پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مهر 1395 ساعت 04:07:: شناسه خبر: 7031

در نشستی با تهیه کننده برنامه ایل سوگوار مطرح شد:

ساز مخالف مدیران کهگیلویه علیه صداوسیما / این صداوسیمای ۳ ثانیه ای

مدیران کهگیلویه اعتقاد داشتند شبکه دنا در انعکاس و پوشش‌دهی برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کند و کهگیلویه به عنوان دومین شهرستان استان آن‌طور که باید در قاب تصویر این رسانه دیده نمی‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عملکرد ضعیف صداوسیما در پخش اخبار شهرستان کهگیلویه ونگاه تبعیض امیز به پخش این اخبار در بخش های مختلف خبری هرچنددست مایه طنز مردم به عملکرد صداوسیمای استان درشهرستان شده است اما حمله همه جانبه و هماهنگ مدیران این شهرستان در روزگذشته ودر نشست برنامه ریزی ویژه برنامه شورحسینی باعنوان ایل سوگوار نشان داد که مدیران این شهرستان از عملکرد صداوسیما به شدت ناراحتند و منتظر فرصتی برای بیان اعتراض خود می باشند.

به گزارش صدای جنوب،درروز سفر رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده شهرستان کهگیلویه درگفتگوی اختصاصی با خبرنگارصدای جنوب از عملکرد ضعیف صداوسیما در پوشش اخبار هفته نیروی انتظامی در شهرستان کهگیلویه انتقادکردودرحضور خبرنگار صداوسیما از این اتفاق گلایه نمود.

هرچند این گلایه ها منتقل شد اما گویا این گلایه واعتراضات دربین مردم هم رخنه کرده ومردم باعنوان صداوسیمای ۳ثانیه ای حرف های نیش دار خود را در مکان های مختلف بیان می‌کنند.

اما حرف مردم ومسئولان شهرستان کهگیلویه دراینباره چیست؟

آنها معتقدند نشست ها وگزارش های خبری این شهرستان در هنگام پخش به سرعت نور وبه اصطلاح ۳ثانیه ای نمایش داده میشود ولی اخبار دیگر شهرستان هاوازجمله بویراحمدودنا زمان بیشتری رابه خود اختصاص می دهد.

پخش اجتماعات مردم در روزهای خاص مثل روزقدس یا نمازعیدسعیدفطر،پخش خبر سخنان امام جمعه در مراسم سیاسی عبادی نمازجمعه ،تهیه گزارش از ادارات و نهادهای مختلف همچون رژه باشکوه نیروهای مسلح در ۳۱شهریور که که به ده ثانیه هم نمی رسید باعث شد تا مسئولان کهگیلویه،مدیران صدا و سیمای استان را درروزگذشته زیرشدیدترین انتقادها قراردهند.

مدیران کهگیلویه  اعتقاد داشتند شبکه دنا در انعکاس و پوشش‌دهی برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کند و کهگیلویه به عنوان دومین شهرستان استان آن‌طور که باید در قاب تصویر این رسانه دیده نمی‌شود.

اجرای برنامه «شور حسینی» که معمولاً در روزهای تاسوعا و عاشورا و به طور فشرده در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود محور دیگر انتقادهای مدیران کهگیلویه بود؛ تا جایی که این برنامه را تحمیل شده تلقی کرده و می‌گویند صدا و سیما در این بین نه تنها وظیفه‌ای متقبل نشده، بلکه کار را به نام خود تمام شده می‌داند.

در ابتدا سید شرمت‌الله حسینی‌پرور بخشدار مرکزی زمان برگزاری «شور حسینی» را شام غریبان حسینی اعلام و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مراسم شد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه تصریح کرد: شهرداری نسبت به نظافت شهر و فضاسازی میدان مرکزی به عنوان محل اجرای مراسم اقدام کند و سه ایستگاه صلواتی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده شود.

حسینی‌پرور وظیفه فرمانداری در اجرای این برنامه را فراخوان اعضای شورای اداری دانست و گفت: اداره تبلیغات اسلامی از هیأت‌های مذهبی برای حضور منسجم دعوت کند.

بخشدار آرام دهدشت، در ادامه برنامه سعی کرد از انتقادات تند وصریح مدیران بکاهد اما این انتقادهای بحق باعث شد تا این مسئول هم انهارا همراه نماید.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب با نامطلوب خواندن این برنامه در سال گذشته یادآور شد: همان موقع قبل از برگزاری برنامه هم نکاتی را متذکر شده بودیم اما گوش متولیان امر به حرف‌های ما بدهکار نبود.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b3%db%b5%db%b7

وی با بیان اینکه امیدوارم امسال تذکرات و پیشنهادها ترتیب اثر داده شود، اضافه کرد: وقتی قرار است برنامه‌ای از شبکه‌های ملی انعکاس داده شود باید همه جوانب در نظر گرفته و کارشناسی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه حرف‌های خود را دلسوزانه و نه از روی غرض دانست و تصریح کرد:سال گذشته که اتفاقی در زمان اجرای مراسم پیش آمد و ترس و دلهره بر شهر غالب گشت و جمعیت از هم پاشید تجربه‌ای شود تا برنامه‌ریزی بهتری برای این مراسم صورت گیرد.

وی افزود:شرایط دهدشت نسبت به سایر شهرها متفاوت است و اجرای چنین مراسمی در شب نیاز به کنترل بیشتری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به انتخاب شام غریبان برای اجرای «شور حسینی» گفت: به نظر می‌آید برگزاری مراسم دهدشت در شب کار اشتباهی است و پیشنهاد داریم در صورت امکان روز عاشورا که هم حضور هیأت‌ها منسجم‌تر است و هم شرایط مهیا است برای پوشش زنده انتخاب شود.

در ادامه سید ایرج کاظمی‌جو نیز با یادآوری نشست هماهنگی سال گذشته و انتقادهای وارده بر صدا و سیمای استان گفت: نقدهای ما برای اصلاح کار و نه تخریب بود اما متأسفانه از سوی صدا و سیما برای مدیران منتقد مکاتباتی با فرمانداری انجام شد.

* پوشش‌دهی برنامه‌ها در سیمای استانی باری به هر جهت است

کاظمی با بیان اینکه صدا و سیمای استان همواره در حق کهگیلویه اجحاف کرده است افزود: در پوشش برنامه‌های شهرستان باری به هر جهت کار می‌کنند.

وی سیمای استانی در اجرای مراسم محرم را تافته جدا بافته دانست و با بیان اینکه ادارات شهرستان مستقل بوده و از فرمانداری تبعیت می‌کنند، تصریح کرد: چرا صدا و سیما برای مدیران ما تعیین تکلیف می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: به دستور صدا و سیما نشست هماهنگی برگزار و تصمیم‌هایی گرفته می‌شود موقع برگزاری مراسم اسمی از ادارات آورده نمی‌شود این چه سیاستی است؟

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b4%db%b3%db%b5

کاظمی‌جو گریزی هم به کنگره شهدای استان و برنامه‌های شهرستان در این راستا داشت و گفت: با همکاری چندین اداره بنرهایی تهیه و در سطح شهر نصب شد اما بنیاد شهید با این ادعا که بنرها برای آینده قابل استفاده باشند این برنامه را به کام خود و بدون اسم آوردن هیچ اداره دیگری ثبت کرد.

* مدیر کلی که زحمت حضور در شهرستان را به خود نیم‌دهد

سید لطف‌الله فروزان هم سیاست تبعیض آمیز سیمای استانی در انعکاس برنامه‌های شهرستان‌ها و نیز حمایت از خبرنگاران این رسانه را به باد انتقاد گرفت و گفت: در حالی که در شهرستان گچساران همجوار ما یک واحد سیار به ارزش چهار میلیارد تومان فراهم شده دفتر خبری دنا در دهدشت فاقد امکانات اولیه از جمله دوربین است.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه خواستار اعتراض مدیران شهرستان از صدا و سیمای استان و ارسال صورتجلسه به استانداری در این زمینه شد و افزود: تا کی باید این روند بی‌مهری به کهگیلویه ادامه داشته باشد؟ مدیرکل صدا و سیمای استان به خود زحمت حضور در این شهرستان را هم نمی‌دهد.

* بی‌توجهی صدا و سیمای دنا به کهگیلویه

سیاوش زمان بی‌توجهی سیمای استانی به شهرستان کهگیلویه را سوال‌برانگیز خواند و با بیان اینکه فرزندان این شهرستان در این رسانه باید نسبت به دیار خود تعصب داشته باشند گفت: در اجرای برنامه «شور حسینی» قرار بر این بود تقسیم بندی و زمانبندی با هماهنگی فرمانداران انجام شود نه اینکه شهرستان‌ها در عمل انجام شده قرار گیرند.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه تصریح کرد: معمولاً سیمای استان سالی دو بار سراغ کهگیلویه می‌آید و آن هم موقعی است که بویراحمد برنامه‌ای برای پوشش نداشته باشد.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b9_%db%b1%db%b1%db%b1%db%b3%db%b0%db%b3

وی با ادعای اینکه ۷۰ درصد مردم از عملکرد صدا و سیما نارضایتی هستند، افزود: برای پوشش برنامه امام حسین(ع) نباید بر شهرستان منت بگذارند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: انتظار می‌رود صدا و سیمای استان به خود بقبولاند کهگیلویه دومین شهرستان این استان است.

تهیه کننده برنامه شبکه دناکه درابتدا خودرانماینده صداوسیما معرفی کرد وقتی با سیل اعتراض ها روبروشد خودراتهیه کننده  برنامه شورحسینی معرفی کرد.

وی که  که البته با تأخیر وارد جلسه شده بود هدف از حضور خود در این نشست را هماهنگی اجرای مراسم شور حسینی دانست و گفت: از ادارات و نهادهای شهرستان انتظار همکاری داریم.

کامران پاک‌منش افزود: این برنامه برای پخش زنده از شبکه استان و شبکه‌های ملی به طور فشرده تدارک دیده و سختی‌هایی دارد.

وی تصریح کرد: برنامه شب تاسوعا در لیکک،روز تاسوعا در لنده، عصر تاسوعا در چرام و شب عاشورا در باشت به روی آنتن می‌رود.

ازدیگر مدیران کهگیلویه ومعترض به عملکرد صداوسیما صفاری ،قبادپور بودند که انهاهم اعتراض خود رابیان داشتند ونکته جالب هم این بود که این مدیران هیچگونه همکاری با صدا و سیما در تولید برنامه شورحسینی نخواهند کرد.

به هرحال باید دید افشاری وسایرمدیرانی که در صداوسیمای استان برنامه ریزی میکنند به این تبعیض چندین ساله پایان میدهند ویا اعتراض مدیران کهگیلویه رنگی وشکلی دیگر به خود میگیرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت