پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1399 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 71795

سؤوال شهروندان دهدشتی/ این همه ماسک تولیدی کجا می‌رود؟

تعداد کارگاه‌های خط تولید ماسک در شهرستان کهگیلویه با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته و انعکاس در رسانه‌ها کم نیست و هر کارگاه ادعا دارد به طور میانگین روزانه تا ۲ هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

صدای جنوب:

 با شیوع ویروس کرونا کالای حفاظتی در مقابله با این ویروس از همان روزهای آغازین نه تنها کمیاب بلکه نایاب شد.

داروخانه‌ها و واحدهای عرضه تجهیزات پزشکی با نصب پلاکاردهای«ماسک نداریم سؤوال نفرمایید»  نبود این کالای ضروری را به اطلاع مردم رساندند و از سویی نیز متولیان بهداشت و درمان استفاده مداوم از ماسک و دستکش در کنار شستشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی را از راه‌های پیشگیری بیماری اعلام کردند.

همین باعث شد عده‌ای به صورت خودجوش کار تولید ماسک را جهادگونه در پیش گیرند و با تهیه اقلام مورد نیاز کارگاه‌های خانگی و پایگاهی برای تولید ماسک راه‌اندازی کردند تا بتوانند بخشی از نیاز مردم را جبران کنند.

تعداد کارگاه‌های خط تولید ماسک در شهرستان کهگیلویه با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته و انعکاس در رسانه‌ها کم نیست و هر کارگاه ادعا دارد به طور میانگین روزانه تا ۲ هزار عدد ماسک تولید می‌کند.

اما در دسترس نبودن ماسک همچنان دغدغه اصلی شهروندان دهدشتی است و سؤوال افکار عمومی این است که «این همه ماسک تولیدی کجا می‌رود.»

کمبود اقلام بهداشتی و حفاظتی شهروندانی که برای خرید مایحتاج و  بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از خانه هستند را سردرگم کرده و باعث شده ترس از ابتلا به کرونا در بین مردم افزایش پیدا کند.

بسیاری از شهروندان در گفت‌وگو با فارس از نبود ماسک و چگونگی توزیع ماسک‌های تولیدی گلایه داشته و می‌گویند«به هر داروخانه‌ای مراجعه کنیم  موفق به تهیه اقلام حفاظتی نمی‌شویم و ماسک‌های تولیدی در شهرستان معلوم نیست بر چه اساسی و بین چه اقشاری توزیع می‌شود.

این در حالی است که تعداد کارگاه‌های تولید ماسک به همت قرارگاه بسیج و نیز نیروهای خودجوش در حال افزایش است و همه توان خود را برای بالا بردن میزان تولید بکار گرفته‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت