پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 دی 1398 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 66329

 در نشست ستاد تنظیم بازار استان عنوان شد

از تخفیفات غیر واقعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برگزاری نمایشگاه توسط افراد دوره گرد تا برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نبود شکر از دغدغه مردم و زنبورداران بود که شکر مورد نیاز حتی برای زنبور داران تهیه و با قیمت ۴ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش می‌رسد، ضمن اینکه برنج دانه بلند با قیمت هر گونی ۱۰ کیلویی ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان عرضه می‌شود و سهمیه مناطق محروم استان اختصاص یافته است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 نشست ستاد تنظیم بازار ظهر امروز با چهار دستور کار برگزار شد که سالار حسین‌پور با اشاره به تعادل در بازار کالاهای اساسی شامل مرغ منجمد، شکر، برنج و سویا گفت: با کمبود روغن جامد در بازار مواجهیم ضمن اینکه به دلیل عدم تقاضا در بازار لاستیک سنگین خودرو رسوب این کالا را شاهد هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نبود شکر از دغدغه مردم و زنبورداران بود که شکر مورد نیاز حتی برای زنبور داران تهیه و با قیمت ۴ هزار و ۴۵۰ تومان به فروش می‌رسد، ضمن اینکه برنج دانه بلند با قیمت هر گونی ۱۰ کیلویی ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان عرضه می‌شود و سهمیه مناطق محروم استان اختصاص یافته است.

وی همچنین از رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گلایه کرد و گفت: افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتراض واحدهای صنفی را در پی داشته که خواستار نظام‌مند شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به راه‌اندازی بدون مجوز این واحدها هستیم.

در همین خصوص رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای گاهی در حق مردم اجحاف می‌کنند چرا که اغلب تخفیفاتی که تبلیغ می‌کنند غیرواقعی است و همین موضوع موجب آشفته شدن بازار شده و کسی هم جلودار آنها نیست.

در ادامه این نشست  منوچهر محمدی از برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم تا پایان فروردین خبر داد و عنوان کرد: افزایش ۲۲ درصدی جوجه‌ریزی در آذر نسبت به آبان را شاهد هستیم ضمن اینکه در حال حاضر مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم قیمت مرغ سیر نزولی داشته باشد.

اما بررسی وضعیت نمایشگاه‌های استان دیگر دستور کار این نشست بود که علی ارشدی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان گفت: تبلیغات در این نمایشگاه‌ها واقعی نیست وقتی نمایشگاهی تحت عنوان عرضه کالا برپا می‌شود باید از تولید به مصرف باشد و دست واسطه‌گرها قطع شود اما متاسفانه  در شرایط فعلی یکسری افراد دوره گرد و افرادی که در خود بازار نیستند اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها می‌کنند که هیچ کار تولیدی را انجام نمی‌دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به این شکل خدمات به شهروندان ارائه نمی‌شود و از طرفی شاهد قیمت بالای محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌ها نسبت به سطح بازار هستیم.در نمایشگاهی که چند وقت پیش در مصلای شهر یاسوج برگزار شد بازرسان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی رصد داشتند که متاسفانه قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۰۰ درصد نسبت به بازار بیشتر بوده است که هیچ کدام از آنها تولید کننده نبودند.

این مسوول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: تبلیغاتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر تخفیفات مشاهده می‌شود و وقتی مراجعه می کنیم می بینیم تخفیفات غیر واقعی است.

در پایان این نشست هم سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تشدید نظارت‌ها در بازار تأکید کرد و گفت: در نمایشگاه‌ها محصولات با کیفیت عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی همکاری لازم برای داشتن بازاری آرام تا پایان فروردین سال آینده داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت