پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1398 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 66757

بیش از ۵ هزار فقره گواهی حمل بهداشتی فرآورده های دامی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

 سید خدارحم موسوی نژاد ، مسئول قرنطینه  و امنیت زیستی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : براساس دستور العمل ها، نقل و انتقال هرگونه دام زنده و فرآورده های خام دامی در سطح استان تنها با مجوز این اداره کل امکان پذیر است.

صدای جنوب:

مسئول قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد ازصدور ۵ هزارو ۳۴ فقره گواهی الکترونیکی حمل بهداشتی دام و فرآورده های دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

 سید خدارحم موسوی نژاد ، مسئول قرنطینه  و امنیت زیستی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : براساس دستور العمل ها، نقل و انتقال هرگونه دام زنده و فرآورده های خام دامی در سطح استان تنها با مجوز این اداره کل امکان پذیر است.
وی ادامه داد: به استناد ماده ۴ آیین نامه نقل و انتقال، هرگونه نهاده، دارو و مواد بیولوژیک هم نیازمند اخذ مجوز حمل از سوی این اداره کل است.
دکتر موسوی نژاد اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان طی سنوات گذشته و در سالجاری  به منظور تضمین کیفیت و سلامت محصولات دامی اقدام به صدور گواهی بهداشت بر حمل و نقل و جا به جایی دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی در استان کرده است.

مسئول  قرنطینه و امنیت زیستی  اداره کل دامپزشکی استان از صدور مجوز تعداد ۵ هزا رو ۳۴ فقره گواهی حمل بهداشتی در سیستم یک پارچه قرنطینه جهت حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی، دام، و انواع طیور و دام زنده به مقصد داخل استان و بین استانی و خارج از کشور از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در استان خبر داد.

وی همچنین افزود: از این تعداد ۳ هزارو ۴۴۶  فقره گواهی حمل به مقاصد سایر استانهای کشور و تعداد یک هزار و ۵۸۸  فقره گواهی حمل بهداشتی برای جابجایی محصولات پروتئینی و مواد خام دامی ، دام زنده ، دارو و موتد بیولوژیک دامی و … درون استانی صادر گردیده است.

دکتر موسوی نژاد گفت: تعداد ۶ هزارو ۸۴۷ فقره گواهی الکترونیکی صادره به مقصد کاربران استان اعم از خروجی وارداتی ، داخلی و درون استانی صادر که پس از بازدید توسط کارشناسان بهداشتی و قرنطینه ای نسبت به تعیین تکلیف محموله های فوق الذکر اقدام و تائید تخلیه این محموله ها صادر گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی صادر و همه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی نیاز به بارنامه از شرکت مربوطه و گواهی بهداشتی حمل از اداره دامپزشکی می باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت