پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 دی 1398 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 65980

بی اطلاعی و کم توجهی فرمانداران از فرآیند واگذاری طرح های اقتصادی به سرمایه گذاران قابل توجیه نیست

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود ظرفیت های مناسب در حوزه های مختلف ، بانک اطلاعاتی برای معرفی و شناساندن فرصت ها و ظرفیت های موجود در زمینه سرمایه گذاری در استان ضعیف است.

صدای جنوب:

حشمت الله صمیمی دوست روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اعم از نفت، گردشگری، صنعت و معدن، گیاهان دارویی، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، باغداری، آب و منابع طبیعی داراست.

وی افزود: موضوع سرمایه گذاری و نقش آن در توسعه استان باید جدی گرفته شود زیرا که این مزیت‌ها توان جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی را دارد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه فضای کسب و کار و نقش مهم این شورا در رشد اقتصادی استان تمامی مصوبات آن لازم الاجرا هستند.

صمیمی دوست عنوان کرد: هر ۱۵ روز نشستی با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی استان به منظور شناسایی، تسهیل در امر سرمایه گذاری و نیاز سنجی ظرفیت های سرمایه گذاری استان تشکیل می شود تا روند جذب سرمایه گذاری در استان با نظارت بهتری پیش برود.

وی تاکید کرد: تامین امنیت سرمایه گذاری امر مهمی است که باید مورد توجه مسئولان استانی به ویژه فرمانداران قرار گیرد و بی اطلاعی و کم توجهی فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت از فرآیند واگذاری ها طرح های اقتصادی به سرمایه گذاران قابل توجیه نیست و دقت بیشتری کنند.

بر اساس مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری در ایران در پاییز ۱۳۹۷ کمیّت ۶/۴۳ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) ارزیابی شده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، پس از تلفیق داده‌های آماری و یافته‌های پیمایشی در این پژوهش، استان‌های تهران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام نامناسب‌ترین و استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و قم مناسب‌ترین وضعیت را از نظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری نسبت به سایر استان‌ها در پاییز ۱۳۹۷ کسب کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ابراز داشت: پنجره واحد الکترونیکی یکی از عوامل مهم در رشد سرمایه گذاری و تسهیل در فرایند اخذ مجوزهای سرمایه گذاری است که باید توجه ویژه ای به این مقوله شود.

جبار کیانی پور افزود: ایجاد شرکت توسعه و سرمایه گذاری در سالیان اخیر در این استان در دستور کار قرار گرفت اما آن گونه که باید حمایت نشد و نیاز است نهضتی متفاوت و باقدرت با روحیه جمعی، در زمینه توسعه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.

وی ابراز داشت: یکی از اهداف اصلی این اتاق شناسایی و احصا فرصت ها و ظرفیت های موجود در این استان در بخش های مختلف برای سرمایه گذاری است که نیاز است با تعامل دستگاه های اجرایی استان، این ظرفیت ها به تفکیک مشخص شوند.

کیانی پور عنوان کرد: توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی در کشور های مختلف به ویژه عراق، سوریه، عمان و دیگر کشور ها در دستور کار این اتاق است و تاکنون قدم هایی خوبی برداشته شده است.

نزدیکی به بنادر جنوبی برای صدور کالاهای تولیدی، داشتن منابع عظیم نفت و گاز، آب، جنگل، مراتع و سایر ثروت‌های طبیعی امکان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در استان کهگیلویه و بویر احمد فراهم است.

حمایت‌های ویژه دولت در کاهش ۵۰ درصدی سود تسهیلات بانکی می‌تواند مشوق خوبی برای ترغیب سرمایه گذاران به فعالیت اقتصادی و سودآور در این استان باشد.

تولید سالانه حدود ۱۱ میلیارد متر مکعب روان آب در ۲ حوضه مهم آبی، تعداد پرشماری رودخانه پرآب و چشمه سارهای بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد امکان سرمایه گذاری کارآفرینی و تولید در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، دامپروری و پرورش آبزیان را در این استان فراهم کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از مستعدترین استان‌های کشور در این زمینه است.

این استان دارای ۴۶ گونه گیاه آندومیک و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به‌وفور در ارتفاعات این استان یافت می‌شود.

روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۶۰۰ هزار بشکه نفت در گچساران تولید می‌شود.

شرکت نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در ایران است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مجهز به ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۳ ایستگاه تقویت فشار، سه مجتمع گاز مایع، ۷۵۰ حلقه چاه و ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال لوله است.

این منابع خدادادی امکان سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی را نیز فراهم کرده است.

حدود ۱۰۰ فرصت جدید سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، انرژی، نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن در این استان شناسایی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌هایی برای سرمایه گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی، باغداری، آب و منابع طبیعی دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را در اختیار دارد.ایرنا

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت