پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اسفند 1398 ساعت 00:12:: شناسه خبر: 70366

گزارشی از صدای جنوب/

دهدشتی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

رفت‌وآمدهای زیاد در خیابان‌ها و بازار از جمله بازار روز ،حضور مردم در میدان وپارک مرکزی شهر،راه اندازی خودسرانه بازار ویژه شب عید در بسیاری از از نقاط دهدشت ازجمله‌ جنب  فرمانداری کهگیلویه نشان می دهد که در این شهر بیماری کرونا هنوز جدی گرفته نشده است.

صدای جنوب:

بیماری کرونا شیوع وسیعی دارد و بی شک در شهر دهدشت مثل سایر نقاط کشور خطر شیوع ان وجود دارد و می تواند زنگ خطر را بوجود اورد.

رفت‌وآمدهای زیاد در خیابان‌ها و بازار از جمله بازار روز ،حضور مردم در میدان وپارک مرکزی شهر،راه اندازی خودسرانه بازار ویژه شب عید در بسیاری از از نقاط دهدشت ازجمله‌ جنب  فرمانداری کهگیلویه نشان می دهد که در این شهر بیماری کرونا هنوز جدی گرفته نشده است.

اگرچه مسیولان شهرستانی از نبود موارد مبتلا به این بیماری خبر می دهند اما بازگشت کهگیلویه ای های ساکن قم ،تهران و سایر شهرهای الوده نشان می دهد که اگر مردم به هشدارها توجه نکنند فاجعه بزرگی در راه است.
بر همین اساس  برای ریشه کنی این ویروس باید زنجیره انتقال آن قطع شود. از این رو مردم علاوه بر رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی نسبت به این مسایل توجه داشته باشند زیرا دهدشت و سایر شهرهای اطراف فاقد حداقل امکانات در مواجهه احتمالی با اپیدمی این بیماری است.
دکتر محمد طاهر طیب زادگان با بیان اینکه در همین راستا پست قرنطینه در پلیس راه دهدشت – بهبهان تدارک دیده شده اظهار کرد: کار غربالگری، تست اولیه و آموزش هایی در خصوص شناخت ویروس کرونا به مسافرانی که به شهرستان کهگیلویه وارد میشوند رارائه می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: در این مرکز از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ کار غربالگری اولیه انجام می شود و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مرکز غربالگری شده اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان مشاهده نشده اضافه کرد: در صورت مشاهده، فرد یا افراد با علایم مشکوک در فضای پیش بینی شده قرنطینه و برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام میشوند.
وی اختصاص اورژانس قدیم بیمارستان دهدشت را از دیگر اقدامات بهداشت و درمان برشمرد و گفت:۲۰ هزار لیتر اب زاول ۱/۱ درصد نیز برای ضدعفونی توزیع شد.

فرماندار کهگیلویه نیز اقدامات و تلاش های صورت گرفته در خصوص پیشگیری، آموزش، مراقبت و درمان بسیار ارزنده و مطلوب است و خوشبختانه تا الان مشکلی نداشتیم و تدابیر اندیشیده شده در خصوص استقرار پایگاه بهداشتی در ورودی شهراز طرف جاده بهبهان در جهت ارزیابی، معاینه مسافران، آموزش همگانی و گندزدایی ادارات و نهادها و راه اندازی اورژانس قدیم برای بیماران تنفسی و عفونی و مشکوک به کرونا از اقدامات اساسی و رضایت بخش مجموعه بهداشت و درمان می باشد.

علی رضا اتابک  از همکاری همه جانبه تمام ادارات و نهادها با شبکه بهداشت و درمان خبر داد و تصریح کرد: از ظرفیت و توان همه ادارات و نهادهای دولتی و نظامی در جهت همکاری با شبکه بهداشت و درمان برای پیشگیری و مقابله با این ویروس استفاده خواهیم کرد که انشاالله با تلاش و همیاری همه جانبه همه احاد مردم از این موقعیت حساس عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از این بیماری در شهرستان انجام شده اما مهمترین مسأله همکاری مردم است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت