پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 شهریور 1395 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 6330

واکنش رییس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد به سخنان عدل هاشمی پور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد درباره نحوه توزیع اعتبارات نفت نیز گفت: طبق قانون، اعتبارات دو سوم نفت بر اساس ضریب محرومیت و جمعیت هر منطقه توزیع شده و اعتبارات یک سوم نفت نیز متعلق به مناطق نفت‌خیز است.

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب:

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه سال گذشته میزان اعتبارات استانی و نفت استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۹ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: امسال از محل این منابع، ۱۷۹ میلیارد تومان اعتبار به استان تعلق گرفت، که نسبت به سال گذشته رشد ۲۹ درصدی اعتبارات را نشان می‌دهد.

حسن نوروزی افزود: از محل ماده ۱۸۰ نیز که به عنوان قانون استفاده متوازن از امکانات کشور از آن یاد می‌شود نیز سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شد که امسال اعتبارات استان از این محل به ۲۰۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش اعتبارات ملی استانی

نوروزی بیان کرد: امسال ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های ملی استانی شده استان؛ اختصاص یافت در حالی که این اعتبار در سال گذشته حدود ۸۹ میلیارد تومان بود.

۷۳۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی

وی همچنین میزان اعتبارات پروژه‌های ملی استان در سال ۹۵ را حدود ۲۶۱ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در مجموع امسال از محل منابع مختلف، حدود ۷۳۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توزیع هر کدام از این اعتبارات روش خاص خود را دارد، گفت: برای توزیع اعتبارات استانی می‌توان ۷۵ برنامه عمرانی را لحاظ کرد که امسال برای همه این برنامه‌ها اعتبار قرار دادیم.

روش توزیع بودجه در استان

نوروزی با اشاره به اینکه در تقسیم‎بندی بودجه به ترتیب ذیل امور مختلف، فصول تعریف شده که فصل‌های مختلف نیز برنامه‌های مختلفی را شامل می‌شوند، عنوان کرد: برای هر برنامه، وضع موجود هر شهرستان را با وضع مطلوب و استاندارد مقایسه کرده و با استفاده از فرمول مربوط به شاخص‌ها، میزان اعتبار مورد نیاز هر شهرستان در شاخص موردنظر برآورد می‌شود.وی با تأکید بر اینکه اطلاعات این شاخص‎ها را از دستگاه‌های اجرایی هر شهرستان دریافت کرده و از دستگاه اجرایی می‌خواهیم وضعیت استان و هر کدام از شهرستان‌ها در شاخص‌های موردنظر را به ما ارسال کنند، ابراز کرد: پس از دریافت اعداد خام از دستگاه‌های اجرایی، این اعداد و ارقام را پردازش کرده و در یک فرمول اجرا می‌‌کنیم.

مسیول جهت آمار و ارقام

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه اجرایی در قبال صحت اطلاعات ارسال شده مسئول است، گفت: در مرحله بعد، اطلاعات پردازش شده را در شورای برنامه‌ریزی با حضور ۲۱ مدیرکل عضو شورا و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با ریاست استاندار بررسی می‌کنیم.نوروزی تصریح کرد: علاوه بر این، دستگاه‌های زیادی را نیز به عنوان مدعو در شورای برنامه‌ریزی دعوت کرده و در این نشست که فرمانداران شهرستان‌ها نیز حضور دارند، یافته‌ها و اعداد و ارقام را بر مبنای اطلاعات ارسالی از دستگاه‌های اجرایی، مطرح می‌کنیم و در نهایت سهم هر شهرستان در هر برنامه مشخص می‌شود.

تنهایی برای توزیع بودجه تصمیم نمی گیریم

وی تأکید کرد: بر این اساس، این که رئیس سازمان برنامه بودجه یا استاندار یا نماینده مجلس هر کدام نمی‌توانند به تنهایی برای توزیع اعتبارات تصمیم بگیرند و شورای برنامه‌ریزی در مورد نحوه توزیع اعتبارات تصمیم‌گیری کرده و پس از آن، سهم هر شهرستان ابلاغ شده و از آنها خواسته می‌شود پروژه‌های خود را متناسب با این اعتبارات تعریف کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد درباره نحوه توزیع اعتبارات نفت نیز گفت: طبق قانون، اعتبارات دو سوم نفت بر اساس ضریب محرومیت و جمعیت هر منطقه توزیع شده و اعتبارات یک سوم نفت نیز متعلق به مناطق نفت‌خیز است.

روش توزیع اعتبار پروژه های ملی

نوروزی در مورد نحوه توزیع اعتبارات پروژه‌های ملی و ملی استانی شده نیز گفت: در پیوست قانون اسم این پروژه‌ها آمده است و نمی‌توانیم اعتبارات آن را در استان جابجا کنیم.

وی ادامه داد: در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز سازمان برنامه و بودجه کشور سهم هر منطقه و شهرستان را ابلاغ می‌کند که با توجه به اینکه سال گذشته، اعتبارات ماده ۱۸۰ تخصیص نیافت، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد پروژه‌هایی که سال گذشته از محل این اعتبارات در سیستم نظارت تعریف شد امسال در توزیع اعتبارات این ماده مجددا لحاظ شوند.

اعتراض نماینده کهگیلویه وارد نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال خبرنگار«روزنما» مبنی بر علت اعتراض برخی نمایندگان استان به نحوه توزیع اعتبارات، گفت: طرح موضوع بودجه از سوی نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نشانگر دغدغه‌مندی وی برای حوزه انتخابیه خود است و وظیفه ما نیز کمک به توسعه این ۴ شهرستان است.

نوروزی تصریح کرد: تنها اعتباراتی که استان می‌توانست راجع به سهم شهرستان‌ها و بخش‌ها بحث کند اعتبارات استانی بود که در شورای برنامه‌ریزی و با حضور ۲۱ مدیرکل، سه نماینده استان، استاندار، فرمانداران شهرستان‌ها و برخی دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای توزیع آنها تصمیم‌گیری شد.

۴۰  درصد اعتبارات محاده ۱۸۰ برای کهگیلویه

وی با بیان اینکه مضمون صحبت‌های سردار هاشمی این بود که کهگیلویه بزرگ، نیازمند کمک بیشتری است، اظهار کرد: امسال حدود ۴۰ درصد از اعتبارات قانون استفاده متوازن از اعتبارات کشور یا اعتبارات ماده ۱۸۰ را به ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اختصاص دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر سردار هاشمی می‌دانست که ۴۰ درصد اعتبارات ماده ۱۸۰ به این ۴ شهرستان اختصاص یافته، یقین دارم به جای اعتراض، تشکر و تقدیر هم می‌کرد.

نوروزی تصریح کرد: شاید اگر نماینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه، این توضیحات را ارئه می‌داد، سردار هاشمی آزرده‌خاطر نمی‌شد و از عنایتی که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به حوزه انتخابیه‌اش داشت، تشکر هم می‌کرد.

توزیع بودجه، همیشه یکی از دغدغه های مورد نظر نمایندگان استان بوده، هست و با این حواشی ایجاد شده خواهد بود، قضاوت اینکه هاشمی پور باید از سازمان مدیریت تشکر کند و یا اعتراض بر عهده خوانندگان؛ اما اینکه جهت وزش نسیم بودجه کدام جهتی است می توان با اطلاع رسانی بیشتر سوالات و دغدغه های ابتدی همین گزارش را به راحتی و سهولت پاسخ داد….

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت