پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1398 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 66603

افت ۴۰متری آب در دشت امامزاده جعفر/

اقدامات شرکت آب منطقه ای برای نجات دشت امامزاده جعفر گچساران

معاون حفاظت و بهره برداری  شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : دشت امامزاده جعفر گچساران در مقطعی به دلیل افت ۴۰ متری آب سفره های زیرزمینی آن، به دلیل برداشت بی رویه برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب به عنوان دشت پایلوت به وزارت نیرو معرفی شد.

به گزارش صدای جنوب،معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در جمع اصحاب رسانه شهرستان گچساران اظهار داشت : تاکنون ۳ طرح تغذیه مصنوعی شامل ناصرآباد ، گرگدا و آبدالان با حجم ۱۳ میلیون و ۲ هزار متر مکعب و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در گچساران اجرا شده است.
آرش مصلح ادامه داد : تغذیه‌های مصنوعی علاوه بر ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل و کنترل رسوب را به همراه دارد.
مصلح افزود : طرح تغذیه مصنوعی سفره های منابع آبی زیرزمینی در راستای طرح تعادل بخشی منابع آبی اجرا می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات دولت برای حفظ آب در شهرستان گچساران ارزنده است، گفت : هیچ گونه پروژه ای در کشور وجود ندارد که از فیلتر آب عبور نکند .
تامین ۶ میلیون مترمکعب آب شرب گچساران از سد کوثر
معاون حفاظت و بهره برداری  شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶ میلیون مترمکعب از آب شرب گچساران از سد کوثر تامین می شود.
این مسئول افزود : ۳ و ۲دهم آب شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز از رودخانه خیرآباد تامین می شود.
افت ۴۰متری آب در دشت امامزاده جعفر
معاون حفاظت و بهره برداری  شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : دشت امامزاده جعفر گچساران در مقطعی به دلیل افت ۴۰ متری آب سفره های زیرزمینی آن، به دلیل برداشت بی رویه برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب به عنوان دشت پایلوت به وزارت نیرو معرفی شد.
مصلح با بیان اینکه هزینه های بسیاری برای احیا و تعادل بخشی دشت امامزاده جعفر گچساران انجام شد ، اظهار داشت : این دشت هم اکنون از شیب خطر عبور و تا حدودی بهبود پیدا کرده است.
وی ساماندهی میزان برداشت متناسب با پروانه بهره برداری،نصب کنتور هوشمند، جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب چاه‌ها ، جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی را از جمله اقدامات انجام شده در دشت امامزاده جعفر عنوان کرد.
مصلح یادآور شد : وزارت نیرو اعلام کرده دشت امامزاده جعفر گچساران تنها دشت ایران که اقدامات یکپارچه در آن صورت گرفته است.
گفتنی است ۳۱۳حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد.
وی اعلام کرد : استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که چاه غیرمجاز که با دستگاه حفر شده باشد در آن وجود ندارد.
معاون حفاظت و بهره برداری  شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : اداره امور آب گچساران با کمبود نیرو مواجه است که این مشکل در سال۹۹ و با برگزاری آزمون برطرف خواهد شد.
۵ پروژه آب منطقه ای گچساران در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود
رئیس اداره امور آب گچساران از افتتاح و کلنگ زنی ۵ پروژه این شرکت در دهه فجر امسال خبر داد.
عارف بهگام اظهار کرد: این تعداد شامل کلنگ زنی ۲پروژه و بهره برداری از ۳ پروژه است.
وی بیان کرد : فاز اول تامین آب زمین های کشاورزی از سد چم شیر و پروژه بهبود کانال آبیاری روستای رودبال پروژه های قابل افتتاح و آبرسانی به سه هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر، ایستگاه شماره۳لیشتر و آبرسانی به یکهزار هکتار از اراضی تنگ‌انگشترک و آبرزی پروژه های قابل افتتاح است.

خبرنگار_محمدی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت