پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1398 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 70086

ورودی های کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از شیوع کرونا کنترل می شوند

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه مسافران در ورودی شهرها کنترل و بررسی می شوند.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه مسافران در ورودی شهرها کنترل و بررسی می شوند.

حسین کلانتری روز جمعه در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: با استفاده از تب سنج دیجیتالی در مسیر های ورودی  به استان به ویژه راه ارتباطی یاسوج به اصفهان افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی استان منتقل می شوند.

وی افزود: مسافران و دانشجویان بسیاری از استان های درگیر این بیماری از جمله تهران، قم و دیگر استان ها به این استان سفر می کنند که باید نظارت کافی بر این مسیر ها اعمال شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیاز است دستگاه های متولی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شرایط کنونی، نظارت بیشتری بر بازار استان داشته باشند و در راستای کمبود های موجود از جمله اقلام بهداشتی همچون ژل ضدعفونی و ماسک اقدامات لازم را انجام دهند.

کلانتری بیان کرد: همچنین این روزها برخی افراد سودجو از شرایط سو استفاده کرده، گران فروشی و احتکار می کنند که باید این افراد شناسایی و با آن ها برخورد های لازم صورت گیرد.

وی ابراز داشت: هم اینک آموزش منسجم ، سامان یافته و به دور از هرگونه ابهام بیش از هر چیز کارساز تر است، زیرا که آموزش اصولی همگانی منجر به پیشگیری صحیح از این بیماری می شود.

کلانتری گفت: بنابر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی مدارس این استان از روز شنبه دهم اسفند ماه تا روز دوشنبه به مدت سه روز برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس تعطیل می شوند.

استاندار کهگیلویه و ویراحمد عنوان کرد: بدون شک اطلاعات دقیق و بی شائبه در اختیار هم استانی ها قرار می گیرد تا آرامش بیشتری داشته باشند و به خبرها و شایعه های موجود در فضای مجازی توجهی نکنند.

وی افزود: مردم نگرانی در خصوص کمبود ماسک نداشته باشند، بنا به قول مساعد وزارت دفاع، هر میزان ماسک که نیاز استان باشد به زودی وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود.

کلانتری تاکید کرد: همچنین به طور مرتب اماکن عمومی، بازار ها، معابر و وسایل حمل و نقل عمومی استان ضدعفونی و گند زدایی می شوند تا هم استانی ها با خیال راحت تری به فعالیت های روزانه خود بپردازند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹ نشست در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با مسئولان متولی در این حوزه برگزار شده است که مصوبات آن ها اجرا و یا برای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گرفته است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که به زودی مرخص می شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت