پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 فروردین 1399 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 71594

تعطیلی ادارات استان های کردستان و اردبیل تا ۱۵ فروردین

ادارات استان های اردبیل و کردستان در پی شیوع ویروس کرونا تا ۱۵ فروردین با حداقل نیرو دایر خواهند بود.

به گزارش صدای جنوب به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در حاشیه بازدید از اورژانس اردبیل اظهار کرد: ادارات استان اردبیل تا ۱۵ فروردین تعطیل بوده و کمتر از ۱۰ درصد از نیروهای اداری برای رفع نیازهای ضروری به صورت شیفت حاضر خواهند شد.

وی افزود: پیرو هماهنگی انجام شده، بانک‌ها خدمات حضوری به مردم ارائه نخواهند کرد ولی دستگاه‌های خودپرداز همواره شارژ بوده و از این طریق برخی نیازهای بانکی مردم رفع می‌شود.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از عملکرد مناسب اهالی استان در خصوص ماندن در خانه و تعطیلی مراکز پر تجمع تجاری و صنفی تاکید کرد: ماندن در خانه و رعایت نکات پیشگیری گامی برای سلامت کودکان، سالمندان و خودمان است و در صورت ماندن در خانه سیر ابتلاء نزولی می‌شود.

بهنام جو گفت: بیشتر مردم استان نکات ایمنی و پیشگیری را رعایت می‌کنند و در صورت مشارکت ۴۵ درصد که کمتر رعایت می‌کنند، از ۱۵ فروردین شاهد روند نزولی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در دو روز گذشته با توجه به افزایش آگاهی و مشارکت مردم در راستای رعایت نکات پیشگیرانه تماس با اورژانس نیز کاهش یافته است.

در خبری دیگر، ستاد مدیریت بحران استان کردستان اعلام کرد، بر اساس مصوبه قبلی به دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و دولتی، انقلابی کماکان اجازه داده شد پس از تعطیلات نوروزی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با یک سوم کارکنان خود فعالیت نمایند.

با توجه به تصمیم‌گیری و مصوبه قبلی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با گسترش ویروس کرونا در استان کردستان، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و دولتی و انقلابی می‌توانند همچنان و تا اطلاع ثانوی با یک سوم کارکنان خود فعالیت نمایند.

بر اساس این مصوبه که قبل از تعطیلات اجرا شده بود و کماکان اجرایی است به جز دستگاه‌های خدمات رسان و مراکز درمانی و بیمارستانی به مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و انقلابی اجازه داده شد با یک سوم کارمندان خود (با اولویت بانوان و افراد بالای ۵۰ سال) به نحوی که در خدمت رسانی به مردم اختلال ایجاد نشود، فعالیت کنند.

همچنین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا و استفاده از ظرفیت‌های دورکاری کارکنان ادارات استان تهران اظهار داشت: امیدواریم که با همراهی مردم و پیگیری راهبرد «در خانه می‌مانیم» بتوانیم با شیوع این بیماری مقابله کنیم.

عباس پاشا در ادامه از موافقت دورکاری و مرخصی کارکنان مخصوصاً کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای در دستگاه‌های اجرایی استان تهران خبر داد و افزود: این افراد می‌توانند با استفاده از این ظرفیت از ۵ تا ۱۵ فروردین به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای شامل بیماران قلبی و عروقی، ریوی، سرطانی، دارای فشار خون بالا، خانم‌های باردار، جانبازان شیمیایی و افراد بالای ۵۰ سال سن دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند گفت: با توجه به تصمیمات شورای فرماندهی ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران مدیران با موافقت مرخصی کارکنان به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای با حفظ کیفیت خدمت اداری تا ۱۵ فروردین ۹۹ برنامه ریزی کنند.

تعطیلی ادارات سایر استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد مطالبه عمومی در جهت مقابله با ویروس کرونا است ولی تا کنون خبری مبنی بر تعطیلی یا کاهش حضور پرسنل در ادارات منتشر نشده است.

اگرچه جهش تند کرونا در استان هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد سبب نگرانی عموم مردم شده اما قطعا با تعطیل نشدن ادارات این استان در تعطیلات نوروزی، شاهد شیوع بیشتر این ویروس منحوس و به تبع آن مبتلا شدن و مرگ شمار دیگری از هم استانی هایمان خواهیم بود.

امری که دستور ویژه استاندار و شورای تامین استان را بدون نگاه به تصمیم های  لحظه ای  دولت تدبیروامید در تهران را می طلبد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت