پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 بهمن 1398 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 66743

سامانه ثبت الکترونیکی شکایت کارگران در استان راه اندازی شد

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سامانه ثبت الکترونیکی طرح شکایات و دادرسی برای کارگران و کارفرمایان این استان راه اندازی شد.

صدای جنوب:

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سامانه ثبت الکترونیکی طرح شکایات و دادرسی برای کارگران و کارفرمایان این استان راه اندازی شد.

پروانه نیک مرام اظهارداشت: این سامانه، زیر سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir است که برای طرح شکایات  کارگران و کارفرمایان در ۲۰ استان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: کارکنان و کارگران زیر پوشش تأمین اجتماعی می توانند دادخواست خود را به صورت غیر حضوری در این سامانه ثبت کنند.

وی بیان کرد: برای ثبت شکایت و دادخواست باید کارگران و کارکنان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و  نام کاربری و گذر واژه (رمز عبور) دریافت کنند.

نیک مرام تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان حقیقی با کارت ملی و جواز فعالیت صنفی و کارفرمایان حقوقی هم با کارت ملی مدیرعامل و تصویر آخرین روزنامه رسمی برای احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار و برخورداری از کارپوشه الکترونیک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
وی افزود: تاکنون یکهزار کارگر و  ۴۰ کارفرمای استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.
نیک مرام اضافه کرد: در سامانه جامع روابط کار به منظور ارایه خدمات بهتر ۴۹ زیر مجموعه وجود دارد که تاکنون ۱۹ مورد فعال شده است.

وی طرح شکایت کارگران از تخلفات برخی کارفرمایان در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق و دستمزد، عیدی و سنوات را از مهمترین خدمات این سامانه اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد، براساس گزارش مرکز آمار ایران، در سال ۹۷ پس از استان های کرمانشاه و خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را دارد .ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت