پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1399 ساعت 02:01:: شناسه خبر: 71653

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

قرنطینه شهرهای استان غیرقانونی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی قطعی ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

صدای جنوب:

پرویز یزدان‌پناه در خصوص وضعیت ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان گفت: ۲۹ نفر از بیماران به صورت قطعی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دوره نقاهت را سپری می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۰ نفر از بیماران در بیمارستان تحت درمان هستند و بیش از ۴۰ نفر دیگر با دریافت دارو در خانه به سر می‌برند، متاسفانه ۵ نفر فوت کردند که سن ۶۰ تا ۷۲ سال و  بیماری زمینه‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه این ویروس برای همه خطرناک است اما برای افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای خطرناک‌تر است، گفت: کرونا در برخی افراد بدون علائم است و ممکن است به این شکل به فرد دیگری منتقل شود. اگر یک فرد کرونایی را در جامعه آزاد کنیم در روز‌ می‌تواند ۱۰ تا ۱۴ نفر و در ماه ۴۱۶ نفر را آلوده کند که سرعت انتقال ویروس بسیار بالا و خطرناک است.

 

این مسوول با بیان اشاره به راه‌های انتقال بیماری گفت: افرادی که ناقل بودند و بقیه را آلوده کردند بچه‌های استان بودند که از قم و تهران به استان آمده و ندانسته خانواده را آلوده کردند آنها هم  ویروس را انتقال داده‌اند.

 یزدان‌پناه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و دوری از تجمعات تاکید کرد و گفت: مردم دو هفته پیش رو را تحمل کنند و تردد و سفری به شهرها و روستا نداشته باشند چرا که پیش‌بینی می‌شود در این دو هفته آمار مبتلایان به کرونا در استان و کشور افزایش یابد.

 یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها تا ۱۵ فروردین سیر صعودی خواهیم داشت و اگر از این فاز عبور کنیم وارد فاز نزولی و ریشه‌کنی بیماری خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر قرنطینه شهر چرام گفت: قرنطینه جنبه قانونی ندارد و چیزی به اسم قرنطینه نداریم تنها برای ورود و خروج به شهرها خصوصا شهرستان چرام سخت‌گیری‌هایی می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت