پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1398 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 65034

خطیب جمعه چرام درمراسم بزرگداشت ۹دی درشهرباشت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت در منطقه است/دلهای مردم جهان ومنطقه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی است و پشت جبهه مقاومت به جمهوری اسلامی گرم است/ جمهوری اسلامی ایران باید از مظلومین سراسر عالم دفاع کند+تصاویر

مراسم سالروز حماسه ۹ دی ماه با حضور اقشار مختلف از جمله دانشجویان ، بازاریان،ادارات ،نهادها، وسازمانها و مردم در حسینیه مرحوم کرمی  شهر باشت با سخنرانی حجت الاسلام دکترافشار امام جمعه چرام برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛حماسه ۹ دی ، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدنورالله افشار امام جمعه شهرستان چرام سخنران مراسم ۹دی درشهرباشت بیان کرد: بعضی از شعارها در یک مملکت یا یک کشور قدرت تخریب آن از بمب اتم برای آن مملکت بالاتر است ،یک شعاری در فتنه ۸۸ سر داده شد که  قدرت تخریب آن از بمب اتم برای جبهه مقاومت بالاتر بود همان شعاری که در لبنان،عراق و سوریه  فتنه گران سر می دهند و در فتنه ۸۸ عده ای در داخل نیز همان شعارها را سر دادند،که گفتند نه غزه نه لبنان،جانم فدای ایران.

سخنران ۹ دی در شهر باشت گفت:رهبری معظم انقلاب از اوایل دهه ۸۰ واخیرا هم درجمع فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نکته ای را فرمودند: دشمن متوجه شد با این شعار انحرافی به بهانه انتخابات این  مسئله را نشانه گرفته است، رهبر معظم انقلاب اسلامی از اوایل دهه ۸۰ بحث راهبردی  انقلاب اسلامی را مطرح کردند، یعنی دلهای مردم جهان ومنطقه بر اساس مبانی انقلاب اسلامی است و پشت جبهه مقاومت به جمهوری اسلامی گرم است.
امام جمعه شهر چرام در باشت گفت:جمهوری اسلامی ایران بعد از چین دومین کشوری است که با ۱۵ کشور مرز خشکی و آبی دارد، جمهوری اسلامی در همین خلیج فارس و تنگه هرمز محل تلاقی ارتباط کشورهای آسیایی و اروپایی و،آمریکااست،جمهوری اسلامی ایران تمدن کهن چندین هزار ساله ای دارد نمونه آن شهر سوخته سیستان است که تمدن آن به چندین هزار سال بر می گردد.
حجت الاسلام والمسلمین افشار گفت:جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت در منطقه است، شعار بیداری اسلامی که در بین مردم منطقه هویدا شد بر جبهه استکبار به برکت راه امام بوده است، این قدر جمهوری اسلامی ایران در دل منطقه نفوذ کرده است  از عراق ،لبنان،سوریه و مردم منطقه دیده می شود و همانطور که حضرت آقا گفته اند عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران  تا خاک امریکا نفوذ کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نتانیاهو می گوید ما دیگر امنیتی در آبهای بین المللی نداریم چون جمهوری اسلامی ایران در تمام این آب ها نفوذ دارد،در سه اصل از قانون اسلامی  ایران آمده است که جمهوری اسلامی ایران باید از مظلومین سراسر عالم دفاع کند.
حجت الاسلام والمسلمین افشار گفت:آنقدر جمهوری اسلامی مستحکم شده است و باقدرت شد که رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۸۸ با ارسال نامه ای  به رهبر معظم انقلاب که هر شرطی که شما دارید ما به آن عمل خواهیم کرد، که دو نامه  در این زمان به صورت محرمانه برای مقام معظم رهبری ارسال کرد، انتخابات ۸۸ شکل گرفت و دشمن و عوامل آن با تهیه سناریوهای از پیش طراحی شده  انجام داده اند و به مردم عراق و لبنان و سوریه نشان دادند و به آنها گفتند که بیایید ببینید که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد شما اینگونه است.
وی افزود:انتخاباتی برگزارشد بعضی به دنبال ابطال انتخابات بودند، که رهبر معظم انقلاب محکم ایستادند و فرمودند نه، این را مطمئن باشید اگر جمهوریت در یک کشور متزلزل شود اسلامیت نیز همان گونه می شود،در فتنه ۸۸ بحث جمهوریت نظام بود.
امام جمعه چرام در پایان سخنان خود گفت: انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در پیش است ،یکی از ترفندهایی که  در بعد از انتخابات بحث امنیت و مذاکره با آمریکا را پیش کشیده اندوباعث شد وضعیت اقتصادی به این روز بیفتد در حال حاضر یک عده نیز آمده اند بحث اقتصاد و معیشت را پیش کشیده اند، فشار اقتصادی بر مردم در هنگام انتخابات بلکه مثل ایام گذشته به اهداف خود برسند.

       

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت