پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1398 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 66579

نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیری در گچساران

نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیری با حضور امیرحمزه بازیار دادستان گچساران روز دوشنبه در سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد به گزارش صدای جنوب، امیرحمزه بازیار در این نشست با بیان اینکه رسانه ها و سایت های خبری شهرستان رصد می شوند ، اظهار داشت : مقدماتی برای فیلتر کردن […]

نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیری با حضور امیرحمزه بازیار دادستان گچساران روز دوشنبه در سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد

به گزارش صدای جنوب، امیرحمزه بازیار در این نشست با بیان اینکه رسانه ها و سایت های خبری شهرستان رصد می شوند ، اظهار داشت : مقدماتی برای فیلتر کردن و مسدود کردن سایت های متخلف در زمان انتخابات در نظر گرفته شده است.
وی افزود : در صورت انتشار اخبار کذب و تشویش اذعان عمومی سردبیر رسانه  تحت تعقیب قرار می گیرد.
بازیار با اشاره به اینکه تا امروز مبنا خویشتن داری و حفظ حرمت کاندیدا بوده است ،تصریح کرد: از امروز تا زمان قانونی تبلیغات ، تبلیغات زود هنگام باید برچیده شود.
وی متذکر شد : مطالب توهین آمیز،اخبار در خصوص تهدید و تخریب در رسانه ها انتشار داده نشود.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران عنوان کرد: کلیه تالارها ، مکان های عمومی دولتی و خصوصی که مستعد عموم مردم هستند حق برگزاری هیچگونه جلسه هم اندیشی که کاندیدای مطرح در آن جلسه حضور داشته باشد را تا  قبل از زمان قانونی تبلیغات بیست و سوم بهمن ماه نخواهند داشت.
بازیار افزود : از نظر ما تبلیغات ممنوع است اما اگر کاندیدا میخواهید نشستی برگزار نمایند در خانه باشد.
وی یادآور شد : در روستاها نیز دهیار و اعضای شورا مکلفند طبق قانون عمل کنند و اجازه برگزاری نشست داده نمی شود.
بازیار با بیان اینکه  فعالیت مدیران اجرایی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است،گفت : امروز برای اولین بار برای یکی از مدیر اجرایی شهرستان به دلیل تبلیغ انتخاباتی زود هنگام پرونده انتظامی تشکیل داده شد.
وی گفت : با شرایطی که پیش می رود برای قریب یک سوم مدیران پرونده قضایی تشکیل می شود.
بازیار با اشاره به اینکه شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری شهرستان تشکیل شده است ، افزود :  از امروز کلیه تبلیغات و برنامه های کاندیداها تا زمان قانونی تبلیغات تعطیل است.
وی با  تاکید بر اینکه اجازه قانون گریزی به هیچ شخصی داده نمی شود ،گفت: در صورت اقدام به برگزاری همایش و تبلیغات با برگزار کننده برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران با اعلام اینکه هیچ مجوز گردهمایی با موضوع نشست و همدلی داده نخواهد شد گفت: در صورت عدم رعایت قانون نظر به رد صلاحیت کاندیدا داده می شود.
بازیار ادامه داد: در شهرستان گچساران زودتر از موعد قانونی اقدام به برگزاری برنامه های تبلیغاتی شده و در هیچ یک از شهرستانهای اطراف تبلیغات زود هنگام کاندیداها شروع نشده است و اگر این روند ادامه پیدا کند شهرستان دچار معظل خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران در پایان اظهار داشت : جذب نیرو و استخدام در شهرستان در یک ماه اخیر ممنوع است.
در ادامه فرمانده انتظامی گچساران گفت : نیروی انتظامی ضابط عام و مجری دستورات قضایی است.
سرهنگ سید محمد موسوی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت انتخابات است و حد و مرزی نداریم، اظهار داشت : نیروی انتظامی از ورود به جریانات سیاسی ممنوع است.
وی ادامه داد: در صورتی که تخلفی از تالارها سربزند قطعا” پلمپ خواهند شد.
موسوی بیان کرد : تا امروز سعی کردیم کرامت انسانی مدیران حفظ شود ولی من بعد هر کس از قانون عدول کند با آن برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد :کرامت انسانی را فدای هیچ کس و چیزی نکنیم.
سیدمرتضی سجادپور معاون فرماندار گچساران در ادامه این نشست گفت : به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏ ی اول و دوم) آغاز و تا بیست‏ وچهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد:  تذکرات لازم به مدیران در جلسه شورای اداری داده شده و مجدد داده می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران گفت : رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولین می باشند.
سرهنگ سید علی اصغر نورایی با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی همواره برای نظام یک فرصت بوده است، اظهار کرد:دشمن به دنبال این است که این فرصت را به تهدید تبدیل کند‌ و فضای عمومی جامعه را ناامن کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گچساران با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد میزان مشارکت مردم را کم کند،گفت: رسانه ها زمینه را برای حضور حداکثری جامعه فراهم کنند و به برگزاری انتخابات سالم کمک کنند.
وی تاکید کرد : رسانه ها اهمیت انتخابات را برای مردم تبعین و روشنگری کنند.
خبرنگار -محمدی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت