پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1398 ساعت 02:11:: شناسه خبر: 66763

اختصاص ۱۲۰ لیتر بنزین سهمیه ویژه راهبران آموزشی ، معلمان مدارس روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت:  حدود ۱۷ هزار معلم در بیش از ۶ هزار مدرسه سیار و نیمه سیار عشایری آموزش ۱۸۷ هزار دانش‌آموز را به عهده دارند.

صدای جنوب:

در حال حاضر امکان تحصیل در تمام مناطق شهری و روستایی کشور وجود دارد و هر دانش‌آموزی در هر نقطه از ایران می‌تواند از مزایای تحصیل بهره‌مند شود.

برای آنکه کیفیت تحصیل در مناطق روستایی و عشایری به ویژه در مناطقی که کلاس‌های درس به صورت چند پایه برگزار می‌شود، مناسب باشد، سال‌هاست که طرحی به نام راهبران آموزشی اجرا می‌شود.

جزئیات سهمیه بنزین راهبران آموزشی و معلمان عشایری و روستایی+ سند

 

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در این خصوص  گفت:  حدود ۱۷ هزار معلم در بیش از ۶ هزار مدرسه سیار و نیمه سیار عشایری آموزش ۱۸۷ هزار دانش‌آموز را به عهده دارند.

وی با اشاره به تحقق عدالت آموزشی در سراسر افزود: در این راستا پست سازمانی با عنوان راهبر آموزشی و تربیتی در این دولت ایجاد شد تا نیروهای باکیفیت و متخصص بتوانند با نظارت میدانی در مناطق روستایی و عشایری و بازدیدهای منظم و آموزش معلمان چند پایه، یادگیری دانش‌آموزان محروم روستایی و عشایری را بهبود بخشند.

 

موضوع استفاده از سهمیه بنزین برای راهبران آموزشی و تربیتی و معلمان مدارس روستایی و عشایری از مواردی بود که این افراد پیگیر آن بودند و آموزش و پرورش ابتدایی هم در این راستا تلاش کرد تا گام‌های مؤثری را بردارد.

سیفی در این خصوص گفت: راهبران آموزشی در طول هفته چندین بار با وسیله نقلیه شخصی خود در مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش تردد می‌کنند و تلاش آنها نتایج بسیار خوبی در جهت ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم عشایری و بازگرداندن تعداد بسیار زیادی از بازماندگان تحصیل داشته است.

سیفی با بیان اینکه ۳ هزار راهبر آموزشی با پست مصوب داریم، ادامه داد: این افراد به منظور ارائه خدمات کیفی آموزشی و پرورشی و نظارت و ارزیابی بر فرایندهای آموزش و یادگیری کلاس‌های چندپایه روستایی و عشایری، حاشیه شهری در راستای تحقق توسعه عدالت آموزشی فعالیت می‌کنند.

۳ هزار راهبر آموزشی با پست مصوب داریم

وی افزود: آنان با ایجاد جو اعتماد و صمیمیت در مدارس مناطق مذکور با نظارت بالینی، ارزیابی‌های مستمر، فرایندهای آموزش و یادگیری، بازخورد مناسب و به هنگام به معلمان، موجبات ارائه خدمات کیفی آموزشی و پرورشی، شوق یادگیری، نشاط و شادابی دانش‌آموزان را فراهم آورده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تصریح کرد: این افراد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آموزش در محلریال به توانمندسازی معلمان و ارتقای سطح مهارت‌های حرفه‌ای آنان کمک شایان توجهی کرده‌اند. همچنین با برگزاری شورای معلمان قطبی در مدارس تحت پوشش  روستاهای همجوار، زمینه تبادل تجربیات، گفتمان و مشارکت در حل مسائل آموزشی و تربیتی مدارس فراهم شده است.

پیگیری‌ها نتیجه داد و چندی پیش نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این خصوص وضعیت تخصیص بنزین برای معلمان مناطق محروم اظهار کرد: آنچه در حوزه انجمن اولیا و مربیان مورد توجه قرار گرفته و پیگیری می‌شود مربوط به حوزه دانش‌آموزی است، اما درخواست‌های بسیار از سوی معلمان و به ویژه راهبران آموزشی برای اختصاص سهمیه بنزین هم داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به قول مساعد آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به راهبران آموزشی، این موضوع از طریق آموزش و پرورش هم پیگیری شد و قرار بر این است تا سهمیه بنزین به آنها اختصاص یابد و میزان آن مشابه سرویس مدارس، ۱۲۰ لیتر در ماه باشد.

برای درنظر گرفتن سهمیه سرویس مدارس، اقدامات متعددی انجام شده و مکاتبات زیادی صورت گرفته است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گف: در رابطه با راهبران آموزشی باید بگویم که این افراد، نیروهای کیفی و تخصصی ما هستند و در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کلاس‌های درس مناطق عشایری و روستایی و کلاس‌های چندپایه فعالیت می‌کنند.

راهبران آموزشی در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کلاس‌های درس مناطق عشایری و روستایی و کلاس‌های چندپایه فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد: راهبران آموزشی به مناطق مختلف روستایی و عشایری و مناطق محروم سرکشی کرده و برنامه‌ آموزشی برگزار می‌کنند و به بهبود کیفیت یادگیری ـ یاددهی کمک می‌کنند.

حکیم‌زاده افزود: با توجه به اهمیت کار این افراد، بعد از سهمیه‌بندی بنزین، اهتمام زیادی شد تا بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که این افراد نیز کارشان بی‌وقفه ادامه پیدا کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این راستا نامه‌ای به آقای جمالی نژاد معاون وزیر کشور نوشتم و خواستار مساعدت آنها شدم که وی نیز به کارگروه سهمیه‌بندی سوخت، این نامه را اجرا دادند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در این راستا هم تأکید و هم پیگیری‌ داشت و نامه‌ای به وزیر کشور نوشت و بحث سهمیه سوخت راهبران آموزشی و معلمان مدارس روستایی و عشایری را پیگیری کرد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش به نتیجه رسید و شرکت پخش فراورده‌های نفتی، رونوشت نامه‌ای را به ما ارسال کرد که با این موضوع موافقت شده است و عنوان شد که ترتیبی فراهم شده است که این گروه نیز بتوانند از مزایای سهمیه‌بندی بنزین برخوردار شوند و می‌توانند با ورود به سامانه سپند www.irtusepand.ir ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس امیدواریم کار این عزیزان در مناطق محروم و روستایی که کار بسیار مهمی است دچار وقفه نشود.

سیفی در خصوص اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت: وظیفه معاونت آموزش ابتدایی احصای آمار راهبران آموزشی و پیگیری برای نتیجه بخش بودن نامه آقای وزیر بود که خوشبختانه در کارگروه مصوب شد، انجمن اولیا و مربیان نیز برطرف کردن مشکلات سامانه ثبت نام در سپند را بر عهده دارد.

بر این اساس راهبران آموزشی و معلمان مناطق روستایی و عشایری می‌توانند با مراجعه به سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) irtusepand.ir ثبت‌نام کنند و مانند رانندگان سرویس مدارس با توجه به کدملی هر شخص و لیستی که به وزارت کشور (کارگروه طرح سهمیه بندی بنزین) داده شده است، این مزایا بهره‌مند شوند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت