پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آذر 1398 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 63696

۹۵ نفر در ۳حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کردند/هشدار به فرمانداران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تاکنون  ۹۵ نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در ۳ حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ نفر خانم و ۹۰ نفر مرد هستند.

صدای جنوب:

حسین کلانتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:  ۹۵ نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در ۳ حوزه انتخابیه این استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ نفر خانم و ۹۰ نفر مرد هستند.

وی عنوان کرد:  در دوره  گذشته ۱۰۸ نفر در استان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند اما در این دوره عده‌ای از فرهیختگان استان کاندیدای انتخابات در سایر استان‌ها شدند.

کلانتری ادامه داد:در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ۲۸ نفر، حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام ۴۸ نفر و در حوزه انتخابیه گچساران و باشت ۱۹ نفر برای حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

کلانتری با بیان اینکه ۱۹ کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در ۳ حوزه انتخابیه استان در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال قرار دارند، ابراز کرد: ۳۵ داوطلب نیز بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه آنچه ما و شما را دور هم جمع کرده، میثاق‌نامه ملی است، گفت: ارگان نظام با رای مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌شود و به فرموده امام(ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه بیشتر. در جمهوری اسلامی مردم تعیین کننده هستند و کجای دنیا سراغ دارید که مردم این چنین در سرنوشت مشارکت داشته باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهایی که دم از آزادی‌خواهی و دموکراسی می‌زنند ببینید در چه شرایطی هستند اما قانون جمهوری اسلامی از آیات قرآن گرفته شده.‌مردم در سرنوشت خودشان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاکید قانون اساسی مبنی بر رعایت حق مردم در اصل‌های مختلف این قانون گفت: برای  قانون اساسی بهای سنگین خون شهیدان را دادیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران انتخابات مجلس را یکی از مهمترین انتخابات دانست و عنوان کرد: قطع یقین همه کسانی که در این مملکت هستند مدیون و بدهکار امام و شهدا هستیم و اگر ادعا می‌کنیم از امام و رهبری و شهدا حمایت می‌کنیم همه مدیون این شهدا هستیم و تا نسل‌های آینده به شهدا و امام مدیونیم لذا در قلم و قدم خدا را ناظر و حاضر ببینیم.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نامی در کهگیلویه بزرگ است، افزود: جمالی معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات به عنوان سخنگوی ستاد انتخابات است، ضمن اینکه تبلیغات زودهنگام انتخابات از دید هیات نظارت دور نمی‌ماند هر جایی اقدام غیرقانونی و مجرمانه و تقلبی صورت گیرد که اثبات شود حتما توسط مراجع قانونی و بر اساس قانون رسیدگی و برخورد می‌شود.

کلانتری در خصوص جابه‌جایی فرمانداران گفت: ملاک ما قانون است و اگر کسی از ریل قانون خارج شود برخورد می‌کنیم و در این خصوص هم شعار نمی‌دهم و اگر فرمانداری از ریل قانون خارج شود در روز انتخابات هم فرماندار عوض می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس تضمینی از ستاد انتخابات گرفتم که بعدها می‌گویم چه تضمینی بود. در انتخابات امانت‌داری، بی‌طرفی، اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت مردم ملاک است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر فرمانداری به دلیل حزبی، سیاسی و مادی و معنوی فکر می‌‌کند نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی بی‌طرف و بی‌امانت‌دار باشد شان و منزلت او را حفظ می‌کنیم و جایگاه دیگری به او می‌دهیم اما سلامت انتخابات برای ما ملاک است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت استان بعد از سهمیه‌بندی بنزین گفت: در اتفاقات بعد از سهمیه‌بندی بنزین در یاسوج حتی به یک قاب شیشه هم خسارت وارد نشد البته در یکی دو گوشه استان حوادثی بود که اگر به موقع وارد عمل می‌شدیم خسارتی نداشتیم.

چهره های شاخص

سید قدرت حسینی نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی و برادر سید ناصر حسینی نویسنده «کتاب پایی که جا ماند» با حضور در فرمانداری شهرستان گچساران برای حضور در انتخابات یادهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.

غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجالس نهم و دهم مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات آینده نام نویسی کرد.

رضا دهبانی‌پور مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

محمد بهرامی سیف آباد شهردار یاسوج در سال‌های ۸۶ تا ۹۰ با حضور در فرمانداری شهرستان بویراحمد برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ثبت نام کرد.

عدل هاشمی‌پور نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.

مهدی روشنفکر معاون اسبق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز ظهر امروز با حضور در فرمانداری شهرستان بویراحمد برای حضور در انتخابات آینده از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نام نویسی کرد.

ابراهیم جعفری فرماندار اسبق کهگیلویه، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

در اولین روز ثبت نام نیز غلام رضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری گچساران برای حضور در انتخابات دوم اسفندماه امسال از حوزه انتخابیه گچساران و باشت نام نویسی کرد.

اردوان ایزدپناه معاون سازمان بازرسی استان البرز نیز در اولین روز ثبت نام با حضور در فرمانداری بویراحمد برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نام نویسی کرده است.

جمشید صفری مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت اصلاحات نیز ۱۰ آذرماه با حضور در فرمانداری بویراحمد برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ثبت نام کرد.

زهره فولادی‌وندا نیز عصر روز یکشنبه دهم آذرماه با پوشش لباس محلی در فرمانداری گچساران حضور یافت و برای کاندیداتوری در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نام نویسی کرد.

سید محمد موحد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادوار چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نیز در پنجمین روز از زمان ثبت نام با حضور در فرمانداری کهگیلویه برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد.

اردلان زینل‌زاده شهردار سابق دوگنبدان نیز در پنجمین روز ثبت نام با حضور در فرمانداری گچساران،کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس درحوزه انتخابیه گچساران و باشت شد.

همچنین سید فرزاد نجات نیا دستیار ویژه وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردم از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام برای حضور در انتخابات نام نویسی کرد.

کیان دهرابپور ، نادر منتظریان معاون سیاسی و امنیتی استاندار و  احسان عسکری مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه  بویراحمد در دولت نهم از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نام نویسی کردند.

علی کامرانی مقدم مدیر سابق بنیاد ایران‌شناسی استان نیز از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه نام نویسی کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت