پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اسفند 1398 ساعت 14:12:: شناسه خبر: 70470

سخنان صریح دادستان کهگیلویه در جلسه شورای سلامت در زمینه مقابله با بیماری کرونا

صبح امروز نشست پدافند غیر عامل با موضوع شورای سلامت با حضور مسؤلان شهرستانی در محل فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

صدای جنوب:
صبح امروز نشست پدافند غیر عامل با موضوع شورای سلامت با حضور مسؤلان شهرستانی در محل فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دادستان کهگیلویه گفت: حساسیت ما باید در مورد موضوع بیماری کرونا بالا برود و الان وضعیت حساس است و می توان برای حل بسیاری از مشکلات ایده پردازی شود و همه مسئولان باید این توصیه ها را جدی بگیرند و به همکاران درمجموعه اداری انتقال دهند.

فرشید روشندل گفت: در انتخابات, در جریان بنزین و جاهای دیگر کارهای خوبی صورت گرفته و باید در این زمینه هم کار شود و مدیران حساسیت را به مردم انتقال دهند و در گروه های مختلف این جدی بودن را انتقال دهید.

وی افزود: شبکه بهداشت کهگیلویه فعالیتهای بسیار خوبی را انجام داده اند و میتوانند مامور ویژه با کرونا در شهر و در بین مردم حضور داشته باشند و توصیه های لازم را به مردم ارایه دهند و حساسیت موضوع را به مردم گوشزد کنند.

وی با اشاره به التهاب موجود در بازار دارو و مواد بهداشتی گفت: از داروخانه ها باید سرکشی صورت گیرد و نباید تعارفی در این زمینه ها با کسی وجود داشته باشد.

روشندل با ابراز نگرانی از بهداشت نانوایی ها گفت: برخی از نانوایی ها بهداشت فردی را رعایت نمی کنند وحتی بعضا دستکش هم ندارند و میتوان با کمی هزینه و بررسی های میدانی در راه جلوگیری از این موارد فعالیت کند.

وی خطاب به مجموعه شهرداری دهدشت گفت: شهرداری دهدشت در زمینه کرونا چه فعالیتی انجام دادند و شهربرای شهردار است وشهرداری باید در دل شهر حضور پیدا کند و همراه با بخش های درمانی کمک کار باشند.

روشندل تصریح کرد:حرف زدن و آمار دادن صوری راحت است اما در میانه میدان ماچه کار کردیم و این عمل ماست که در میدان مشخص می شود پس همه بیشتر پای کار بیاییم و تلاشگر باشیم تا با همکاری هم این مشکل را پشت سر قرار دهیم.

دکتر طیب زادگان مسئول شبکه بهداشت کهگیلویه گفت : این بیماری مشخص کرد که بسیاری از ما در کشور در کار تیمی مشکل داریم و در شرایط بحران در دهدشت نقاط ضعف وجود دارد که نیاز است تا در راه بر طرف کردن آن ها همه با هم بکوشیم.

طیب زادگان گفت: بیماری کرونا را از روز اول جدی گرفتیم واز روز اول بر اساس پروتکل های کشور در استان پیشقدم بودیم.
وی با اشاره به برخی از فعالیت های شبکه بهداشت گفت: دهدشت در راه اندازی ایستگاه قرنطینه در استان پیشقدم بود و اولین جایی که در استان این اقدام صورت گرفت دهدشت بود. حتی برخی از وسایلی که در شبکه بهداشت کهگیلویه تهیه شد برای مجموعه استان جالب توجه بود.

طیب زادگان با ابراز نگرانی در صورت بروز مشکل و بحرانی شدن شرایط گفت: اگر ما با موج بیماری روبه روشویم چه کار باید کنیم؟ همه این فعالیتها زمانی مثمرثمراست که همه پیشگیری و موارد و توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.
رییس شبکه بهداشت کهگیلویه تصریح کرد: در شهرستان تعداد موارد مثبت ومنفی مهم نیست و مهم این است که افرادی که با موارد مشکوک تنفسی مراجعه می کنند زیادشده و تعدادی بستری و برخی نیز اعزام شدند.
وی عنوان کرد: برخی از تصمیمات در سطح استان گرفته شده و هنوز استان ما جزو استانی هایی است که تعداد بیماری در آن کم بوده اما الان موظفیم شهرستان خود را قرنطینه کنیم که ورود به شهرستان کمتر صورت گیرد مخصوصا استان هایی که میزان بیماری در آن ها شدت بیشتری داشته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت