پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اسفند 1398 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 71225

آیا مردم در دهدشت به استقبال مرگ می روند؟

 متاسفانه در روزهای اخیر شاهد سیل جمعیت در خیابان‌ها و بازار شهر دهدشت هستیم و و مردم هم بدون توجه به هشدارها در حال خرید هستند و بسیاری از مغازه‌ها هم که خیالشان از بابت کرونا امن شده و یا نظارتی نمی بینند درب مغازه‌ها را گشوده‌اند غافل از این که هیولای کرونا در کمین است.

صدای جنوب:

خلوتی چند روزه بازار دهدشت و بویژه خیابان های منتهی به میدان مرکزی نوید این را می داد که مردم خطرشیوع ویروس کرونا( فاجعه قرن) را مهم شمرده اند و در رعایت تمامی موارد بهداشتی و خود مراقبتی و توصیه های مسیولان عزم خود را جزم نموده اند.

اما مشاهدات خبرنگار این پایگاه خبری نشان می دهد که تمامی موارد احتیاطی و در خانه ماندن مردم تنها همان دو یا سه روز بوده است و بازاردهدشت و خیابان های آن مملو از مردمی است که ذره ای به کرونا اهمیت نمی دهند و با این بی مسئولیتی باری بر دوش نظام و مدافعان مظلوم سلامت در بیمارستان امام خمینی دهدشت(ره)در تنها بیمارستان شهرستان های کهگیلویه بزرگ می گذارند.اگر چه بازار روز دهدشت و تعطیلی آن با مستاجرینی که حداقل درامد را در این مدت نداشته و باز بودن سایر مغازه ها در نقاط مختلف شهر و تبعیض در این مورد جای نقد دارد اما حداقل کسبه بازار روز تاکنون نشان داده اند برای حفظ سلامتی خود و قشرهای مختلف مردم ارزش قائلند. متاسفانه شکست مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در دهدشت و هجوم مردم و خرید شب عید ریشه در ناهماهنگی سیاست های دولت از تهران تا یاسوج دارد و می بینیم که یکی از لزوم تعطیلی بازار سخن می گوید و مصوبه دیکری دال بر باز بودن بازار دلالت دارد که این موارد ناخوداگاه بر درک مردم از واقعیات هیولای کرونا اثرگذار خواهد بود.

از همین رو استاندار کهگیلویه وبویراحمد با قدردانی از اصناف و بازاریانی که ظرف روزها و هفته‌های اخیر در شیوع بیماری کرونا داوطلبانه و خودجوش برای همکاری و رعایت مسائل و موازین بهداشتی ستاد مدیریت کرونا در استان را یاری دادند، تاکید کرد: بازاریان و اصنافی که در این راستا همکاری کردند مورد تشویق قرا خواهند گرفت.
وی البته تعطیل نکردن بازار و صنوف مختلف در استان را مشروط به رعایت مسائل بهداشتی و تجهیز به تمامی اقلام و وسایل بهداشت عمومی دانست و گفت: معاون اقتصادی استاندار کمیته‌ای را با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا در این راستا تشکیل دهد و با نظارت دقیق و رصد کامل اصناف و بازرگانی که اقدام به رعایت مسائل بهداشتی نکنند با آنها برخورد قاطع شود.
وی بار دیگر بر تشدید کنترل‌ها و غربالگری منظم و منسجم در ورودی‌های استان نیز تاکید کرد و گفت: با توجه با مصوبه شورای تأمین استان هر فردی که دارای علائم بیماری کرونا از نظر کادر درمانی تشخیص داده شد موظف به قرنطینه خود به مدت تعیین شده حدود ۱۴ روز است.
وی گفت: افرادی که به هر دلایلی از این پروتکل و دستورالعمل بهداشتی تمرد کنند با حکم و برخورد دستگاه قضایی مجبور به قرنطینه و نگهداری ۱۴ روز خواهند شد.

 گفت: امروز تنها راه جلوگیری از چنین فاجعه‌ای در خانه ماندن و در خانه ماندن است تا بعد از ۲ هفته بتوانیم زنحیره این بیماری را قطع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم اگر رعایت کنند و به دستورات و تاکیدات وزارت بهداشت عمل کنند قادر به شکست کرونا هستیم در غیر این صورت اوضاع تفاوت خواهد داشت.

پیگیری صدای جنوب از نظارت ضعیف بر بازار در دهدشت حکایت دارد و ادارات مختلف نقش خود را در کنترل بازار به درستی نمی دانند.

اتاق اصناف بر نظارت خود و  تعطیلی بازار تاکید می کند اما گویا اداره صمت می گوید دستوری مبنی بر تعطیلی بازار تا کنون به انها اعلام نشده است.

برهمین اساس انتظاری که از شورای تامین در این شرایط می رود جلوگیری از حرکت خودروها به سمت میدان مرکزی شهر و انسداد این خیابان هااست و باید بپذیریم حالا که مردم خودشان با پای خودشان به استقبال مرگ می روند آیا زمان ان نرسیده با قوه قهریه مانع از این کار شویم و به تعطیلی شهر و ماندن مردم در خانه کمک نماییم….

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت