پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1398 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 64345

۳۰ درصد مدارس عشایری کهگیلویه وبویراحمد سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: ۷۰ درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند بوده و ۳۰ درصد مابقی که چادری بوده، استاندارد لازم را ندارند.

صدای جنوب:

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس مناطق عشایری این استان که در چادر مستقر بوده، استاندارد نیست.

اسماعیل رضایی‌نیک، اظهار داشت: هم اکنون ۷۰ درصد مدارس عشایری این استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار بوده  و ۳۰ درصد مابقی که درچادر هستند، استاندارد لازم را ندارند.وی با بیان اینکه ۲۰۵ مدرسه عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس وجود در مناطق مختلف استان وجود دارد که در این خصوص با کمبودی روبه‌رو نیستیم، عنوان کرد: در برخی از مناطق عشایری استان با کمبود چادر روبه‌رو هستیم که این مشکل به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش گزارش شده است.

رضایی‌نیک با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعطای ۲۰ چادر به مدارس عشایری در دستور کار است، ابراز کرد:  هم اکنون ۷۰ مدرسه چادری و ۴۸ مدرسه کانکسی در مناطق عشایری وجود دارد و به لحاظ امکانات و تجهیزات مدارس عشایری مشکلی نداریم.

وی افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۶۲۵ دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی در مدارس عشایری استان مشغول به تحصیل بوده و ۴۷۰ معلم به صورت سرباز معلم، حق التدریسی و قراردادی به این دانش آموزان درس می‌دهند و کمبود معلم نداریم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۷۰ درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند بوده و ۳۰ درصد مابقی که چادری بوده، استاندارد لازم را ندارند.

رضایی‌نیک خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مدارس چادری که سیستم گرمایشی استاندارد ندارند به دلیل نبود برق و گاز است و با وجود اینکه مدارس عشایری در مناطق صعب العبور و دور دست قرار دارند، اما به لحاظ حقوقی معلمان این مدارس با مدارس شهری تفاوتی ندارند و انتظار داریم که حق کوچ، حق رفت و آمد و حق سختی کار به معلمان عشایری پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد چادری و مابقی در ساختمان و کانکس مستقر هستند.تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت