پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 بهمن 1398 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 66814

کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی و کیفری به محاکم قضایی با فعال شدن مراکز و موسسات داوری قضایی

سید عیسی حسنی بیان کرد: با انتخاب هیات‌های موسس و تنظیم اساسنامه و  فعالیت‌ بیشتر داوران شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی و کیفری به محاکم قضایی خواهیم بود.

صدای جنوب:

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مراکز و موسسات داوری قضایی نقش مهمی در چگونگی فرایند رسیدگی زود هنگام به پرونده‌ها دارند.

سید عیسی حسنی با اشاره به اینکه فعال شدن مراکز و موسسه‌های داوری یکی از دغدغه‌های رییس قوه قضاییه است اظهارداشت: با ایجاد بسترهای مورد نیاز از جمله ایجاد سامانه‌ ارجاع اهداف مرتبط بر این رویکرد محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: با انتخاب هیات‌های موسس و تنظیم اساسنامه و  فعالیت‌ بیشتر داوران شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی و کیفری به محاکم قضایی خواهیم بود.
حسنی افزود:  در سال جاری حدود ۲۰۰ پرونده از محاکم قضایی با موافقت طرفین دعوی به داوران ارجاع که جریان رسیدگی به این پرونده‌ها به سرعت انجام شد.
وی اطاله‌ دادرسی را یکی از موارد نگران کننده در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها دانست و گفت: با نهادینه شدن مراکز و موسسه‌های داوری، سرعت رسیدگی به پرونده‌های مربوطه بهبود می یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت