پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1398 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 70715

با پیگیری منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون:

۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

بعد از پیگیری‌های «مهدی روشنفکر» منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و بنا به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

 صدای جنوب:

بعد از پیگیری‌های «مهدی روشنفکر» منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و بنا به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش صدای جنوب و به نقل از فارس، ۱۹ اسفندماه امسال مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بازدیدی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داشتند که در نشست با اعضای هیئت رئیسه و بعد از بیان مشکلات موجود توسط متولیان امر، قول همکاری دادند تا از ظرفیت خیرین و شرکت‌های بزرگ اقتصادی  برای رفع مشکلات موجود استفاده کنند.

روشنفکر ۲۰ اسفندماه درست یک روز بعد از بازدید از دانشگاه علوم پزشکی مکاتبه‌ای را با دو شرکت بزرگ اقتصادی داشت تا در صورت امکان به کمک استان‌های محروم از جمله کهگیلویه و بویراحمد بیایند.

در بخشی از نامه مهدی روشنفکر خطاب به دو شرکت بزرگ اقتصادی آمده است: « احتراما با عنایت به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و محدودیت منابع و امکانات در استان‌های محروم و لزوم بسیج امکانات تمامی دستگاه‌ها برای کنترل شیوع این ویروس ویرانگر ، خواهشمند است دستور فرمائید در صورت امکان نسبت به اختصاص اعتبار به منظور خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی در استان‌های محروم از جمله استان سردسیری کهگیلویه و بویراحمد همکاری لازم مبذول گردد».

با گذشت دو روز از مکاتبه منتخب بویراحمد و دنا مسئولان استانی در نشست ستاد مقابله با کرونا در استانداری و با حضور نماینده عالی دولت از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار با پیگیری روشنفکر خبر می‌دهند و می‌گویند این مبلغ توسط یک شرکت پرداخت شده و شرکت دیگری نیز در روزهای آینده به همین میزان و یا بیشتر نیز به استان اختصاص می‌دهد.

گفتنی است روشنفکر در مکاتبه دیگری با یک شرکت درخواست وسایل و تجهیزات حفاظتی کرده بود که شب گذشته اولین محموله آن شامل ۵ هزار ماسک پارچه‌ای تمام پنبه تحویل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شد و در روزهای آینده محموله‌های دیگری نیز قرار است به استان اختصاص دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر می‌گوید: بیماری کرونا در کشور ایپیدمی شده و توانسته کشور را به چالش بکشد و سبب کمبود وسایل و تجهیزاتی شود که همه دست به دست هم داده‌ایم که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

محمد مهدی باشی افزود: در روزهای گذشته منتخب مردم با هیئت رئسه دانشگاه علوم پزشکی ملاقاتی داشتند که قول دادند تمهیداتی را در این مورد بیندیشند و امروز ۵ هزار ماسک پارچه‌ای تمام پنبه وارد استان شد و قول محموله‌های دیگری نیز از طرف شرکت تولید کننده داریم.

وی خاطرنشان کرد: بنا به اظهار ریاست دانشگاه با رایزنی‌های مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و همنکاری مسئولان ملی و استانی تاکنون یک میلیارد تومان به استان پرداخت شده و مبلغی بیشتر یا همین قدر برای روزهای آینده قول دادند.

بانشی اظهار داشت: ای اعتبار برای پیشگیری و مقابله با کرونا و تجهیز ازمایشگاه برای این بیماری و تجهیزات برای بیمارستان جلیل و دیگر اقدامات برای کاهش بیماری و نجات جان مردم هزینه می‌شود.

مکاتبه برای کمک به استان‌های محروم از جالب‌ترین نکات پیگیری در مکاتبه مهدی روشنفکر بوده است زیرا وی خود را نماینده تمام مردم می‌داند و یقین دارد با بخشی نگری امکان کمک به توسعه وجود ندارد و البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این مکاتبه بی تاثیر نبوده و برخی استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان از این کمک‌ها بهره مند شدند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت