفاریاب با گرامیداشت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و گرامیداشت روز مجلس، یادآور شد: اینکه حضرت امام(ره) فرمودند «مجلس در راس همه امور است» یک واقعیت است و فقط شعار نیست،مجلس باید تلاش کند تا واقعا در راس امور باشد.
وی افزود:مجلس بایدبا تکیه بر قدرت نظارتی خود در راس امور قرار بگیرد وقوانین را تدوین وازوایستگی حزبی و جناحی دوری ومصالح ملی را در نظر بگیرد.
وی با اشاره به شروع نام‌نویسی نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: امیدوارم انتخابات پیش رو انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده و منسجم مردم باشد و کسانی که واقعا توانایی و صلاحیت خدمت به مردم را دارند وارد میدان شوند و مردم هم براساس شاخص‌ها نامزد اصلح را انتخاب کنند و روانه مجلس کنند.
مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت ایران است و اگر کسی گفت وی ادامه داد:مجلس عصاره فضایل مردم است و مانند مدرس مسائل را خوب درک کنند، به‌موقع تصمیم بگیرند و بر تصمیم‌های بایستند و صراحت وشجاعت داشته باشند.
پژمان به شخصیت های مدرس اشاره وعنوان کرد:مهمترین وبارزترین شخصیت ایشان روحیه استکبار ستیزی بود که انگلیس را به زانو دراورد.

 

نماز جمعه امروز شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد اقامه شد.

مصباح نژاد با اشاره به اینکه روز یکشنبه شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس است گفت: آیت‌الله مدرس نمونه بارز از یک عالم برجسته بود که با تمام وجود جلوی قلدری و قدرت پوشالی رضاخان ایستاد.

وی گفت: شکنجه ها و سختی ها را تحمل کرد ولی هرگز تن به خواسته‌های رضاخان ملعون نداد و همواره در مجلس با ظلم و ستم مبارزه می‌کرد، مجلس خانه ملت است و باید در آنجا از حق و حقوق مردم دفاع شود و با توجه به اینکه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم مردم باید دقت لازم را داشته باشند و به کسانی رای بدهند که دارای زهد و تقوی بوده تا بتوانند فرامین مقام معظم رهبری را با جان و دل انجام دهند.

امام جمعه سی‌سخت خاطرنشان کرد: چرا که مردم حق دارند نمایندگانی پاکدست و با خلوص نیت داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق آنها دفاع کنند.

 

مصباح نژاد در ادامه عنوان کرد: به گفته رهبر انقلاب اسلامی اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است چرا که اگر فضای مجازی و اینترنتی کشور دچار مشکل شود ما از لحاظ  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی  دچار مشکل و زیان و ضرر خواهیم  شد بنابراین دولت باید در راه اندازی شبکه اطلاع رسانی ملی تصریح کند تا وابسته به شبکه‌های اطلاع رسانی خارجی نباشد چرا که پیام رسان های خارجی خطر و تهدید برای ما به حساب می‌آیند.

امام جمعه سی سخت در ادامه  به عملکرد و مهمترین دستاوردهای امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای آگاهی شیعیان از وجود مبارک امام مهدی عج، آماده کردن شیعیان برای عصر غیبت، استقرار و ثبت و تقویت سازمان وکالت از طرف امام زمان عج برای عصر غیبت و موضع گیری در برابر فرقه‌های به وجود آمده و تبیین انحراف آنها برای جامعه شیعه بوده است که امام حسن عسکری در عمر پر برکت خود داشته است.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد گفت: طرحی که دولت برای مسکن مردم داده به هیچ وجه مناسب طبقه محروم و متوسط جامعه نخواهد بود چرا که هیچ کارگر و قشر محرومی در ماه قادر نخواهد بود که حدود ۱ میلیون و پانصد هزار تومان قسط وام پرداخت کند،کسانی که این طرح را داده اند از طبقه محروم جامعه خبر ندارند چرا که آنها دارای مال و اموال بسیار زیادی هستند و اصلا در بحث خوراک و پوشاک خریدی انجام نمی‌دهند که بدانند کمر مردم در این اوضاع بد اقتصادی خم شده است.

حجت‌الاسلام علی اکبر راوند در نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در سالروز تشکیل بسیج گفت: مردم ما بار دیگر در حوادث اخیر ثابت کردند که بابصیرند.

وی افزود: در عرصه اغتشاشات اخیر بسیجیان، سپاهیان و نیروهای نظامی و انتظامی کار خود را انجام دادند ولی حرکت بصیرگونه ملت ایران از همه امور بالاتر بود.

راوند ادامه داد: مردم ما شایسته تقدیرند و در بخشی همچون بخش کوچک ما مردم با بصیرت و بسیار پرشور حضور یافتند و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: دشمن برای این غائله خیلی هزینه کرد تا در فرصتی همچون افزایش قیمت بنزین کشور را به آشوب بکشند و این امر را مردم با بصیرت انقلابی خود ناکام گذاشتند.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به سخنان مقام عظمای ولایت در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در جمع بسیجیان گفت: حضرت امام خمینی(ره) در ۵ آذر ۵۸ تهدیدات دشمنان را با تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: طبق بیانات رهبری بسیج  در همه تهدیدات سخت و نرم بایستی آمادگی داشته باشد.

راوند ادامه داد: یکی از کارهای مهم و اساسی مدیریت فضای مجازی است زیرا دشمنان بنیه اعتقادی جوانان ما را مدنظر قرار دادند که از توضیحات نیروی فنی مخابرات کهگیلویه مستقر در بخش دیشموک به خاطر بیان اهمیت فضای مجازی و توطئه های دشمنان تقدیر و تشکر می شود.

وی افزود: بر بسیج لازم است که همیشه جلوتر از دشمن حرکت کند و در همه محلات به کار جهادی بپردازند.بسیجیان باید ارتباط خود را با مساجد تقویت کنند زیرا بسیجیان مسجدی‌اند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به ضررهای مادی و معنوی اغتشاشات اخیر گفت: دشمن مانند مگسی هست تا زخمی پیدا کند و بر روی آن بنشینند.

وی افزود: اگر مسئولان و سیاستمداران ما نسنجیده عمل کنند فرصت به دشمن می دهند تا جولان دهد و پیکر تنومند انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند.

راوند گفت: مسئولان باید به خاطر بی تدبیری در امور از مردم عذرخواهی کنند و در این چند روز باقی مانده از دولت به مردم خدمت و اقتصاد مقاومتی که وظیفه سنگینی است را به درستی انجام دهند تا مردم در انتخابات با مشارکت حداکثری حضور یابند.

وی افزود: دشمن در فتنه ۸۸ ورود کرد و ۸ ماه غائله ادامه داشت اما در فتنه ۹۸ مردم پس از دو روز با حرکتی بصیرگونه مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

حجت الاسلام راوند با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال بی بند باری جوانان هستند.

وی افزود: دشمن با اهرم فضای مجازی می خواهد فرهنگ غربی را الگو کند کما اینکه عده ای در کشور همراه آنان‌اند. دشمن دنبال این است تا انگیزه جوانان مومن را بگیرد تا کسی در برابر استکبار نایستد.

راوند گفت: در حوادث اخیر اگر اینترنت قطع نمی شد مشکلات اغتشاشات اخیر ادامه دار می شد و نیاز هست تا شبکه ملی اطلاعات که دغدغه ی پانزده ساله رهبری است را به خودکفایی برسانیم.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به سالروز شهادت نماینده در طراز انقلاب اسلامی و روز مجلس گفت:  شهید مدرس با عملکرد خوب خود باعث شد تا روز مجلس به نام ایشان نامگذاری شود.

وی افزود: باید سعی شود تا کسانی همچون شهید مدرس به مجلس راه یابند و اگر خصوصیات اخلاقی و عملی آن شهید گرانقدر را نگاه کنیم باید افرادی که شبیه ترین به آن شهید هستند را انتخاب کنیم.

راوند گفت: شهید مدرس دارای خصوصیاتی همچون دین شناس و دشمن شناس عمیق بودند کما اینکه برخی از نمایندگان مجلس چنین خصوصیاتی ندارند.

وی افزود: نمایندگان باید در برابر توطئه ها و نفوذ دشمن بایستند و به شفافیت آرا رای دهند. شهید مدرس اظهارات اش قبل و بعد از نمایندگی مجلس تغییری نکرد و عمل و سخن اش مثل هم بود.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به ساروز ولادت عبدالعظیم حسنی گفت: شخصیت عبدالعظیم حسنی به گونه ای بود که امام زمان او را مورد پرسش و پاسخ دینی مردم می دانست.

وی افزود: امر دین مهم است و همگی باید دغدغه فرهنگ دینی داشته باشیم.عبدالعظیم حسنی با امام زمان خودش حضرت هادی(ع) اعتقاداتش را بیان کرد و امام هادی(ع) او را تائید کرد.

راوند ادامه داد و گفت: عبدالعظیم حسنی با طاغوت زمان خودش مبارزه کرد و دشمن او را زنده به گور کرد به همین دلیل ثواب زیارت او را همچون ثواب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) دانستند.

خطیب نماز سیاسی عبادی شهر دیشموک با اشاره به ولادت امام یازدهم گفت: امام حسن عسکری(ع) وظایف آمادگی مردم جهت عصر غیبت را داشت.

وی افزود: طبق حدیث آن امام همام شیعیان باید اهل تقوا ، دوری از دروغ گویی و ادای امانت باشند.

////

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع بسیجیان درباره غائله اخیر، اظهار کرد: خلاصه کلام رهبری این است که این غائله یک توطئه بزرگ و عظیم و پیچیده، با هزینه هنگفت استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی بود.

امام جمعه چرام، عنوان داشت: ملت بزرگ ایران با حضور حماسه آفرین خود در یک هفته اخیر، این توطئه را نابود کرد.

وی افزود: دو هفته اخیر و پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین یکی از بزرگترین نگرانی‌های مردم ثبات در بازار و کنترل قیمت کالاهای اساسی در استان و شهرستان بود، با توجه به جو روانی که در اثر گران شدن بنزین به وجود آمده است، نظارت بر بازار باید با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود.

خطیب جمعه چرام،گفت: در بعضی کالاها قیمت‌ها بالا رفته و گران شده  و چنین امری فشار مضاعف بر عموم مردم دارد، سازمان بزرگ صنعت و معدن باید در بازار حضورش را پر رنگ تر کند و با متخلفان برخورد بازدارنده در گران فروشی داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید برادران محترم بگویند ما حضور داریم، قطعا باید حضور داشته باشند فلسفه  وجودی این سازمان همین حضور و نظارت در بازار است، آنچه مهم است حضور باید بازدارنده باشد، تخلفات در احتکار، گران فروشی،کم فروشی و… به حداقل برسد.

حجت الاسلام افشار ابراز کرد: مسئولان عالیرتبه نظام در کنترل قیمت اجناس وعده به مردم دادند و این وعده به عهده  صنعت و معدن و تعزیرات است.

///

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین بیانات رهبری در جمع بسیجیان پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار در ارتباط با فلسفه و خدمات بسیج در جنگ سخت و جنگ نرم نکات مهمی ایراد فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر تشکر و قدردانی عمیق از ملت ایران به خاطر خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان طی این مدت، گفت: دشمن هنوز این ملت را نشناخته است.

تقوی ادامه داد: این ملت نه تنها امروز آینده هم با بصیرت هر دسیسه دشمن را زیر نظر می‌گیرند و پاسخ خواهند.

وی سالروز بزرگداشت شیخ مفید را یادآور شد و در بیان ویژگی‌های این عالم تصریح کرد: شیخ مفید از علمای بزرگ شیعه بود که با علم استدلالی‌اش در برابر همه مکاتب آن روز توانست از اسلام دفاع کند.

تقوی افزود: همه علمای آن زمان به این علم عالم بزرگ اعتراف داشتند.

امام جمعه موقت دهدشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و گفت: این عالم شهید در برابر ظلم رضاخانی ایستادگی کرد.

تقوی اظهار داشت: علت اینکه این علمای بزرگ را یاد می‌کنیم به این خاطر است که اگر علما نبودند اسلام به ما نمی‌رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش ویژگی انسان‌های باتقوا از منظر قرآن و اهمیت صدق و راستگویی از دیدگاه مکتب اسلام را تشریح کرد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت